Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan een koppel geelschouder blauwvoorhoofdamazones in een woonwijk worden gehouden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Kan een koppel geelschouder blauwvoorhoofdamazones in een woonwijk worden gehouden?

    [h=2]Kan een koppel geelschouder blauwvoorhoofdamazones in een woonwijk worden gehouden?[/h]
    Hallo allemaal,

    ben nu reeds ruim een jaar bezig om uit te zoeken welke gaai geschikt zou zijn in een buitenvoliere.
    Ik woon zelf in een woonwijk en mijn voliere is (6 x 2,5 x 2,1) + geisoleerdnachthok (1,8 x 1,2 x 2,1) van 8 cm dikke sandwichpanelen.
    Na tal van omzwervingen denk ik nu aan 1 koppel geelschouder blauwvoorhoofd amazones.

    Wie heeft hier ervaring mee en kan me vertellen of dit geschikt is voor in een woonwijk en ook niet onbelangrijk tevens geschikt is voor een beginnend papegaaien liefhebber.

    Ik kijk uit naar jullie reacties!

    Maracaantje

  • #2
    De voliere heb je dus al? Mooi groot zeg! Daar kun je mooi papegaaien in hebben.
    Ik heb geen ervaring met amazones, maar volgens mij moet het geen probleem zijn.
    Onze ara's gaan volgend jaar ook in een biuitenvoliere en ik woon ook in een woonwijk.
    Diesel en Balou


    x Harley en Izzy

    Comment


    • #3
      Je kan trouwens in zo'n grote voliere en nachthok zelfs ara's houden :-)
      Diesel en Balou


      x Harley en Izzy

      Comment


      • #4
        Ja.... dat weet ik.... was ie eigenlijk ook voor bedoeld .

        maar ik ben door heel veel mensen erop gewezen dat Ara's in een woonwijk erg vaak niet goed samengaan.

        Gezien ik nu op goede voet leef met de buurt wil dat graag zo houden!

        Comment


        • #5
          Tja... Wij gaan het dus wel doen :-)......
          Maar dan wel zo dat ze niet te vroeg naar buiten gaan en weer tegen de avond naar binnen.

          We hebben ze nu in de garage, in een binnenvoliere, waar meestal de deur of open staat of met koud weer op een kiertje... We hebben nog geen klachten gehad, terwijl het nu ook goed te horen is.... We wonen hier al twee jaar met de ara's......
          Diesel en Balou


          x Harley en Izzy

          Comment


          • #6
            Mijn vogels hebben hun eigen "huisje", ze wonen in de schuur, geen houten krot maar een mooi geisoleerd huisje, daarin staan de volieres. Ik heb totaal geen last van geschreeuw terwijl ik toch vogels heb die bekend staan om hun minder fijne geluid ( Ara nobilissen en een edel ).
            Buren hebben er nooit over geklaagd, daar ben ik wel heel blij mee, soms lees je van die verhalen...
            http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse
            Working...
            X