Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jammer heel jammer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • jammer heel jammer

    weet je wat ik nou zo jammer vind dat mensen elkaar moeten oplichten

    nou heb ik een hele mooie opaline agatje gekocht en die man zei van dit vogeltje kost normaal 250 euro en dit en dat ik gekocht voor 150 euro
    en zonder groene aanslag echt waar
    nou we zijn nu een 4 maanden verder en de groene vlekken komen hoor

    bij een andere kweker een koppeltje opeline gekocht ja echt waar zonder groene aanslag nou 5 maanden later vol met groene aanslag

    ik heb nu bij 3 kwekers zogenaamde zonder groene aanslag hele dure vogels gekocht en alles zit met aanslag kan ik nou echt alleen maar volwassen vogels kopen

    waarom moet dat nou zo
    net als mij zopgenaamde albino die mij 150 gekost heeft en nu zo geel is als een kanarie

    weet iemand in de buurt van zuidholland nou echt een betrouwbare kweker met mooie aga's

    bedankt voor het lezen van mijn frustraties hahahahha
    groetjes
    eveline croky

  • #2
    hallo eef,

    ja waarom sommige mensen ten koste van alles geld willen hebben

    eerlijkheid duurt langst zegt men wel eens.

    maar ja een vogel met een waarde van 250 kopen voor 150 zouden toch naar mijn idee wat alarm bellen moeten gaan rinkelen,tenzij het een goede bevriende collega kweker is die willen elkaar nog wel eens matsen en ja dan is het ook geen probleem om terug te gaan en zeggen dat het toch niet is wat als gedacht en dat zou nu ook nog kunnen toch.

    en mocht de verkoper daar niet in mee willen gaan ja dan kun je spreken van misleiding/oplichting/bedonderen.


    ken te weinig van de van de vererving van collie's om er wat van te kunnen zeggen , maar wie weet kun je op die leeftijd wel niet eens zeggen of ze dat zijn en dat het pas mogelijk is bij een volwassen vogel.

    joselito weet er veel van dus die zou dat kunnen bevestigen of ontkrachten.

    feit blijft jij zit met 3 vogels die niet zijn wat je dacht te kopen dus ik zou in overleg gaan met de verkopers.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

    Comment


    • #3
      jammer

      hallo eef

      als ik ben opgelicht,dat laat ik terzijde...
      maar ik heb ook een opaline(blauwe serie gekocht voor 175e 5 mnd jong,totaal geen groene aanslag,en zou volgens de kweker ook mooi blauw blijven,helaas na een paar mnd ook wat groene vlekken,bij de zelfde kweker had ik ook de zogenaamde albino gekocht,beide roceicolli,s heb ik nog,zijn inmiddels een goed koppel samen,en nu zijn ze bezig aan hun 3de broed ronde.
      de albino is nu ongeveer 12mnd,( is nog steeds mooi wit) ,,en heb nu ook mijn 1 ste jonkie (albino) binnen.
      mocht ik in de toekomst nog een opaline(blauwe serie kopen) dan zal het wel een volwassen vogel zijn,zodat ik niet meer voor verrassingen kom testaan.
      de foto,s zijn dus de jonkies!!( van de 2 de broedronde.

      Grt albino.
      Bijgevoegde Bestanden

      Comment


      • #4
        Hey,

        de echte blauwe of albino roseicolli bestaat niet en dit is een selectievorm. Het is zo dat deze blauwe eigenlijk nog steeds turqouise of turqouise ino (albino) zijn. Waarom turqouise en geen blauw. De mutatie blauw: bevat gn psittasine en er wordt er ook geen aangemaakt. Turqouise bevat wel psittasine of er wordt er nog aangemaakt maar dan zeer laag percentage waardoor er nog groene pluimen ontstaan. Hoe ouder deze vogels worden hoe meer groene pluimen erbij komen na iedere ruibeurt. Ook de zogenaamde blauwe worden nog wat groener maar vaak later. Dus eigenlijk betaalt men veel geld voor een mutatie die maar een paar tientallen euro's kost. Lees ook wel dat dit gn mutatie is maar een selectieve ontstane kleur. Door steeds de minst groene of de minst gele bevattende vogels aan elkaar te koppelen probeert men de blauwe mutatie tot uiting te laten komen. Ook gaat men hiervoor gebruikt maken van violet en/of donkerfactor.

        mvg

        Comment


        • #5
          mutatie

          wordt nu dan de zogenaamde albino op den duur geel?
          heb er nu 2 stuks een jonkie en zijn vader,of moet ik over 6 mnd weer eens opletten als die verkleurd?
          op dit moment is hij ongeveer 12 mnd en nog steeds wit/

          GRT albino

          Comment


          • #6
            De kans is groot dat ie wat gele pluimkes zal krijgen maar daarom nog niet volledig lichtgeel zal worden. Hoe langer hij wit blijft hoe beter maar ik vrees ervoor dat hij dit nooit zal blijven.
            Het jong dat is een vraagteken: ik zou ze verkopen als zijnde turqouise ino en zegt erbij dat de vogel het uiterlijk heeft van een albino maar dat er kans is dat deze geler wordt met het ouder worden.

            mvg

            Comment


            • #7
              ok als ik het goed begrijp krijgt dus elké 'blauwe' groene aanslag soms weinig en soms veel

              wel jammer want dat blauw is zooooo mooi
              en wat ook jammer is dat sommige kwekers beloven dat ze geen groene aanslag krijgen terwijl dat dus helemaal niet kan

              en dus albino heet turqaise ino


              weer super bedankt joselito voor de duidelijke uitleg
              eveline croky

              Comment


              • #8
                en bedankt dijkkamp niet te vergeten he thanksssss
                eveline croky

                Comment

                Ads onder in topics

                Collapse
                Working...
                X