Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eitjes weg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • eitjes weg?

    Mijn aga heeft 10 april het eerste eitje gelegd...kan ik nu(6.mei) alle vijf de eitjes wegnemen en beginnen ze dan zelf weer met paren en nieuwe eitjes leggen?(eerste onbevruchte nestje van dit seizoen)

  • #2
    Nee.

    Agaatjes broeden gemiddeld 23 dagen op een eitje, kan dus ook nog 25 dagen zijn.
    Het 1e eitje is gelegd op 10 april, het 5e en laatste eitje dus op 18 april. Tel bij 18 april die 25 dagen op, zit je op 13 mei en het is nu 6 mei.
    Voor het weghalen moet je dus eigenlijk wachten tot 13 mei.
    Nog beter is om de eitjes weg te halen op het moment dat de agaatjes geen belangstelling meer tonen in hun eitjes en de eitjes rustig de hele dag in de steek laten.

    (heb je de eitjes geschouwd om te weten dat ze onvruchtbaar zijn of denk je dat gewoon?

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Lejah Bekijk Berichten
      Nee.

      Agaatjes broeden gemiddeld 23 dagen op een eitje, kan dus ook nog 25 dagen zijn.
      Het 1e eitje is gelegd op 10 april, het 5e en laatste eitje dus op 18 april. Tel bij 18 april die 25 dagen op, zit je op 13 mei en het is nu 6 mei.
      Voor het weghalen moet je dus eigenlijk wachten tot 13 mei.
      Nog beter is om de eitjes weg te halen op het moment dat de agaatjes geen belangstelling meer tonen in hun eitjes en de eitjes rustig de hele dag in de steek laten.

      (heb je de eitjes geschouwd om te weten dat ze onvruchtbaar zijn of denk je dat gewoon?
      Ik heb ze geschouwd

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse
      Working...
      X