Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vogelkooi bodembedekking

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Vogelkooi bodembedekking

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar goede bodembedekking voor mijn vogelkooi. Nu gebruik ik wit papier, maar dat ziet er na een paar dagen niet meer uit..


    Ik zoek iets wat zo min mogelijk geur afgeeft en niet omhoog vliegt. Heeft iemand een idee? Alvast bedankt!

  • #2
    beukensnippers
    zijn er in verschillende maten van grofheid
    is ook niet zo duur

    Comment


    • #3
      Ik gebruik ook beukensnippers.
      een flinke zak is te vinden bij dierenspeciaalzaken of tuincentra's.

      succes!
      Denzo Chica

      Comment


      • #4
        Bedankt, maar gaat dit niet heel erg plakken aan elkaar en vies ruiken?

        Comment


        • #5
          Ik heb sinds kort zeoliet en ben hier super tevreden over. Voorheen ook altijd beukensnippers gehad maar vond het af en toe snel stinken. Daar heb ik nu helemaal geen last meer van.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Dencar Bekijk Berichten
            Ik heb sinds kort zeoliet en ben hier super tevreden over. Voorheen ook altijd beukensnippers gehad maar vond het af en toe snel stinken. Daar heb ik nu helemaal geen last meer van.
            Wat is zeoliet precies? Zijn dat die kleine witte steentjes? En waar kan ik dit krijgen?

            Comment


            • #7
              Zeoliet is een natuurproduct. Zijn soort steentjes. Ik heb het besteld bij vogel artikelen webshop.

              Comment


              • #8
                Ik gebruik ook zeoliet op de bodem van de kooi. Gisteren na 3 maanden alles er weer uit gehaald en nieuw erin.
                Dagelijks de klontjes poep eruit halen en etensresten. Bevalt mij uitstekend.
                Je hebt hier ook maten in. Ik haal het zelf op in Spanbroek bij www.horsecomfort.nl.

                Stoft bijna niet, er kan heerlijk in gescharreld worden en in puur natuur.
                Voorheen had ik ook beukensnippers, maar dat werd gegeten en schimmelde erg snel vond ik.
                Bij zeoliet zie je geen schimmels.

                http://www.zeolite-products.com/pages/dealers.php
                Last edited by riab; 16-05-15, 19:34.

                Comment


                • #9
                  Bedankt voor al jullie reacties! Ik denk dat ik ga voor de zeoliet bodembedekking en kijken hoe dat bevalt.

                  Dat ik dwergpapegaaien heb maakt verder niks uit lijkt me, of wel? Nogmaals bedankt.

                  Comment


                  • #10
                    Zeoliet. Ook nog nooit van gehoord...
                    bedankt! Haha ik ga het ook eens proberen
                    Denzo Chica

                    Comment


                    • #11
                      Zie de link Marcel. Even bellen naar hors confort. Als je minimaal 3 zakken afhaalt, betaal je 12,50 per zak van 20 kilo

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door riab Bekijk Berichten
                        Zie de link Marcel. Even bellen naar hors confort. Als je minimaal 3 zakken afhaalt, betaal je 12,50 per zak van 20 kilo
                        bedankt Ria!
                        Denzo Chica

                        Comment


                        • #13
                          Ik gebruik ook beukensnippers maar meestal spit hij alles eruit.Kan een andere bodembedekking zoals zeoliet daar verandering in brengen?
                          Wil wel graag zeoliet gaan proberen maar als dat ook eruit gespit wordt dan schiet ik er weinig mee op
                          Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

                          Annemoon
                          en Magnum

                          Comment


                          • #14
                            Ik heb gelezen dat zeoliet wel erg stuift en dat de tralies helemaal wit worden als het omhoog vliegt, klopt dat?

                            Comment


                            • #15
                              Ik heb geen last van opstuiven. De tralies zijn ook niet wit. Enige wat wittig wordt is de bodem van de onderbak.

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X