Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ricky!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • ricky!

    hallo! dit is ricky, ik heb hem nu 3 dagen.
    hij is heel nieuwschierig en al los geweest in huis! zo blij met hem!!!
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Wat een leuke foto's.
    Ik heb zelf ook een personatus wildkleur Goofy.
    Have fun met je vogeltje.
    is tie al Tam?
    Groetjes Raymonde

    Comment


    • #3
      Nou ricky is ricky niet meer!!
      na 5 dagen werd hij ziek, heb hem onmiddelijk terug gebracht waar hij medicijnen kreeg en onder lamp moest. na een paar dagen mocht ik hem ophalen, hij zat gewoon bij de andere in de bak! ze heeft er gewoon 1 gepakt en zogenaamd had ze hem gemerkt zodat ze wist dat hij het was. NIET DUS. maargoed...ben bezig met tam maken..weet alleen niet zo goed hoe.

      Comment


      • #4
        Zo daar ben je flink klaar mee dan! Wat een streek. dus je heb nu niet je eigen vogeltje?
        Heel veel suc6. En weetje al hoe je het gaat aanpakken? ik ben zelf ook druk bezig maar vind het super moeilijk.

        groetjes

        Comment


        • #5
          ja behoorlijk!!
          mijn aga is gekortwiekt, maar ik vind niet dat ze daar tammer mee worden. je pakt hem op omdat hij niet kan vliegen maar de aga word er alleen maar gestressed door vind ik!
          Ik ga het met trosgierst doen aangezien mijn aga er dol op is! telkens een stukje meer naar je hand schuiven. je moet veel geduld hebben...... jij ook succes

          Comment


          • #6
            Ja Goofy heeft na 2 dagen het trosgierst ook ontdekt. en hij lust t graag. mits het in zn buurt hangt want erg ondernemend is tie niet. Hij is noggal bang.
            Dat van dat kortwieken is inderdaad waar. ik ben er de fout mee ingegaan door domweg alles van de verkoper aan te nemen. hij vertelde me dat je m moest vangen uit zn kooi en dan oppakken en laten weg fladderen en dat tich keer doen tot dat ie moe is en bleef zitten. deels had tie gelijk, hij bleef inderdaad lang zitten en klom van angst in mn nek om zich daar tussen mn haar te verschuilen, waar die niet meer uit te krijgen was. maar het vangen in de kooi was een ramp hij krijste en fladderde alle kanten op. dit heb ik 3 dagen gedaan tot k ging nadenken en dacht dit is helemaal niet goed is zo wordt tie alleen maar bang van mn hand. goofy eet nu uit m'n hand als ik die voor z'n stok houd. eerst klimt tie weg maar als k zeg pitjes eten komt tie toch elke keer terug. en dan eet tie zonder moeite alle zonnepitten op. alleen weigert tie op te stappen. hij blijft gewoon op zn stok. wat denk jij? en heb je Ricky los in huis? Groetjes, mischien kunnen we wat tips enzo uitwisselen tijdens het tam maken. dit is mn eerste gaaitje dus ben heel voorzichtig want k wil t niet verzieken bij hem. En ben zeer benieuwd hoe het bij jou zal gaan en of deze Ricky wel gezond blijft. Good Luck!

            Comment


            • #7
              Ja zo zie je maar! Hij word idd bang van je hand daardoor. en hem eerst moe laten worden is helemaal zielig! was net in de dierenwinkel en vroeg hoe ik het beste tam kan maken, en wederom zei deze verkoopster (die veel ervaring heeft met vogels) dat hij gekortwiekt moet zijn en hem telkens pakken en bij je houden. nou ik weet het ook niet meer hoor!
              me eerste ricky heeft me nog nooit gebeten als ik hem eruit haalde. maar toen ik de 2e ricky had om het maar zo te zeggen, haalde ik hem eruit en hij ging idd onwijs hard schreeuwen en beet me! durf hem nu echt niet meer te pakken! hoe oud is jou aga nu? hij eet al uit je hand en dat is al een hele vooruitgang hoor! dat betekend tog dat hij je al een beetje vertrouwd.

              Comment


              • #8
                ja vreemd he, dat zeiden ze tegen mij precies hetzelfde.. ik weet het ook niet meer haha.
                Ik heb hem vandaag precies 2 weken. dus hij is nu ook om en na bij 10 weken oud.
                op dag 5 at hij al uit mn hand en ook tijdens het pakken de eerste 3 dagen heeft tie me nooit gebeten. daar ben ik echt heel blij mee.
                ik heb gewoon voer op mn hand gelegd en gepraat tegen m. maar pakken doe ik niet meer. k vond het zo zielig. opstappen vertikt tie.
                Denk dat ik zo het kooitje open zet en kijk wat tie doet. nu dat ie gekortwiekt is ken k m toch heel makkelijk oppakken en terug zetten.
                Mischien dat Ricky beet omdat ie zn kooi als zijn domein ofzo ziet? probeer anders met handschoenen aan? of is dat stom?:P

                Comment


                • #9
                  hoi raymonde en goofy!

