Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat is de naam van deze 2 vogels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door renate wilts
    hallo ik heb 2 aga,s mn vader heeft een kweekkoppel en die kregen 5 kuikens , toen is de man weggevlogen en bleef de pop met 5 jongen achter, de 2 kleinsten van de 5 kregen geen voer genoeg en werden vertrapt door de andere 3 kuikens , omdat ik zelf mn grijsje met de pap heb groot gebracht heb ik dat bij deze 2 ook gedaan , ze eten nu al een poos zelfstandig . zijn de hele dag actief aan het spelen en kroelen met elkaar.
    nu heb ik een vraag, hoe noem je deze kleur de 1 is geel met oranje kop de ander groen met rood en geel.
    Zo te zien aan de foto gaat het om een zeegroenepastel of (groen/geelpastel) kruising van fischeri/personata.

    Er zijn zeer veel kruisingen in de omloop door kwekers die maar van alles door elkaar kweken,deze zijn vaak steriel en niet meer om verder te kweken.

    Nigrigenus en liliane, fischeri tevens personata geven wel kweekgen;s door maar combinatie met andere soorten zijn 99 op 100% steriel.
    Dus taranta canus en puliarius kunnen als zijnde niet gekruist worden. Ook niet met de personata/fischeri etc etc.

    De vele kleurslagen zijn via de personata en liliane ingekruist door goede en zeer ervaren kwekers en jaren uitgeselecteert als 97,5% zuiver.
    De kleuren mutaties werden vaak voor zeer veel geld verkocht en was dus een makkelijke manier om snel div kleuren in de personata en de fischrie en nigrigenus te kweken de liliane was daar niet zo gemakelijk te kweken en heeft dan ook zeer lang geduurt om deze kleurmutaies te kweken.
    Deze kleuren gingen vaak voor Export naar Japan en China en werden daar verder gekruist om andere kleuren te kweken.

    Comment

    Ads onder in topics

    Collapse
    Working...
    X