Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

informatie samenstellen van nieuw koppeltje na overlijden vrouwtje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • informatie samenstellen van nieuw koppeltje na overlijden vrouwtje

    Ik heb vandaag helaas afscheid moeten nemen van 1 van mijn 2 dwergpapagaaien, ze had een tumor en er was helaas echt niets meer aan te doen, beestje was vermagerd en had veel pijn (die heb ik gelukkig wel veel kunnen onderdrukken met pijnstillers) afijn, ik had dus 2 dwerg papagaaien en het was echt een koppeltje, ze hebben samen een nestje gehad en hij zorgde echt heel vertederend en heel goed voor dr, zelfs toen ze zo ziek was. Maar nu zit hij alleen en dat vind ik verschrikkelijk, ik zou er zo graag weer een vrouwtje bijzetten, maar hoe pak ik dat aan?? Is het verstandig want het was een heel close koppeltje, ik hoef er zelf niet persee jongen van, ik wil gewoon dat t beestje een fijn gezelschap heeft. Iemand misschien informatie voor me of dat het dus mogelijk is er weer een ander vrouwtje bij te zetten, op welke termijn?

  • #2
    HalloBas,

    Wat vervelend! Succes met het verlies.
    Zelf ben ik vorige maand 1 van mijn aga's verloren, en heb er nu ook nog 1. Het is een pop, en dat was de andere ook. Zaten dan ook ieder apart in een kooi.

    Ik ben zelf bezig om een andere aga erbij te zetten, want mijn vogel reageert sterk op het alleen zijn. Ik denk dat het voor jouw vogel ook goed is om een ander popje erbij te zetten. Maar ik denk wel dat het belangrijk is om je vogel er ook eerst aan te laten wennen dat zijn dame er niet meer is... aga's zijn monogaam, en hij zal ook zijn tijd nodig hebben! Ik denk minimaal een maand.

    En, als je dan eenmaal een pop hebt, eerst de vogels aan elkaar laten wennen het liefst allebei in een eigen kooi. Meteen in 1 kooi lijkt me wel wat, hij is gewend aan een andere dame, en net als wij mensen zal hij aan nieuw gezeldschap moeten wennen.
    Het kan ook zomaar in 1 keer klikken hoor, maar ja je weet het niet.

    Succes!

    Gr Linda

    Comment

    Ads onder in topics

    Collapse
    Working...
    X