Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat moet ik met zijn maatje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Wat moet ik met zijn maatje

    Hallo ik weet niet goed wat ik moet doen .
    Gisteren ochtend uit het niets was onze vogel ziek hij had snotte bellen en kroop alleen maar bij ons.
    Bij de dieren arts konden ze niet veel doen ze kreeg antibiotica mee ze heeft onder de warmte lamp gezeten maar vanmorgen ging het echt niet goed ze is in mijn handen gestorven .
    Ik of wij zijn er kapot van we hebben er al van af dat ze acht weken oud was ze is drie jaar en vier maanden geworden.
    Maar mijn probleem is haar maatje ook een vrouwtje is on troostbaar ik heb haar nog met de dode vogel geconfronteerd (misschien dom) ze probeerde haar wakker te krijgen, door te roepen en tegen de snavel aan te pikken, ikdacht misschien begrijpt ze zo beter wat er aan de hand is.
    Gaat deze nu ook dood of kan ik iets doen?

  • #2
    Ah wat sneu voor jullie, ook natuurlijk voor haar maatje. Je vogeltje dood zien gaaan is een traumatische ervaring.

    Ja wat nu te doen. Heb je een diagnose gekregen van de arts (was geen vogelarts neem ik aan) omtrent je vogeltje?

    Ik vraag dit, omdat indien het iets besmettelijk was, je andere vogeltje ook gevaar loopt. en natuurlijk evt ander vogels.


    Je ander vogeltje zal er net als jullie aan moeten wennen dat ze alleen is met een weekje zal zij vermoedelijk weer haar ding gaan doen. Knuffel haar wat extra, helpt ook jouw verdriet te verzachten.

    sterkte

    Comment


    • #3
      Hoi bedankt voor je reactie.
      De dierenarts wist het niet echt, Zij dacht aan een vitamine tekort , maar ze krijgt trosgierst vita kraft eten vitamine druppels fruit. het ging ook ineens zo snel.
      De andere krijgt ook medicijnen van ons in zijn water voor diaree, snot en dergelijken niet dat spul van de dieren arts. Dat durf ik niet, De dieren zaak voor animals gaf als advies neem er een vogel bij, dan moet deze ,Elmo, mee om hem zelf uit te zoeken, maar ik weet niet of dit wijsheid is.

      En ja het is inderdaad een troumatische ervarng om hem dood te voelen en zien gaan zonder dat je iets kan doen.

      Comment


      • #4
        Ahh sneu zeg, voor jou en voor het vogeltje natuurlijk helemaal.

        Ik lees 4 animals ?? Komen ze daar vandaan ?
        Haal daar iig niet nog een vogeltje...

        Laat je vogeltje testen bij een "vogelarts" zwz op Chamydia (papegaaienziekte) dat geeft ook veel snot
        en als je het merkt dat ze flink ziek zijn, is het vaak al te laat, (geldt overigens altijd, ga direct zodra je denkt dat er iets is)
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

        Ken je papegaai

        sigpic

        Comment


        • #5
          Eerst: wat erg van je vogeltje, heel veel sterkte!

          Vervolgens, 4 animals moet je echt nooit meer naar terug gaan. Die verkopen zieke en besmette vogels. Ik ben ook slachtoffer van hun geweest helaas. Kwamen deze vogeltjes daar ook vandaan? Dan vrees ik voor de vogel die je over hebt... Grote kans dat het iets besmettelijks was.
          Nikki
          Fleur

          Zazu & Zoë (forpusjes)

          Comment


          • #6
            Sterkte.
            Dat is idd heel verdrietig.

            Je andere agaatje is nu gewoon even verdrietig en ontredderd zeg maar. Geef dat even tijd. Bij de een duurt dat maar een dag bij de ander wel 2 weken.
            Een vriendje erbij is na een week of 2 leuk, MAAR weet eerst zeker dat je agaatje niet aan iets besmettelijks is overleden. Als je agaatje die je nu nog hebt iets besmettelijks heeft opgelopen ben je straks dit agaatje en een nieuw agaatje kwijt.
            4-Ainimals neemt het niet zo nauw met ziektes, ze laten hun agaatjes niet testen, maar ik lees nu van jou dat ze ook het gevaar niet zien dat jij je agaatje mee neemt die mischien iets onder de leden heeft en die mag dan bij hen bij alle andere agaatjes een maatje zoeken. Je hoort zelf hoe vreemd dit klinkt.

