Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Paringsdans tegen andere vogel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Paringsdans tegen andere vogel

    Hey ik heb een vogel van iets meer dan een jaar uit genaamd Sunny zij is het popje. Ik heb nu iets meer dan een half jaar een vogel genaamd Moon hij is denk ik een mannetje maar dat weet ik niet zeker... (Moon is 9 maanden) Sunny is roseicollis en Moon fischeri

    ik had Moon genomen omdat Sunny mij als haar partner beschouwde en dat was natuurlijk niet de bedoeling de vogeltjes hebben twee keer een nestje gehad alleen helaas waren de eitjes in allebij de nestjes onbevrucht, (ik weet dat ik kruisingen krijg maar ik vind het leuk om ze als lieve huiskamervogeltjes te houden) ik dacht dat het misschien zou komen dat Moon zo jong is??.. soorten maken toch niet uit?

    Ik denk wel dat Moon een mannetje is want ze voeren elkaar wel allebij en al sinds ik Moon heb doet Sunny de paringsdans tegen hem. Ik denk dat ze het misschien ook hebben gedaan zoals ik heb gehoord (ik hoorde Sunny super lang de paringsdans doen) en ik durfde niet te kijken want dan schrikken ze maar toen ik keek nadat ze klaar wat stonden ze wel tegen elkaar aan...

    toen ik Moon in het begin had beet Sunny af en toe nog wat in de pootjes... maakt dat ook wat uit want Moon deed niks terug? Voor de rest zijn de vogeltjes lief voor elkaar en spelen samen en slapen samen in het Nestkastje tegen elkaar aan (af en toe natuurlijk wat ruzies

    hoewel Sunny erg veel bijt en in tegenstelling bijt Moon helemaal niet

    kan iemand mij wellicht vertellen of Moon een mannetje of een vrouwtje is?
    Met vriendelijke groeten Babette

  • #2
    Zou kunnen zijn dat Moon een man is, kan ook zijn dat hij/zij nog niet geslachtsrijp was/is en dat eventueel de hormonen nog komen en dat er meer vrouwelijk gedrag komt. Soms heb je ook koppeltjes van twee popjes. Als je het echt zeker wil weten zul je een DNA test moeten laten doen. Zover ik bij mijn koppeltjes kan zien voeren de popjes de man niet, maar de man alleen de popjes. Ook zijn bij mij Pip en Loki wat minder tam dan mijn popjes Kiwi en Nappie en zij bijten ook wel eens, Pip is dna getest en een man. Loki is ook een man aangezien Nappie en Loki bevruchte eitjes hebben gehad. En soms heb je ook gewoon wat mildere popjes die niet bijten (Kiwi bijt bijna nooit, Nappie daar in tegen is echt een terror vogel af en toe).
    Kiwi & Pip Nappie & Loki
    ~ Rip Pluk ~

    Comment

    Ads onder in topics

    Collapse
    Working...
    X