Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nappie de legkip

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Nou Nappie krijgt allemaal stekels op haar hoofd dus het zal wel de rui zijn. Ook zag ik dat ze 2 nieuwe blauwe(!) stekels op haar rug had. Dat vind ik toch wel positief want die zijn dan in ieder geval niet oranje. Vanavond ook weer haar laatste beetje antibiotica van deze kuur. Kont lijkt ook al minder opgezwollen en een prolaps komt haast niet meer voor.
    Kiwi & Pip Nappie & Loki
    ~ Rip Pluk ~

    Comment


    • #62
      gelukkig allemaal goed nieuws

      Comment


      • #63
        Nu lopen we weer tegen een ander probleem aan namelijk het volgende: 's avonds verplaatsen we Nappie naar een ander gedeelte van het huis, vanwege dus de beperkte lichttherapie. In dit gedeelte van het huis zit geen verwarming of iets. Handig in de zomer, dan is het daar lekker koel maar niet heel koud. Maar nu het herfst is en de winter eraan komt kan het 's nachts daar behoorlijk koud worden (het zal er waarschijnlijk niet vriezen maar toch). Kan ik Nappie daar dan gewoon blijven neerzetten? Want overdag zit ze dus in de huiskamer en daar is het in de winter rond de 21-22 graden. Een andere ruimte in huis waar we het zo vroeg donker kunnen maken en Nappie weg kunnen zetten hebben we niet.
        Kiwi & Pip Nappie & Loki
        ~ Rip Pluk ~

        Comment


        • #64
          Wat is probleem dan?

          Een kleine warmtebron erbij plaatsen en probleem op gelost een donkerstraler bv

          https://www.google.nl/search?q=donke...UIBigB#imgrc=_
          ik weet niet alles maar doe mijn best

          Comment


          • #65
            Nouja ik dacht dat het probleem misschien was dat het dan te koud zou zijn en teveel temperatuur schommeling. Maar als ik er iets bij plaats wat warmte afgeeft hoeft dat dus al niet zo te zijn.
            Kiwi & Pip Nappie & Loki
            ~ Rip Pluk ~

            Comment


            • #66
              Het klopt dat het verschil van zeg +22 naar + 1 wel een groot verschil is maar dat gebeurt in de natuur ook dus de vogels zouden het moeten aankunnen maar met aanschaf van dus b.v een donkerstraler zal het een stuk aangenamer zijn voor het vogeltje.
              ik weet niet alles maar doe mijn best

              Comment


              • #67
                Super dankjewel! Ik ga het eens regelen :-)
                Kiwi & Pip Nappie & Loki
                ~ Rip Pluk ~

                Comment


                • #68
                  En mevrouw heeft weer een ei gelegd...
                  Kiwi & Pip Nappie & Loki
                  ~ Rip Pluk ~

                  Comment


                  • #69
                    En mevrouw heeft weer een ei gelegd...

                    Als meneer het doet is het veel vreemder

                    Ook dit is een reden om het temperatuur verschil niet te groot te maken/hebben i.v.m. legnood.
                    ik weet niet alles maar doe mijn best

                    Comment


                    • #70
                      Goed hoe je voor je vogel zorgt, dat eerst ! Denk dat je nu wel flink in de kosten loopt... En zo warmtestraler kost best wat nieuw, in kringloop winkels liggen er altijd voor paar euro. Mischien heb je er iets aan

                      Comment


                      • #71
                        En zo warmtestraler kost best wat nieuw, in kringloop winkels liggen er altijd voor paar euro. Mischien heb je er iets aan
                        Nu is €10,-- niet voor niks maar ik dacht dat wel mee viel toch.

                        http://www.junai.nl/huismerk-donkers...V3YaAlEH8P8HAQ
                        ik weet niet alles maar doe mijn best

                        Comment


                        • #72
                          Ja alleen de warmtelamp valt wel mee idd. Nee ik bedoel zo'n warmte straler met rode lamp, en behuizing.. De lamp die jij laat zien is overigens een prima lamp, zou alleen wel een keramieke fitting gebruiken ivm brandgevaar

                          Comment


                          • #73
                            Deze keramieke lampen verkopen ze ook bij de boerenbond, mocht je er snel 1 willen...

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
                              Als meneer het doet is het veel vreemder

                              Ook dit is een reden om het temperatuur verschil niet te groot te maken/hebben i.v.m. legnood.
                              Hmm ja dan zou ik inderdaad ook raar opkijken, maar had eigenlijk meer gehoopt op helemaal geen ei



                              Hoe moet ik zo'n lamp eigenlijk ophangen/neerzetten? Ook zodat het het efficiëntst is maar niet dat het te heet wordt voor Nappie? Want de ruimte waar ze 's nachts staat is aan de bovenkant verbonden met een andere ruimte (die dus op de volgende verdieping is) en dus open, dus dan heb je ook weer sneller warmte verlies.


                              Joog thanks voor de tip van de Boerenbond, die hebben wij hier toevallig wel in de buurt!
                              Kiwi & Pip Nappie & Loki
                              ~ Rip Pluk ~

                              Comment


                              • #75
                                Vandaag weer met Nap naar Utrecht geweest. Ze was in korte tijd toch wel weer veel aangekomen, buik is ook weer bol en ze was benauwd. Daar heeft ze een echo gehad, hierop was te zien dat ze weer een ei aan het ontwikkelen is en veel vocht in darmen en beetje in buik (waarschijnlijk door ontsteking). Ze blijft nu een nachtje in Utrecht om bij te komen van de echo zodat ze morgen (eindelijk) bloedonderzoek kunnen doen. Ben wel een beetje bang voor pbfd.
                                Kiwi & Pip Nappie & Loki
                                ~ Rip Pluk ~

                                Comment

                                Ads onder in topics

                                Collapse
                                Working...
                                X