                  Ik was even benieuwd hoe het daar gaat! lukt het al beter met tam maken?
                  Ik heb ricky nu al een paar keer uit ze kooi gehaald en dat ging verbazingwekkend goed!!
                  Was even moeilijk met pakken uit de kooi, hij heeft nog wel 1 keer zacht gebeten, omdat hij bang was. daarna heb ik hem idd met een handschoen gepakt haha:P maar eenmaal uit de kooi was hij supergezellig! alles heel spannend natuurlijk.hij zat bij me computer en ik kon gewoon heel dicht met me gezicht bij hem lekker kletsen. en als ik nu me hand in de kooi doe is hij veel rustiger.
                  Ook heb ik een nieuwe kooi gekocht, had eerst een ronde en dat schijnt niet goed te zijn voor vogels, vond de kooi ook wat aan de kleine kant. maar nu......hij heeft een droom villa al zeg ik het zelf haha zal even foto erbij plaatsen.

                  groetjess
                  Bijgevoegde Bestanden

                  Comment


                  • #10
                    Heey charel! wat een super gave kooi! daar mag menig vogel inderdaad trots op zijn! waar heb je die op de kop getikt?
                    Heb je hem gewoon met handschoen kunnen vangen? en vind tie dat nu niet eng meer?
                    want dan ga ik dat ook proberen. Echt leuk dat het goed gaat. Bij Goof gaat het ook prima, ik kan nu een beetje met m communiceren. Hij reageerd op mijn roepen en gaat dan terug fluiten.
                    Eergister is goofy uit zn kooi gejumpt,.. eindelijk. hoorde beneden een doffe klap en ben gaan kijken. hij heeft wat rondgestieffeld op de grond. en was erg verbaasd dat ie niet kon vliegen. Hij had alleen interesse in mn zilveren stoelpoten en als k weg was om te roken vergreep tie zich ff snel aan het trosgierst op de grond. heb hem met een pet gevangen omdat k bang was dat ie zou bijten en bang voor mn hand zou worden. hij is tegenwoordig ernstig geinteresseerd in de knaagbaarheid van mijn vingers.. hmmmm. toen ik m eenmaal te pakken had heb ik de pet op mn schoot gelegd en heb in zn nek zitten kriebbelen. vond tie helemaal leuk en ging zelfs mee bewegen met zn koppie. en geeuwen. Nu ben ik pas echt in love. heb 3 kwartier gezeten met m en heb toen met de hand zelf op zn stok laten klimmen. buiten het handvoeren wordt dit dus mn nieuwe bezigheid voor hem. komt Ricky ook kijken bij je? en hoe reageerd tie op het vangen?
                    groetjes Raymonde

                    Comment


                    • #11
                      De kooi heb ik nieuw gekocht bij de petsplace, deze was 20 euro goedkoper omdat het een showmodel was dus voor 50 euro een prachtige kooi + toebehoren.
                      haha ik moest zo lachen, met een pet gevangen!! met een handschoen pakken is beter denk ik hoor, al kunnen ze daar nog wel doorheen bijten....ricky doet dat gelukkig niet, alleen als hij het zat is geeft ie een kleine beet maar doet niet zeer. heb alleen de handschoen aan als ik hem uit ze kooi haal, eenmaal buiten de kooi kan ik hem gewoon pakken en bijt hij niet!
                      Gister ging het weer onwijs goed, had hem ook eruit en ging lekker kroelen met hem in ze nekje, daar worden ze rustig van en tegelijkertijd wennen ze aan je handen. even later sprong hij op het kussen van de bank en ik riep hem en toen kwam hij naar me toe gelopen! echt zo leuk hoe gek je op zo'n beesje kan worden he!?

                      Comment


                      • #12
                        ja ik heb liever dat hij boos op die pet wordt als op mijn handen. dan krijg ik m helemaal niet Tam, dacht ik dan. ik ga m ook gewoon proberen zelf te vangen, als t zo goed bij jou gaat vind ik het de moeite wel waard! Wat leuk dat ie naar je toe komt. hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ja echt een leuke kooi. ik ga langzaam aan sparen voor een papegaaien kooi. dan heeft tie wat meer ruimte. Ja ongelooflijk hoe je je zo kan hechten he? Ik heb vaak als ik op school zit dat ik m'n vogeltje mis.

                        Comment

                        Ads onder in topics

                        Collapse
                        Working...
                        X