Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Paringstijd of niet??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Paringstijd of niet??

    Hallo, ik zit met wat vraagjes over het kweken van mijn agaatjes zijn er speciale dingen nodig in de kooi wanneer ze zullen paren zijn er kenmerken wat je kan zien aan het gedrag van de agaatjes wat een pop doet of wat een mannetje doet? Ik heb 3 speeltjes in de kooi hangen met touwen aan is er misschien meer nodig zodat ze een nestje kunnen maken? Hoop dat iemand mij kan helpen!

    Mvg naomi en mij agaatjes peke en tweety

  • #2
    voor het maken van een nestje, hebben de vogels een nestblok nodig,
    let erop dat je niet een te kleine koopt, en eentje die open kan van de bovenkant zodat je het nest in de gaten kan houden.
    hij moet ook goed schoon te maken zijn.
    daar moet nestmateriaal in, die kan je kant en klaar kopen, maar de vogels gaan ook graag met stukjes karton aan de gang van een keuken of wc rol'.
    dat scheuren ze in reepjes.

    als je wilt gaan kweken met je vogels, moet je je echt wel even goed inlezen, zodat je niet voor vreemde problemen komt te staan.



    hoe oud zijn je vogels?. ( oh dat weet ik al ), dus weet ook dat paren nog veel te vroeg is voor jou vogels, jaartje ofzo
    is het een koppeltje, weet je dat zeker man en pop?

    binnenvogels hebben niet echt een speciale parings tijd zoals buiten vogels
    buiten vogels gaan in het voorjaar paren omdat het dan langer licht is warme weer en veel voedsel voorhanden.
    maar binnen vogels hebben dat vaak het hele jaar door.
    Last edited by shivas; 18-01-12, 19:55.

    Comment


    • #3
      reactie

      de aga s vinden elkaar aardig als het mannetje gaat voeren dan willen ze broeden en gaan ze naast elkaar zitten en dingen slopen om een nest te
      maken en als nest matriaal geef ik ze wilgen takken zo is er genoeg vocht in het nest anders kunnen de jongen ook in het ei sterven door te weinig vocht
      en binnen of buiten ze broeden bij alebij de mogelijk heden het hele jaar als ze willen en als je ze laat stoppen beginnen ze soms nooit meer alleen in de winter heb je kans dat de jongen sterven als de ouders te lang van het nest zijn
      is bij mij een keer gebeurd

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse
      Working...
      X