Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lusten/mogen ze augurk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • lusten/mogen ze augurk

    ik kna het nergens vinden maar mogen ze ook augurk. of ze het lusten is natuurlijk een 2de.. haha

  • #2
    Om eerlijk te zijn, weet ik zo niet of het wel of niet mag.
    Persoonlijk denk ik van niet, gezien alle zuren die er in zitten. Augurk is geen natuurlijk product (het zijn minikomkommertjes in azijn en dergelijke) en het lijkt mij een beetje ''too much'' voor vogels

    Comment


    • #3
      Tenzij het zelf ingelegde augurken zijn, is mijn advies op de pot te kijken welke ingredienten erin zitten.
      In een pot augurken zit vaak: suiker, zout, kleurstof en Enummers en nog wel het een en ander. Die zijn alle 4 slecht voor gaaien.
      Maar zo kan je een heleboel zelf beoordelen.

      Comment


      • #4
        Jahoor... dat mag gewoon... (dwerg)papegaaien mogen alles eten wat ook voor ons gezond is...
        Veel groente, fruit... je hoort ook vaak dat ze geen avocado's mogen eten maar dat was vroeger allemaal zo...
        Mijne eten dat ook gewoon en het gaat prima hoor... en ze vinden het nog super lekker ook...
        succes!

        Comment


        • #5
          ''dat was alleen vroeger zo''....
          Wat een onzin... Dingen die vroeger giftig waren (voor welk dier dan ook) zijn dat naar alle waarschijnlijkheid in de loop de jaren ook nog wel!

          Dat jouw vogeltjes toevallig nog niet dood zijn, houdt niet in dat het niet giftig voor ze is.
          Het wordt niet OVERAL aangegeven omdat het een broodje aap verhaal is hoor... En ik vind het dan ook zéér onverstandig dat je iemand dit advies meegeeft.
          Dat ze het lekker vinden houdt absoluut niet in dat het goed voor ze is!! Honden eten toch ook chocolade?
          Ook mogen ze lang niet alles wat goed is voor mensen, zoals Lejah al aangaf zijn niet alle kruiden goed (bijvoorbeeld zout), en zitten er heel vaak schadelijke additieven in voor mensen bereid voedsel, zoals bijvoorbeeld de E-nummers (zoals Lejah ook al aangaf!)
          Ik snap echt niet dat je iemand zo'n advies kan geven... Ze zou het maar serieus nemen en eindigen met een dood zieke vogel. Moet er niet aan denken!

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door mandydv Bekijk Berichten
            Jahoor... dat mag gewoon... (dwerg)papegaaien mogen alles eten wat ook voor ons gezond is...
            Veel groente, fruit... je hoort ook vaak dat ze geen avocado's mogen eten maar dat was vroeger allemaal zo...
            Mijne eten dat ook gewoon en het gaat prima hoor... en ze vinden het nog super lekker ook...
            succes!
            Mag ik vragen hoe je aan deze informatie komt? Is het pure intuïtie, of heb je het van een betrouwbare bron?

            Alle producten die wij kopen om te eten zijn gemaakt op "mensenmaat" De concentratie van bijvoorbeeld bewaarmiddelen wordt zo hoog mogelijk gehouden om producten zolang mogelijk te bewaren, maar tegelijk mogen de fabrikanten ook niet hoger gaan dan een bepaalde concentratie omdat het bewaarmiddel dan weleenswaar giftig is voor mensen.

            Vogels zijn kleiner, lichter en hebben een sneller metabolisme dan mensen.
            Dit wil zeggen dat vogels veel minder goed tegen een bepaalde concentratie kunnen dan mensen.

            Een voorbeeld van een bewaarmiddel van augurken is het volgende: Natriumbenzoaat.

            Een papegaai zou advocado mogen eten!?
            Hoe kom je daar bij?

            Advocado bevat een gif (Persine) om de vrucht te beschermen tegen het opeten ervan.
            Dit gif heeft een te lage concentratie om een mens te doden, maar de concentratie is groot genoeg om kleinere dieren te doden.
            Zo erg wat er in Parijs gebeurt is, en dat omdat een paar personen niet akkoord waren met de meningen van anderen
            -Je suis Charlie-

            Comment


            • #7
              zo is die van mij helemaal gek van rauwe spagetti. zou dit dan ook kwaad kunnen¿ naar mijn mening zit er niks raars in

              Comment


              • #8
                ook in de pastadeeg zit best wel wat zout

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door sjefke Bekijk Berichten
                  zo is die van mij helemaal gek van rauwe spagetti. zou dit dan ook kwaad kunnen¿ naar mijn mening zit er niks raars in
                  Kijk eens bij de ingrediënten.
                  E-nummers in.
                  Dat is niet goed voor je vogel.
                  Zo erg wat er in Parijs gebeurt is, en dat omdat een paar personen niet akkoord waren met de meningen van anderen
                  -Je suis Charlie-

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Ceilingbird Bekijk Berichten
                    ''dat was alleen vroeger zo''....
                    Wat een onzin... Dingen die vroeger giftig waren (voor welk dier dan ook) zijn dat naar alle waarschijnlijkheid in de loop de jaren ook nog wel!

