Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken wil maar niet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Kweken wil maar niet

    Hoi iedereen,

    Ik ben als beginnende kweker net begonnen met twee koppeltjes. Ik heb al een stelling op zolder staan onder een raam, waardoor het licht op hun schijnt. De broedkooien zijn 80/50/50 cm en er zit een uitschuifbaar broedblok bij. Als nestmateriaal gebruik ik kokosvezel, beukensnippers en wilgentakjes. ze krijgen eivoer, gemengde zaad etc en grit met zo nu en dan stukjes fruit/groenten.
    Het zijn alletwee bewezen koppeltjes (ik heb zelf de eitjes gezien bij de vorige eigenaar en ik heb de bekken gevoeld).
    Nu staan ze bij mij al twee maanden, maar er gebeurt NIETS!
    wat doe ik toch verkeerd?

    alle commentaar is welkom!

  • #2
    Je hebt ze nog maar 2 maanden!
    Voelen ze zich al op hun gemak?
    Als je de eitjes hebt gezien, hoe lang is het dan geleden dat ze hun laatste nestje hebben gehad? Meer dan 2 nestjes per jaar is erg uitputtend voor ze en niet goed.

    Overigens vind ik bekken voelen geen waterdichte methode.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Lejah Bekijk Berichten
      Je hebt ze nog maar 2 maanden!
      Voelen ze zich al op hun gemak?
      Als je de eitjes hebt gezien, hoe lang is het dan geleden dat ze hun laatste nestje hebben gehad? Meer dan 2 nestjes per jaar is erg uitputtend voor ze en niet goed.

      Overigens vind ik bekken voelen geen waterdichte methode.
      Volgens mij voelen ze zich prima, ze fluiten er in ieder geval vrolijk op los
      En ik had ze bij een kweker gezien, een vriend van mij, en ze hadden toen allemaal eitjes, dat is ook wel
      meer dan zes maanden geleden nu, want ik had ze een paar maanden nadat ik de eitjes gezien heb gekocht.
      Het is dus wel echt een bewezen koppel want ik heb ze zelf zien broeden etc.
      Maar ik ben ten einde raad

      Comment


      • #4
        Ik denk dat als alles in orde is, dus man-pop, goede voeding, goed licht ed; dat je gewoon teveel te snel wil.
        Het zijn toch levende wezentjes en die bepalen toch zelf wanneer zij willen broeden en wanneer zij in de stemming zijn.
        Ik vind dat het ten einde raad zijn wel erg snel is, je hebt ze echt nog maar amper 2 maandjes.

        Comment


        • #5
          Hallo,


          Geduld met vogels kweken is een schone zaak.

          Je zegt, ik heb ze op eieren zien zitten maar dat zegt dus niets over een bewezen koppel 2 poppen leggen ook eieren.

          Hoeveel eivoer geef je ?
          Hoe groot zijn de broedblokken?
          Hoe groot is het in vlieggat?
          Hoeveel lichturen hebben ze?
          Zijn beide koppels gelijk aan wat je toen gezien hebt of heb je wat gewisseld?
          Beschikken ze over badwater?
          Welk zaad geef je?
          Wanneer was hun laatste nestje en was dit dan 2de of 3de of ??
          ik weet niet alles maar doe mijn best

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse
          Working...
          X