Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help mijn vogel bloed

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • help mijn vogel bloed

    hallo,
    ik heb achter in mijn tuin een grote voliere 3 aparte vluchten,in de laatste vlucht zitten 1koppel orangjemaskers en 1 koppel roseicollie pallid.
    maar een van de pallids heeft om de 2 dagen bloed aan zijn poot die poot gaat elke keer weer open.
    maar het lijkt dat ze nooit ruzie maken.

    kan ik het beste de pallids eruit halen en even in een redelijke ziekekooi zetten.

    verwacht snel antwoord.
    het is nu al 1,5week zo het popje van orangjemasker heeft ook een klein wondje gehad aan pootje,misschien bijten ze elkaar in poten maar ze maken nooit ruzie?
    de pallids heb ik daar nu 1maand in ongeveer.

    mvg,

    bob

  • #2
    Het kan meerdere zaken zijn: ofwel bijten ze in elkaar tenen wegens bvb te weinig zitstokken en afleiding of dit is het resultaat van tenen die mss vervroren zijn geweest en dat ze afbijten. Hoe groot is de vlucht? Hoeveel zitstokken? Ben je zeker van twee koppels? Hoeveel nestblokken? En hoeveel potten met voer?

    mvg

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door joselito Bekijk Berichten
      Het kan meerdere zaken zijn: ofwel bijten ze in elkaar tenen wegens bvb te weinig zitstokken en afleiding of dit is het resultaat van tenen die mss vervroren zijn geweest en dat ze afbijten. Hoe groot is de vlucht? Hoeveel zitstokken? Ben je zeker van twee koppels? Hoeveel nestblokken? En hoeveel potten met voer?

      mvg

      er zijn 2 zitstokken,en een grote tak van een wilgenboom in.
      het zijn echt 2koppels,de vlucht is 3meter lang,2meter breed,2meter hoog. ze zijn nu nog niet aan kweken begint over 2a3 weken.,1 pot met voer,1pot met water,1 pot met bv eivoer erin,fruit.

      mvg

      Comment


      • #4
        Hallo Aga,

        maar het lijkt dat ze nooit ruzie maken.
        Zit je zelf ook hele dag in de voliere dan om er achter te kunnen komen dat het lijkt dat ze nooit ruzie maken.


        Je hebt 2 koppels in een mooie ruime vlucht dat wel,ondanks dat meeste niet er voor zouden kiezen om 2 kweekkoppels te huisvesten in zelfde kooi/vlucht omdat meestal wel verkeerd gaat,maar ja er blijven mensen die het tegendeel willen blijven proberen aan te tonen.

        verwacht snel antwoord.
        ik had verwacht dat je wel zou weten dat zo goed als zeker geen sucses zou worden 1 koppel toevoegen aan ander kweekkoppel,zodra ze broeds worden komen de problemen.

        De mensen die hier antwoorden geven of dat nu snel is of niet verwachten ook dat mensen dit die op dit forum komen dat dan lezen en dus niet dan 2 kweekkoppels bij elkaar doen,niet het ene koppel toevoegen in een vlucht waar reeds een ander koppel zit.
        Die adviezen zijn al zo vaak gegeven hier.

        Mijn advies is dan ook snel 1 koppel er uit of de vlucht splitsen en beide koppels apart huisvesten.
        ik weet niet alles maar doe mijn best

        Comment


        • #5
          wat voor problemen kan het opleveren dan,ik zie zo vaak bij kwekers dat er meedere koppels in 1 vlucht zitten dusja.
          en die kweken ook gewoon zonder problemen.

          mvg

          Comment


          • #6
            Broedse vogels zijn zeer agressief zeker bij roseicolli. Ik kan je verzekeren dat even aantal kppls meer problemen geven dan oneven kppls maar wil het niet riskeren. Ik heb ooit bij het kweekseizoen aanvang een man verloren in 1 minuut tijd. Ik deed al mijn kppls buiten kweekseizoen samen of per geslacht.

            Dus het kweekseizoen kwam eraan en ik had de mannen al in de kweekkooien gedaan. Paar dagen later wilde ik de poppen erbij plaatsen. Nu ik liep toen met krukken rond en dus was wat trager. Ik hoorde een pop haar man te keer gaan tegen dat ik terug een stoel genomen had en bij de kooi kwam lag de man al zijn doodsstrijd aan het voeren, stierf paar seconden later in mijn handen. Ik verzeker je die pop was zeer agressief. Zelf haar dochters waren zo. 1 van haar dochters liet zelfs mijn vingers niet los toen ik ze vrij liet in de kooi. Ik moest haar letterlijk van mijn vinger slaan want ze bleef gewoon hangen en deze lijn bezorgde me telkens weer bloedbleinen of open bijtwonden aan mijn vingers.

            Fischeri en personata zijn daar ook gevoelig voor maar veel minder.

            Wat merk ik op aan je tekst: te weinig afleiding, een pot voer (zaad) te kort want 1 kppl is dominant over de andere en zal het de andere moeilijker maken om te eten. En als ze dit wel willen zullen ze hierom vechten. Ook zijn er paar zitstokken te weinig en zorg voor extra wilgetakken (mag met blad).

            Hopelijk gaat het probleem over maar ik vrees ervoor als je kweekseizoen start.

            mvg

            Comment


            • #7
              oke bedankt voor tips,als ik ze wilgentakken geef zorg dat voor afleiding,en als de blokken binne 3weken erin worden gehangen,wat voor problemen krijg ik dan?.

              kan ik beter het pallid koppeltje in broedperiode apart zetten en een voliere van montana


              mvg

              Comment


              • #8
                Het is moeilijk te bepalen wat zal helpen. Maar ik zou ze wel apart zetten tijdens de kweek. Toen mijn aga's samen zaten in een grote vlucht was die bijna volledig gevuld met wilgetakken, soms zo vol dat ze enkel konden klauteren. Maar had zelden dode of gewonde vogels. En ik deed dit weekelijks. Want binnen een dag of twee was meer dan de helft al helemaal stuk gebeten. Gaf wel gn eivoer maar wel zaad en nu en dan wat fruit/groente.

                mvg

                Comment


                • #9
                  oke heb de gewonden eruit gehaald is alleen maar met dieene,die heb ikbij me opa in een kweekkooi gezet. om de poot te laten genezen daarna gaat die met een vergrote tt kooi in de voliere hangen om misschien aan de andere te wennen die er al in zaten,is dit een goed idee?


                  mvg

                  Comment

                  Ads onder in topics

                  Collapse
                  Working...
                  X