                    Dat jouw vogeltjes toevallig nog niet dood zijn, houdt niet in dat het niet giftig voor ze is.
                    Het wordt niet OVERAL aangegeven omdat het een broodje aap verhaal is hoor... En ik vind het dan ook zéér onverstandig dat je iemand dit advies meegeeft.
                    Dat ze het lekker vinden houdt absoluut niet in dat het goed voor ze is!! Honden eten toch ook chocolade?
                    Ook mogen ze lang niet alles wat goed is voor mensen, zoals Lejah al aangaf zijn niet alle kruiden goed (bijvoorbeeld zout), en zitten er heel vaak schadelijke additieven in voor mensen bereid voedsel, zoals bijvoorbeeld de E-nummers (zoals Lejah ook al aangaf!)
                    Ik snap echt niet dat je iemand zo'n advies kan geven... Ze zou het maar serieus nemen en eindigen met een dood zieke vogel. Moet er niet aan denken!
                    je moet het zelf weten.... Maar ik heb zelf veel papegaaien en ken ook heeeeel veel mensen met papegaaien en die zeggen allemaal hetzelfde... Papegaaien zijn nu veel sterker door het kweken... Daarom kunnen ze nu meer hebben.... En ik heb het over alles wat goed is voor mensen.... Kruiden zijn niet goed voor mensen maar vinden we lekker... Zou wel heel toevallig zijn als mijn papegaaien er wel tegen kunnen en de papegaaien van de mensen die ik ken... En die van jullie niet....

                    Comment


                    • #11
                      Ik zou geen augurk geven vanwegen de azijn, is zelfs voor mensen niet goed als je er teveel van eet.

                      Vwb de avocado, dat zou ik ook niet aandurven, al heb ik in de dierentuin wel eens losvliegende roodbuikparkieten
                      die daar destijds losvlogen in die hal zien eten ervan. Ik kon op dat moment geen persoon vinden om aan te vragen helaas.

                      Neem geen risico's en geef je vogel alleen waarvan je zeker weet dat het gezond is...
                      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                      Ken je papegaai

                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        huh kruiden zijn niet goed voor mensen? of bedoel je met kruiden specerijen? zijn wel twee verschillende dingen hoor, zijn veel kruiden welke een geneeskrachtige werking hebben.

                        mbt advocado's die krijgt mijn papegaai gewoon niet, ga niet het risico lopen.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door mandydv Bekijk Berichten
                          je moet het zelf weten.... Maar ik heb zelf veel papegaaien en ken ook heeeeel veel mensen met papegaaien en die zeggen allemaal hetzelfde... Papegaaien zijn nu veel sterker door het kweken... Daarom kunnen ze nu meer hebben.... En ik heb het over alles wat goed is voor mensen.... Kruiden zijn niet goed voor mensen maar vinden we lekker... Zou wel heel toevallig zijn als mijn papegaaien er wel tegen kunnen en de papegaaien van de mensen die ik ken... En die van jullie niet....
                          Dus jouw ervaring is betrouwbaarder dan de wetenschap?

                          Dat zou nu hetzelfde zijn als nu iemand beweert dat de aarde plat is.
                          Moeten we dat geloven?

                          Wat bedoel je met sterker worden? Bedoel je dat hun spijsvertering er is op aangepast?

                          Dat papegaaien er nu tegen kunnen wil niets zeggen, ze kunnen er last van ondervinden op lange termijn.
                          Zo erg wat er in Parijs gebeurt is, en dat omdat een paar personen niet akkoord waren met de meningen van anderen
                          -Je suis Charlie-

                          Comment


                          • #14
                            Ik neem het zekere voor het onzekere en zorg er gewoon voor dat ik mijn gaaitjes niet onnodig aan gevaren blootstel, in tegenstelling tot jou.
                            En dat die van jou er niet meteen dood van gaan houdt echt niet in dat het goed voor ze is... Chocolade is ook giftig voor honden, en dat mijn tante haar honden vroeger wel eens een paaseitje gaf en dat ze daar niet meteen dood van neervielen houdt niet in dat ze er nu ineens tegen kunnen en dat het niet giftig voor ze is. Just sayin' ;-)

                            Comment


                            • #15
                              ik zou het toch ook niet geven als je niet 100% zeker bent en het bewezen is aan de hand van een studie en niet aan de hand van een papegaai die nu nog gezond is.
                              en idd net zoals bij de hond. Het is niet omdat mijn hond al eens een pakje chocotofs heeft opgegeten achter mijn rug dat ik haar nu chocolade geef omdat ze nog leeft.

                              net zoals sigaretten (en ja ik ben zelf een roker) dat was vroeger ook gezond en iedereen rookte. Niemand had er last van.
                              Wat blijkt achteraf? Dat het toch niet gezond is.. Het is niet omdat een moment opname geen problemen geeft het op latere leeftijd geen problemen geeft.
                              Of dat het gif zich niet opbouwt in je papegaai zijn bloed...
                              Paco & Sjaakie

                              The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X