Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fischeri kopen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Fischeri kopen

    Hoi,

    We zouden graag een tweetal Fischeri's kopen. We lieten ons oog vallen op deze advertentie: http://www.kapaza.be/Dieren_en_toebe...en_collis.html

    Gezien de gebruikerswaarderingen is-ie wel betrouwbaar.

    Maar zijn er zaken waar ik extra op moet letten, of extra achter moet vragen?

    Bedankt,

    Mvg,
    Tim & Nicky

  • #2
    Ten eerste welke kleur wil je? Dan is het best te weten hoe een fischeri in dat kleur eruit ziet. Ik weet dat bij fischeri en personata veel bastaarden voorkomen en de meeste kwekers weten het of juist niet. Sommige doen alsof ze het niet weten maar weten het wel. Dus hou hiermee rekening.


    Een gezonde vogel is actief en alert. Kijk ook de ruimte na en de ouder vogels. Hier kun je soms al veel zien. Nu bij kapaza is die gebruikerswaarderingen gemakkelijk te vervalsen hoor maar ik zeg niet dat dit hier het geval is maar het is zeker mogelijk.

    Hopelijk heb ik je toch wel een goed antwoordt kunnen geven.

    mvg

    Comment


    • #3
      Bedankt voor je reactie,

      De wildkleur spreekt me/ons wel aan. Gezien de foto's zijn de kleuren toch hoe het moet zijn denk ik.

      Stel nu dat het toch bastaarden zijn, wat is het risico daarvan?

      Mvg,
      Tim & Nicky

      Comment


      • #4
        Moest het blijken dat ze iets van andere agasoort in zich hebben kan dit tot uiting komen in de jongen of in hun nakomelingen.

        Maar anders weinig risico. Veel mensen kijken daar niet achter en laten liever bastaarden geboren worden dan zuiverheid te behouden. Dit is niet alleen bij aga's het geval maar ook bij ara, alexanders x halsbanden enzovoort. En dit soms enkel uit geldgewin.

        mvg

        Comment


        • #5
          Ach zo,

          Hartelijk bedankt!

          Mvg,
          Tim en Nicky

          Comment


          • #6
            Veel succes alvast en goede aankoop.

            mvg

            Comment


            • #7
              Ok bedankt

              Toch nog 1 vraagje. Ik vroeg hoeveel hij er had en kreeg het volgende antwoord:

              " ik heb eruit twee blokken,apart gezet,fischeriers he,colli's heb ik uit vier nestjes zwartmaskers uit twee blokken "

              Wat wordt bedoeld met een blok. Is dat 1 nest? Of hoe zit dat

              Bedankt

              Comment


              • #8
                ieder blok is een nest denk ik. Maar ik ben met zo'n antwoord zelf niet gediend. want stel dat je vier lutino's zoekt en hij antwoordt heb er uit 3 nesten dan weet je nog niet of hij je vier lutino's kan bezorgen he. Maar met blok is een nest ja maar hoeveel jongen liggen er dan in???
                Das de vraag.

                mvg

                Comment


                • #9
                  Ok bedankt,

                  Is het trouwens 'veilig' om een Fischeri en een Personata bijeen te zetten in een kooi?

                  Comment


                  • #10
                    Indien het twee poppen zijn dan is er kans op ruzie soms met de dood tot gevolg, heb je een koppel dan zult je bastaarden kweken tenzij je telkens de eitjes vervangt door neppers en ze laat broeden daarop dan geen probleem.
                    Indien twee mans weinig problemen.

                    mvg

                    PS: veel liever dan twee van dezelfde soort

                    Comment


                    • #11
                      Hoi,

                      Je hebt me heel goed verder geholpen. Bedankt.

                      We hebben besloten om te beginnen met 1 fischeri.

                      Maar is het eigenlijk verstandig om zo'n beestje op een appartement te hebben. Naar 't schijnt maken ze enorm veel lawaai?

                      Greetz,
                      T & N

                      Comment


                      • #12
                        Wat is veel lawaai. Je moet hier eens 30 aga's horen. Waar ik vroeger woonde had iemand 5 ara's, 2 kaketoe's en een grijze roodstaart. Denk daar maar es over na.
                        Ik vindt dat aga's weinig lawaai maken alé toch maar eentje.

                        mvg

                        Comment


                        • #13
                          Ik denk dat iedereen er anders tegen aan kijkt. Ik vind dat mijn aga niet veel herrie maakt. Ze schreeuwt af en toe wel, maar dat is niet oorverdovend! Ook mijn buren vinden het niet te gek of vervelend.

                          Het lijkt me idd beter om met 1 aga te beginnen.

                          groetjes
                          PHOENIX KAREL

                          Comment


                          • #14
                            Jullie hebben ons geweldig geholpen.

                            Bedankt.

                            Nu hopen dat Zazu het een beetje gewend kan worden

                            Comment

                            Ads onder in topics

                            Collapse
                            Working...
                            X