Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sunny versus Poquito

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Sunny versus Poquito

    Zo Zo het aftellen loopt op zijn einde over een half uurtje kan ik je live zien. Ik ben best zenuwachtig, stel me niet de vraag of ik je graag zal zien want da doe ik nu al, en je toekomstige maatje die hier reeds enige tijd is en zich niet erg open op stelt ook. De vraag is ga jij mij graag zien. Ik had je graag Dylani genoemd maar dat stuitte van zoonlief op zoveel tegenkanting dat ik nu toch maar voor Sunny kies.Een naam die zeker bij je past, bij je zonnige gele kleur.

    Ik kreeg voor kerst een meen neem kooitje, maar omdat ik na je op te halen nog een paar dingen moet doen heb ik toch maar voor de hamsterkooi gekozen die nu als reiskooi kan dienen. Zo nu is zoonlief aan't eten en dan is het zover ik kom naar je toe. 9:32
    leerde hier reeds veel, sta open voor elke reactie, wil blijven leren!

  • #2
    Dag 2 met Sunny erbij

    Zo hij/zij(ik ga Sunny zij noemen ook al weten we het niet ziet er vrouwelijk uit ) is gisteren goed thuis gekomen en de eerste stapjes naar binding zijn gezet. Sunny in de keuken en vliegt er rond (zolang er geen eten gemaakt word kan dat). Poquito(ga ik hij noemen ook al weten we het niet maar ziet er mannelijk uit ) in de huiskamer met een open kooi en die komt er niet uit, ze roepen wel naar elkaar maar zoeken elkaar nog niet. Af en toe neem ik hen samen in mijn vuistjes en dan geven ze de eerste kusjes, dus dat zal wel goed komen.
    Gisteren ging het wel allemaal iets beter Sunny gaf zich snel over in mijn handen en deed zelfs een dudje, maar vandaag wringt zij er zich uit, vlieg boven op de kast en blijft daar zitten tot ik ze weer probeer te vangen wat pas gaat als ze moe wordt.
    Dat gaat hier nog wat geven!
    Poquito daarentegen laat zich voor het eerst gewillig over zijn buikje aaien dus dat is verbetering.
    leerde hier reeds veel, sta open voor elke reactie, wil blijven leren!

    Comment


    • #3
      dat gaat vast helemaal goed komen. Sunny moet natuurlijk eerst nog wennen.
      Ik dacht dat gele agaatjes ook vaker vrouwtjes zijn, maar weet het niet helemaal zeker. Je kunt het Joselito eens vragen. Hij heeft er wel veel verstand van.
      Groetjes,
      Chantal, Peach & Duuk

      Comment


      • #4
        Oh tof dat je geduld met Poquito toch beloond wordt! Hopelijk worden dat dikke maatjes!
        Groetjes,
        Bram & Felix

        Comment


        • #5
          Gho dat gaat tss die twee best goed ze hebben al zitten kroelen al had ik liever gezien dat ze met mij kroelen Sunny en Poquito moesten van manlief naar de bij keuken verhuizen en kwamen op die manier in contact met elkaar vlugger en intenser dan de bedoeling was. Maar is niet iemand die de uitspraak deed "alles heeft zijn reden", daar zal ik maar op vertrouwen. Poquito laat zich steeds beter nemen en stapt zelfs op als hij uit de kooi is JOEPIE. Al Sunny in haar kooitje zit klimt Poquito er naar toe en dat is weer erg nieuw voor hem.

          Straks volgen er een paar foto's
          leerde hier reeds veel, sta open voor elke reactie, wil blijven leren!

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Miss Purpel Bekijk Berichten
            Maar is er niet iemand die de uitspraak deed "alles heeft zijn reden", daar zal ik maar op vertrouwen.
            zoals belooft enkele foto's
            Bijgevoegde Bestanden
            leerde hier reeds veel, sta open voor elke reactie, wil blijven leren!

