Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bewezen koppel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • bewezen koppel

    Hoi,
    Ik heb bij een kweker een bewezen koppel roseicolli's gekocht.
    Toen ik ze ophaalde hadden ze nog eieren in hun broedhokje. Maar volgens de kweker zaten die daar al een paar weken en de vogels deden er niets mee.
    Nu is mijn vraag hoe lang ik weer moet wachten dat ze weer eieren leggen en dan het liefst bevruchte.
    Ze doen trouwens ook niets met de wilgentakken die ik in de kooi heb;

    Ik hoor dat je dunne wilgentakken moet neerleggen maar die van mij zij wel zo dik als een volwassen pink.
    Is dat een probleem?

  • #2
    hoi korbes

    wat ik meestal doe na een nest onbevruchte eieren is wat nest materiaal verwijderen uit het blok zodat ze weer nieuw nest moeten maken.

    oorzaak van onbevruchte eieren kan zijn dat de man nog niet broedrijp was en dus op deze manier weer gestimuleerd word.


    wat ik wel raar vind zijn de uitspraken bewezen koppel dit impliceerd dus dat er wel bevruchte eieren zijn geweest.
    hoe oud zijn de vogels??

    en de wilgentakjes neem ik altijd dunner en dat bevalt mij prima.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

    Comment


    • #3
      wie laat zijn eieren een paar weken liggen als de ouders er toch niet op broeden??

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
        hoi korbes

        wat ik meestal doe na een nest onbevruchte eieren is wat nest materiaal verwijderen uit het blok zodat ze weer nieuw nest moeten maken.

        oorzaak van onbevruchte eieren kan zijn dat de man nog niet broedrijp was en dus op deze manier weer gestimuleerd word.


        wat ik wel raar vind zijn de uitspraken bewezen koppel dit impliceerd dus dat er wel bevruchte eieren zijn geweest.
        hoe oud zijn de vogels??

        en de wilgentakjes neem ik altijd dunner en dat bevalt mij prima.
        Ja hij zegt dat ie in het verleden wel jonkies heeft gehad van dit koppel.
        Vandaar de term "bewezen koppel".

        Als ik de kweker op zijn woord mag geloven natuurlijk.

        Comment


        • #5
          Ja hij zegt dat ie in het verleden wel jonkies heeft gehad van dit koppel.
          Vandaar de term "bewezen koppel".
          de juiste term is dan bewezenbroedkoppel indien er jongen zijn geweest.

          de term bewezen koppel staat meer voor 100% man en pop.


          maar blijft de vraag hoe oud zijn de vogels dan.

          Als ik de kweker op zijn woord mag geloven natuurlijk.
          ja als we dat niet meer kunnen waar blijven we dan,maar helaas wordt regelmatig het tegendeel bewezen door verkopers met hun mooie praatjes!!!
          ik weet niet alles maar doe mijn best

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse
          Working...
          X