Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 de ronde voor koppel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • 2 de ronde voor koppel?

    Heb hier een lutino pop (200% zekerheid) zitten met een groene (man?)

    bezig aan 2 de ronde

    eerste ronde ==> 4 eieren, alle 4 onbevrucht

    tweede ronde (dus nu aan de gang), op dit moment 5 eieren, kan nog niet zien dat er bevruchte eieren zijn (zou dra moeten komen)

    nu deed ik vandaag wel de ontdekking dat de groene naast de lutino pop zat terwijl ze aan het broeden was

    Ik kweek met Heesakkers kweekkooien, waarvan de nestkasten onderverdeeld zijn in 2 delen, nl het halletje (om het zo te zeggen) en de plek waar ze eieren moeten leggen

    mijn vraag nu, is het normaal dat de groene naast de lutino pop zat, dacht dat de mannen meestal vooraan zaten

    Lijkt me sterk dat het 2 poppen zijn, vermits er om de 2 dagen maar 1 ei bij komt, anderzijds, wederom onbevruchte eieren zou toch duiden op een twijfelgeval

    Vogels zijn beide rond de 19-20 maanden oud

    Bedankt voor het antwoord alvast

    Filip

  • #2
    Het zou zeker kunnen dat het beide popjes zijn. Ze hoeven niet per se beide te gaan leggen.
    Het kan ook gewoon een man zijn, mijn mannetje ligt ook naast zijn popje mee te broeden.

    Het enige wat je 100% zekerheid kan geven is bevruchte eieren of een DNA test.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Kimvdheuvel Bekijk Berichten
      Het zou zeker kunnen dat het beide popjes zijn. Ze hoeven niet per se beide te gaan leggen.
      Het kan ook gewoon een man zijn, mijn mannetje ligt ook naast zijn popje mee te broeden.

      Het enige wat je 100% zekerheid kan geven is bevruchte eieren of een DNA test.
      bedankt, net geschouwd, wederom alles onbevrucht tot nu toe

      is wel max 7 dagen aan het broeden nu op de eerste 2 eieren

      morgen waarschijnlijk een 6 de ei, indien wederom verloren legsel

      brengt dat op 10 eieren die verloren zijn

      zonde, zonde

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse
      Working...
      X