Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beetje zenuwachtig, straks handopvoeding? Maar hoe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Beetje zenuwachtig, straks handopvoeding? Maar hoe?

    Een wellicht vreemde vraag! Ik heb 2 jongen en wil ze straks met de hand opvoeden. Maar, je kan er ook heel veel mee verkeerd doen. Heeft iemand tips, hoe om te gaan met de opgroeiende jongen. Moet ik ze in een apart nestkastje zetten? Spuit of lepel? Hoe voel ik of de krop vol is? En ze zijn zo klein....!!! Nou...het liefst zou ik het een keer oefenen. Maar ja, iedereen moet ergens beginnen.

    Liefs,
    mij
    sigpic

  • #2
    Op dit forum staat een heleboel geschreven over handopfok.
    Zoekfunctie: handopfok.

    Succes!
    Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

    Comment


    • #3
      je kunt op internet ook kijken bij handopfok dwergpapegaaien .

      Comment


      • #4
        Waarom handopvok?

        Comment


        • #5
          We zouden ze graag handtam willen maken. Dat is de voornaamste reden.


          Oorspronkelijk geplaatst door Betty Bekijk Berichten
          Waarom handopvok?
          sigpic

          Comment


          • #6
            Hallo Wilma,

            Net als bij velen komt bij mij de vraag op, "waarom vrijwillig hand opfok"

            Op welke leeftijd zou je ze uit het blok willen halen?

            Als je het wilt doen om ze tam te krijgen,is in mijn ogen niet echt nodig dan dat lukt ook als ze net zijn uitgevlogen.

            Wat ook een mogelijkheid is dat je de vogels zolang ze nog in het nest liggen er al eens uitneemt om te laten wennen aan je handen.
            En zodra ze bijna zelfstandig zijn zo met week of 7 dan er uit halen en dan nog 1 voeding geven een pretvoeding.
            ik weet niet alles maar doe mijn best

            Comment


            • #7
              Dank je voor de tip! Daar kan ik wat mee! Ik ben nog volop op zoek naar info. Dacht dat handopvok dé manier was om ze tam te krijgen, echter lees ik ook over de nodige gevaren en daar word ik zenuwachtig van.

              Dat laatste lijkt me een prima oplossing, maar vanaf welke leeftijd kan ik ze uit het blok nemen om ze te laten wennen aan handen (4 weken?). Laten de ouders dat zomaar toe? Ik bedoel dat ik ze dan weer terug zet!?

              Groetjes,
              wilma

              Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
              Hallo Wilma,

              Net als bij velen komt bij mij de vraag op, "waarom vrijwillig hand opfok"

              Op welke leeftijd zou je ze uit het blok willen halen?

              Als je het wilt doen om ze tam te krijgen,is in mijn ogen niet echt nodig dan dat lukt ook als ze net zijn uitgevlogen.

              Wat ook een mogelijkheid is dat je de vogels zolang ze nog in het nest liggen er al eens uitneemt om te laten wennen aan je handen.
              En zodra ze bijna zelfstandig zijn zo met week of 7 dan er uit halen en dan nog 1 voeding geven een pretvoeding.
              sigpic

              Comment


              • #8
                Hoi Wilma

                daar kan je al mee beginnen hoor , ik haalde ze er al heel vroeg uit , in begin om de dag voor een even en dan zo opvoeren , worden ze zeker ook echt handtam van, ik heb ze nooit zelf gevoerd , ik vind deze oplossing persoonlijk beter
                Groetjes Jans , Stimpy ,Binky

                Wont Forget You My Little Buddy's Sjac & Rico
                Bedankt voor onze mooie Jaren


                Als je hier niet vrolijk van word ...... ga dan vlug naar een psychiater

                http://www.youtube.com/watch_popup?v...lYAM&vq=medium

                http://www.youtube.com/watch?v=OVhklP82MRI

                Comment


                • #9
                  Als het moet dan moet het,maar ze leren zoooo veel van pa en ma die eerste weken!

                  Ik kroel hier ook dagelijks met de kuikens

                  Comment


                  • #10
                    Nooit zelf beginnen met pielen dat levert alleen maar dode jongen op.
                    Wil je het leren, ga een dag op bezoek bij een ervaren kweker die je leert hoe het moet. Zo ben ik ooit ook begonnen,

                    mvg Frank

                    Comment


                    • #11
                      Nou, dat was eigenlijk ook een beetje de vraag. Als ik al handopfok zou doen, dan zou ik graag even willen oefenen. Maar goed, denk dat ik nu een goed alternatief weet. Als ik de papagaaitjes ook handtam krijg door ze af en toe vast te pakken en de rest aan de ouders over te laten, dan lijkt me dat het beste alternatief!

                      Groetjes,
                      mij

                      Oorspronkelijk geplaatst door Francapapegaaien Bekijk Berichten
                      Nooit zelf beginnen met pielen dat levert alleen maar dode jongen op.
                      Wil je het leren, ga een dag op bezoek bij een ervaren kweker die je leert hoe het moet. Zo ben ik ooit ook begonnen,

                      mvg Frank
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Ik zou het ook graag willen leren maar meer voor als het noodzaak is!

                        Comment


                        • #13
                          Misschien kun je langs bij EJM, die weet alles zo goed
                          Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Betty Bekijk Berichten
                            Ik zou het ook graag willen leren maar meer voor als het noodzaak is!
                            Persoonlijk vind ik dat iedere kweker dit als basiskennis zou moeten beheersen.
                            Net zo goed als iedere kweker iets over papegaaiengedrag en papegaaiengezondheid zou moeten weten.


                            @Astrid

                            Tja wie weet kunnen we eens een cursesdag organiseren met Els als een deskundig spreker.

                            Comment


                            • #15
                              Ik hou me aanbevolen

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X