            Overigens, je weet dat trosgierst geen voeding is he, maar alleen snoepgoed.

            Comment


            • #7
              Bedankt allemaal!!!

              Hallo bedankt voor alle reacties.
              Ja ik weet dat trosgiers snoep is maar het is ook goed voor ze omdat er veel vet in zit, ik heb mijn andere vogel er tam mee gemaakt deze was al bijna een jaar en zat weg te kwijnen bij de lokale dieren winkel zonder maatje of speelgoed.

              En nee ik ga natuurlijk niet met mijn vogel naar andere vogels voor dat ik honderd% zeker ben dat ze niet ziek is.
              Ik heb gemerkt dat bepaalde huiselijke gewoontes bij Elmo het missen van Rico oproept ik heb daar om ook een paar dagen vrij genomen om hem wat extra en andere aandacht te geven.
              Helaas gaat ze heel snel haar kooi weer in.
              Nee ze ziet er niet ziek uit ze zit strak in haar veren heeft geen natte neus(snavel). geen pennetjes poept normaal de kleuren zijn ook mooi, en ze krigt preventief antibiotica voor drie dagen.

              Maar goed een paar van jullie zeggen dat For animals zieke vogels geeft maar ze was al drie en een half jaar?
              Ze is verder nooit ziek geweest kan dat dan na zoveel jaar nog?

              En dan ik wilde toen een baby vogeltje ( nu niet omdat dat niet kan met de volwasse vogel) waar haal je dan een baby vogeltje vandaan?
              Nou ik zie de reacties wel komen , het kunnen er niet genoeg zijn het bied best wel troost

              Nogmaals bedankt allemaal

              Comment


              • #8
                Dierenarts

                Wat ik vergeten ben het was wel een vogelarts
                In vlaardingen was ze er niet dus heb ik een andere op internet gezocht in hoogvliet

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Rico1 Bekijk Berichten
                  Hallo bedankt voor alle reacties.
                  Ja ik weet dat trosgiers snoep is maar het is ook goed voor ze omdat er veel vet in zit, ik heb mijn andere vogel er tam mee gemaakt deze was al bijna een jaar en zat weg te kwijnen bij de lokale dieren winkel zonder maatje of speelgoed.
                  Wat ik probeerde te zeggen is dat als je teveel snoep geeft, trosgierst dus, er geen ruimte meer is om gezond te eten, omdat het maagje vol zit.
                  En trosgierst is echt niet zo goed hoor, dat vet extra uit de trosgierst hebben ze niet nodig.
                  Dit omdat de da/va aan een vitaminetekort dacht.

                  Babyvogeltjes zijn er genoeg hoor.
                  Er zijn ook regelmatig mensen op het forum met kuikentjes. (ik heb ze zelf ook op het moment, lekker klein spul)

                  En natuurlijk verkoopt 4-animals niet alleen maar zieke dieren, maar de kans daar op een ziekte is groot.

                  Comment


                  • #10
                    Snoepgoed

                    Je maakt me nu aan het twijfelen wij geven ze ongeveer een streng in de week en nee niet heel de streng in een keer maar we gaan er mee op de bank zitten en dan eten ze uit je hand het is dan altijd een beetje feest.

                    Comment


                    • #11
                      Een streng in de week voor 2 agaatjes is veel, maar valt nog te overzien.
                      Ik was even bang voor elke dag een flink stuk.
                      Want ja, als je leest is het moeilijker je er een voorstelling van te maken dan als je het ziet he.
                      Halveer deze nu wel voor je ene agaatje.
                      Probeer het eens met een maisje die je uitknijpt of een druif. Misschien vindt ie dat ook wel lekker.

                      Comment

                      Ads onder in topics

                      Collapse
                      Working...
                      X