            Comment


            • #7
              bijna een week samen

              ze zijn nu bijna een week met z'n twee en het gaat beter dan verwacht. Gisteren sliepen ze samen in Poquito zijn muts. Heb nu twee kooien naast elkaar met de deurtjes naar elkaar zodat ze van de ene kooi de andere in kunnen. Vandaag richtte ik dan een overdag kooi en een nacht kooi in, ben benieuwd. Als ik in het halfdonker rustig aan de pc zit blijven ze samen op mijn schouder zitten. ik mag mijn vinger over Sunny haar kopje strelen en ze blijft zitten. Hoop dat ik niet overmoedig ben hou jullie op de hoogte
              Bijgevoegde Bestanden
              leerde hier reeds veel, sta open voor elke reactie, wil blijven leren!

              Comment


              • #8
                Hoe gaat het nu met de twee?
                Groetjes,
                Chantal, Peach & Duuk

                Comment


                • #9
                  Het gaat meestal zeer goed tss die twee. Poquito heeft soms geen zin in gezelschap en als Sunny dan in de buurt durft komen oei oei oei Sunny is niet veilig. Ik heb wel de indruk dat hij Sunny niet echt pijn doet maar tis een flauwke ze. Als je ze vast hebt gat ze ook te keer alsof je ze plat knijpt.
                  's Nachts slapen ze samen of in het mutske of in een pijpje dat ik ook gemaakt heb. Van een koppelstuk van aluminium buis, met daar over zo'n ultra modern washandje. Maar het tam maken zal mij niet meer lukken vrees ik het gaat erg achteruit met mijn gezondheid (wat ik niet had verwacht) en daardoor weinig tijd om intensief met hen bezig te zijn. Ze krijgen wel alle dagen veel aandacht maar niet aan één stuk. Onlangs heb ik hen mee genomen onder de douche met Poquito was het een redelijk succes Sunny echter amaai da was een gedoe die vloog de badkamer rond. Ik er dan maar achter....
                  leerde hier reeds veel, sta open voor elke reactie, wil blijven leren!

                  Comment


                  • #10
                    Fijn dat het tussen hun goed gaat. Maar balen van je gezondheid .
                    Aan het douchen moeten ze ook even wennen. Duuk moet ik soms ook achterna. haha. Ik heb nu een stokje voor hem in een hoekje waar hij niet nat hoeft te worden. Daar zet ik hem steeds op. Nu, aan een aantal keren, wil hij er echt op blijven zitten. Ze moeten er echt even goed aan wennen. Maar het is wel goed voor ze.
                    Groetjes,
                    Chantal, Peach & Duuk

                    Comment


                    • #11
                      heb vandaag erg gelachen met die twee gekke beesten. Ze kropen met twee in het loop wieltje en opeens gaat Poquito eruit om aan de buiten kant het rad in beweging te zetten. Die Sunny helemaal over kop, echt grappig om te zien. Het enige waar ik niet goed raad mee weet is hun slaap gewoonte heb het gevoel dat Poquito graag alleen in zijn pijpje zit maar Sunny blijft erbij kruipen om te slapen. Poquito kruipt ook overdag heel vaak in zijn pijpje.
                      Al bij al gaat het goed tss die twee. Misschien kunnen jullie mij wel wat tips geven over hoe ik hun aandacht kan krijgen, dat lukt niet echt.
                      leerde hier reeds veel, sta open voor elke reactie, wil blijven leren!

                      Comment


                      • #12
                        Nog enkele foto's
                        Bijgevoegde Bestanden
                        leerde hier reeds veel, sta open voor elke reactie, wil blijven leren!

                        Comment


                        • #13
                          Wat een leuke foto's! Gaaf pijpje. Dat heb je echt leuk gedaan. Waar heb je trouwens dat washandje gekocht? Peach zou dat ook helemaal geweldig vinden.
                          Aandacht trekken lukt hier het best met wat lekkers. haha.
                          Groetjes,
                          Chantal, Peach & Duuk

                          Comment


                          • #14
                            Dat washandje kocht ik in Reuzel bij Zeeman. ben nu bezig met proberen om eens iet echt zelf te maken. Ik vind jou huisjes zo leuk en gebruik dat idee al ben ik niet zo handig maar ik zie wel wat het word.

                            grtjs
                            leerde hier reeds veel, sta open voor elke reactie, wil blijven leren!

                            Comment


                            • #15
                              Ben benieuwd wat het gaat worden. Plaats je dan wel een foto?
                              Groetjes,
                              Chantal, Peach & Duuk

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X