Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn vogeltje komt niks aan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Mijn vogeltje komt niks aan!

    Hoi allemaal,
    Ben vorige week na de VA geweest omdat mijn agatje zwart poepte niks aan de hand..
    Overstappen op andere voeding gaat goed..
    Ze krijgt in de avond nog pap.. Voor het eten weegt ze 36gr en na het eten 45 gr. Ze blijft op dat gewicht is dat slecht?? Ik heb gister gekeken hoe ze der zaden eet alleen de ( kleine zaadjes ) eet ze dus en de grote zaden laat ze voor wat het is. Overdag weer lekker druk en zeuren dat ze der kooi uit wil lekker bij je zitten en met de touwtjes van je trui of vest spelen. In de avond is ze soms wat duf en slaap ze behoorlijk vast. Kan dit kwaad? Ze is geboren op 12 maart als k het heb anders een dag eerder of later.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  • #2
    erik

    vliegt je vogeltje al want dan vallen ze ook af.............meer beweging dan alleen maar zitten en lopen en papvoer is ook zwaarder en krachtiger om te eten.
    erik.

    Comment


    • #3
      Mijn vogeltje vliegt al indd.. Ze vind het heerlijk op met de oudere vogels die wij hebben ( twee koppeltjes ) waar een van zijn ouders zijn heerlijk.. En komt ze helemaal tot leven.. Ze is gek op me vriend en mij houd van knuffelen echt een knuffelaar.. Hij heeft ook super veel dons veren tussen zijn gewone verenpak viel me op.. Eten gaat wel steeds beter in de avond krijgt zij nog haar pap.. Heb gister een uur voor de kooi gezetten om te kijken of ze nou echt at of net als of deed.. Ze eet alleen de kleinste zaadjes uit haar bakje. Terwel ze de trostgriest niet echt bekijkt..


      Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

      Comment


      • #4
        Ik schrik van haar gewicht! 36 gram is echt heel erg licht!
        Normaal gesproken weegt een roseicollie zoals die van jou tussen de 50 - 65 gram. je ziet tegenwoordig wel vaker lichtgewichtjes van rond de 50 gram en zelfs nog net daaronder. Ik weet niet precies waarvan dat komt, misschien door het doorkweken of inteelt of slechte voeding ik durf geen precieze oorzaak aan te geven.
        Misschien heb jij ook wel een lichtgewichtje, hoewel 36 gram echt niet normaal is.

        Weet je zeker dat ze haar zaadjes goed eet en dus ook binnen krijgt en niet alleen met het zaad speelt? Hoewel ze iets van 8 weken is zou ze nu wel zelfstandig moeten kunnen eten.
        Weet je ook zeker dat ze genoeg voeding binnenkrijgt en niet alleen snoep (snoepstokken, trosgierst enz) waardoor ze een voedseltekort kan krijgen?

        Comment


        • #5
          Ze eet totaal geen trostgierst. Ik heb vita zaden. Ja ze eet alleen de kleine zaadjes. En ik ze wil ook totaal niet van de pap af geef ik haar nog elke avond. Water dringt ze gewoon als elke aga niet te veel. Nee haar ouders hebben drie nestjes gehad en half jaar rust tussen het laatste nest zeg maar. Ik vind het zelf ook te licht maar ben al 70 euro kwijt en schiet niks op. Haar ouders zijn vrij groot zeker haar moeder weegt 65 gr en vader 60 gr dus moet haar gewoon zwaarder zien te krijgen maar hoe?


          Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

          Comment


          • #6
            EINDELIJK GOED VOORUIT ZICHT!! Mijn kleine vriendin komt iets aan.. 39 gram weegt ze nu.. xtra vital premium food.. En fruit gepureerd zoals een baby potje. Vind mevrouw heerlijk ook de soort krent achtige dingen in haar nieuwe voer vind ze heerlijk.. Vandaag zelfs der eigen gebadderd.. Hoop dat ze blijft aan komen onze knuffelaar


            Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

            Comment


            • #7
              Ja hoor me kleine vriendin blijft al een drie dagen opgewicht zonder pap 47 gram


              Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse
              Working...
              X