Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

ziek of mutatie?

7 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
1,481 Bekeken
bulldog
(@bulldog)
Berichten: 6
Actief lid
Topic starter
 

hoi,
ik ben voor het eerst op deze site,omdat ik aan het zoeken was waardoor mijn grijze roodstaart zo rood werd.ik las hier iets van een ziekte of mutatie. het is een mannetje van 9 jaar en werd in de loop van de laatste 2 jaar zo rood.hij is verder gezond bewegelijk eet goed en praat als een tierelier.ik weet nou nog niet wat het kan zijn?als iemand iets weet hierover hoor ik het graag!!!:grijze-roodstaart-p


 
Geplaatst : 5 oktober 2008 16:06
Popsy
(@Popsy)
Berichten: 31
Aanwezig lid
 

Hallo, dit is mutatie, mijn Popsy heeft het ook maar 3 veertjes rood, door het grijze verenpak. Ziet er wel mooi uit, heb je nog andere foto's waar het beter op te zien is.

Groetjes Anneke


 
Geplaatst : 7 oktober 2008 13:31
bulldog
(@bulldog)
Berichten: 6
Actief lid
Topic starter
 

hoi,
zo dat is echt een pak van me hart zeg,ik dacht echt dat het die ziekte was met die veren en zo schrok er wel van.heb gelijk zijn veren nagekeken die er af en toe uitvallen naar de uiteinde,omdat er een foto bij stond maar zo waren ze gelukkig niet.pfff zo ben echt blij,het is inderdaad bijzonder ze zeggen het allemaal,deze foto had ik nog maar die is ook niet zo,ik zal proberen nog een foto te maken waar het een beetje duidelijker op te zien is maar max gaat niet graag op de foto dus.in ieder geval bedankt voor je reactie.:grijze-roodstaart:


 
Geplaatst : 8 oktober 2008 08:04
(@fkbmac)
Berichten: 1789
Beroemd lid
 

bulldog;156756 wrote: hoi,
ik ben voor het eerst op deze site,omdat ik aan het zoeken was waardoor mijn grijze roodstaart zo rood werd.ik las hier iets van een ziekte of mutatie. het is een mannetje van 9 jaar en werd in de loop van de laatste 2 jaar zo rood.hij is verder gezond bewegelijk eet goed en praat als een tierelier.ik weet nou nog niet wat het kan zijn?als iemand iets weet hierover hoor ik het graag!!!:grijze-roodstaart-p

Hallo Bulldog,

Naar mijn bescheiden mening is het altijd verstandig is de vogel even op PBFD te laten testen... dan weet je het gewoon helemaal zeker.
Bij oudere papegaaien komt PBFD eigenlijk zelden voor maar toch...zekerheid is zekerheid.
Wat ik wel vreemd vind is dat die rode veertjes zich nu pas openbaren, na 9 jaar.
Rode of slechte veren kunnen ook ontstaan bij slechte eenzijdige voeding!

Overigens is het verschijnsel dat je omschrijft al vaker hier op het forum ter sprake gekomen.... heb even voor je gezocht.
Klik volgende URL maar eens aan:

http://www.papegaaienforum.nl/gezondheid-grijze-roodstaart/119315-licht-rode-veertjes-rug.html

Succes

Frans


fkbmac :grijze-roodstaart-p www.koppiekrauw.com :grijze-roodstaart-p

 
Geplaatst : 9 oktober 2008 10:39
bulldog
(@bulldog)
Berichten: 6
Actief lid
Topic starter
 

hoi,
bedankt voor je reactie,had dat stukje dus nog niet gelezen heb het gelijk gedaan.hij krijgt gewoon losse zaad die ik aanvult met eikrachtvoer,fruit en dergelijke.ik geef ook soms wat druppels vitaminen door zijn water,naar mijn weten krijgt hij gevarieert genoeg eten dus.maar ja als iemand iets anders weet dan hoor ik het graag.ik ga ook toch maar even een afspraak maken bij mijn dierenarts voor die test dan weet ik dat in ieder geval zeker.ik hoop het dus echt niet dat het zo is,want dan kunnen ze mij ook weg brengen maar goed.in ieder geval nog bedankt


 
Geplaatst : 9 oktober 2008 14:14
(@fkbmac)
Berichten: 1789
Beroemd lid
 

bulldog;157857 wrote: hoi,
bedankt voor je reactie,had dat stukje dus nog niet gelezen heb het gelijk gedaan.hij krijgt gewoon losse zaad die ik aanvult met eikrachtvoer,fruit en dergelijke.ik geef ook soms wat druppels vitaminen door zijn water,naar mijn weten krijgt hij gevarieert genoeg eten dus.maar ja als iemand iets anders weet dan hoor ik het graag.ik ga ook toch maar even een afspraak maken bij mijn dierenarts voor die test dan weet ik dat in ieder geval zeker.ik hoop het dus echt niet dat het zo is,want dan kunnen ze mij ook weg brengen maar goed.in ieder geval nog bedankt

Uitgebreide informatie over voeding vind je op www.koppiekrauw.com

klik op "voeding" in het trefwoordenregister!

Groet, Frans


fkbmac :grijze-roodstaart-p www.koppiekrauw.com :grijze-roodstaart-p

 
Geplaatst : 9 oktober 2008 14:27
bulldog
(@bulldog)
Berichten: 6
Actief lid
Topic starter
 

hoi,
hij krijgt in principe alles wat op die site staat op de pellets na dan en die appelazijn,maar ik ga het wel proberen bedankt!!!


 
Geplaatst : 11 oktober 2008 07:15
Deel:

Scroll naar boven