Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste Eitje, Eerste Nestje!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Wat betreft het spelen, dit doen ze meer met elkaar. Beetje rond klimmen en tikkertje spelen, vrees dat ik hier weinig aan kan doen..
    Volgens mij is ze inderdaad aan het broeden, er is geen derde ei meer gekomen en ze ligt er overheen als een in de breedte getrokken pannenkoekje ! Al heb ik soms het idee dat ze wat aan het 'knikkeren' is met de eitjes! Zodra ze eruit is zal ik eens voelen of de eitjes warm zijn. Maar omdat ik dus denk dat ze sinds donderdag avond al aan het broeden is en ze er gisteren 2 uur vanaf is geweest maak ik me een beetje zorgen..

    Comment


    • #17
      en en en...

      Hoi Olga,

      Ik ben nu toch wel benieuwd hoe het ondertussen allemaal gaat?

      Groetjes..
      Groetjes,

      Suzanne

      Keesie & Fleurtje

      Comment


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Keesie01 Bekijk Berichten
        Hoi Olga,

        Ik ben nu toch wel benieuwd hoe het ondertussen allemaal gaat?

        Groetjes..
        Ik ook! Ik weet uit ervaring dat het geweldig is om baby agaas te krijgen. Jarengeleden ook een aantal keren een nestje gehad!
        Ellen & her Parrots

        Comment


        • #19
          Drama!

          De eerste paar weken ging alles goed! Het popje zat er eigenlijk altijd op en het mannetje voerde haar! Ze werd wel steeds agressiever naar het mannetje toe.. eerst maakte ze gewoon normaal duidelijk als ze hem weg wilde hebben maar na ongeveer 3 weken broeden ging ze hem weg jagen door achter hem aan de duiken. Hierdoor ging ze dus heel de tijd van de eitjes af terwijl het mannetje haar alleen maar wilde voeren. Ongeveer 2 dagen geleden had het 2de eitje (waar van ik dacht dat die bevrucht was) uit moeten komen... Dit zie ik helaas niet meer gebeuren! Ze zit nog maar zelde in het broedhok de afgelopen dagen en ik heb het mannetje bij haar weg moeten halen. Tot bloedens toe hangt ze in zijn pootjes, alles zit onder het bloed, hij loopt mank en zijn ene teentje kan/doet hij niet meer krom.

          Over een paar dagen haal ik het nestblok weg en zet ik ze weer bij elkaar om te kijken of ze dan wel weer vriendjes zijn.. maar ik weet niet helemaal goed wat ik er mee moet...

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse
          Working...
          X