motjes via vogelvoe...
 
Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

motjes via vogelvoer?

5 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
2,681 Bekeken
(@Sillie)
Berichten: 16
Aanwezig lid
Topic starter
 

Sinds een tijdje heb ik kleine zwarte motjes in mijn keuken. Toen ik erover aan het googlen was kwam ik een stukje tegen over motjes die uit larven via vogelvoer komen. Hebben jullie deze ervaring ook? Op zich doen de beetjes niets maar ik vind het wel vervelend. Ik doe het voer altijd meteen over van de zak in een voorraadbus. Ook wil ik graag weten, als het wel zoiets is, of dat niet schadelijk is voor mijn vogeltjes (agapornis) en met name voor de drie kleintjes die onlangs geboren zijn.


 
Geplaatst : 2 mei 2009 14:29
(@Francapapegaaien)
Berichten: 956
Eervol lid
 

Dat zijn cacaomotjes en die zitten idd in het vogelvoer, dat zegt trouwens niets over de kwaliteit.
Ze zijn wel erg vervelend en hartnekkig , maar voor de rest schadeloos , ook voor de jongen.

Tip van de dag, leg je voer een paar dagen in de vriezer,

mvg Frank


 
Geplaatst : 2 mei 2009 14:34
(@Sillie)
Berichten: 16
Aanwezig lid
Topic starter
 

ha, dat is een snel antwoord! ze zijn iid hardnekkig!! ze blijven maar tevoorschijn komen. Het gekke is dat ik er in anderhalf jaar tijd nooit last van heb gehad en nu opeens wel. Heb ik het zeker altijd getroffen. Dank voor de tip iig.


 
Geplaatst : 2 mei 2009 14:44
(@dierevriendin)
Berichten: 18
Actief lid
 

kijk of er in je voorraadbus geen randjes aan het deksel zitten, daar gaan ze nl ook tussenzitten.
ik heb laulierbladen tussen mijn voer gedaan, en moet zeggen dat het bij mij enorm helpt.


 
Geplaatst : 3 mei 2009 11:55
rhadamantis
(@rhadamantis)
Berichten: 763
Eervol lid
 

Als de doos pellets open is, steken wij de inhoud in een topits zakje met klem in de diepvries. De ongeopende verpakkingen staan gewoon in de kast.
De zaden bewaren we in een gesloten tupperware doosje (die zijn makkelijk af te sluiten voor motjes)

Motjes kunnen normaal geen kwaad, maar echt leuk is het niet om ze overal te zien vliegen, of om die spinnendraden van de rupsjes in het eten te zien.


http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
Papegaaienpsychologie:
Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

 
Geplaatst : 6 mei 2009 13:46
Deel:

Scroll naar boven