Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

In de poot gebeten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • In de poot gebeten

    Hallo,

    Ik heb thuis drie aga's: een koppeltje en hun jong Blu (inmiddels volwassen) dat ze verstoten hebben. Blu heb ik vanaf dag 1 zelf groot gebracht en is nu dus super tam.
    Nu is Blu gisteren heel erg hard gebeten door zijn moeder, Blu zat namelijk bij haar kooi en vervolgens greep zij hem door de tralies van de kooi heen bij zijn pootje.
    Het pootje van Blu is vandaag flink dik en hij gebruikt het ook bijna niet. Verder eet, drinkt, fluit, vliegt en knabbelt hij gewoon zoals hij normaal ook doet.
    Moet ik mij zorgen maken en naar een dierenarts gaan of zijn er dingen die ik zelf kan doen en kan ik ervan uitgaan dat het vanzelf weer over gaat?

    graag tips en advies!
    x Laura.
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Oei! Dat ziet er niet lekker uit. Ik zou de arts even bezoeken, en dan niet de Dierenarts maar een echte vogelarts.
    succes!
    Met mijn gedachte ergens anders, ben ik altijd overal.

    R.I.P lieve kleine Crispy '30-10-2012 / 16-04-2013'

    Comment


    • #3
      Laura, Heb je wondzalf in huis? De poot is ontstoken en moet schoon gemaakt worden. Bij de apotheek of een goeie drogist verkopen ze dit: Honingzalf, (Mesitran) dat desinfecteert en reinigt. zo vaak als mogelijk is een beetje erop smeren. (er moet dus constant iets op de poot zitten.) En maandag als het nog steeds zo is een vogelarts op zoeken.

      Mocht Blu in gedrag veranderen of minder eten, stil zijn, ja dan kun je niet tot maandag wachten.

      Sterkte met Blu.

      Comment


      • #4
        Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels de wondzalf van mesitran besteld. Met Blu gaat het verder nog steeds goed, is gelukkig nog steeds fit en vrolijk. Hopelijk kan ik het verder met de zalf oplossen. Nogmaals dank.

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse
        Working...
        X