Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

knallen v vuurwerk

9 Berichten
6 Gebruikers
0 Reactions
762 Bekeken
(@Loopy)
Berichten: 88
Waardevol lid
Topic starter
 

Hallo, even n vraagje mbt het geknal v vuurwerk strax:

mn vogels schrikken nu af en toe al van een enkele knal in de straat.
Strax wordt dat natuurlijk helemaal een herrie.
Gelukkig ben ik wel thuis vanavond, maar moet ik nog speciale maatregelen treffen?

Zelf ben ik niet zo schrikkerig en besteed daarom niet zoveel aandacht a d herrie.

Het is hun eerste Oud en Nieuw bij mij.

Hoe doen jullie dat met de vogels?


 
Geplaatst : 31 december 2012 12:36
dijkkamp
(@dijkkamp)
Berichten: 3459
Lid Moderator
 

Hallo,

Even gebruik maken van zoekmachine leverde het volgende op(zoekwoord VUURWERK)

http://www.papegaaienforum.nl/search.php?searchid=374583


ik weet niet alles maar doe mijn best

 
Geplaatst : 31 december 2012 12:51
arie st
(@arie st)
Berichten: 42
Vertrouwd lid
 

Hallo,

Ik doe eigenlijk helemaal niets,de vogels gaan net zoals altijd rond 20.30uur de kooien in en gaan dan slapen.
Hier heb ik nog nooit mee gemaakt dat de vogels schrik gedrag of iets dergelijks vertonen.

Gr.Arie


 
Geplaatst : 31 december 2012 12:53
(@Loopy)
Berichten: 88
Waardevol lid
Topic starter
 

Ok. Ik ga ze dan denk ik wel op tijd in hun kooi doen. Normaal blijft de kooi tot vrij laat open nl.

En die bovenstaande link leverde hier 0 resultaten op? 😉


 
Geplaatst : 31 december 2012 13:27
(@Lejah)
Berichten: 1540
Beroemd lid
 

Nee die link werkt idd niet.
Deze wel denk ik:
http://www.papegaaienforum.nl/gedrag-grijze-roodstaart/257587-jaarwisseling-vuurwerk.html

Maar echt, als je in de zoekbalk vuurwerk intikt krijg je veel meer linken.


 
Geplaatst : 31 december 2012 13:34
(@Loopy)
Berichten: 88
Waardevol lid
Topic starter
 

Ja, deze link werkte wel. Bedankt!
Hilarisch dat die ene papegaai het mooi vond:p0:


 
Geplaatst : 31 december 2012 13:49
(@stefan77)
Berichten: 342
Betrouwbaar lid
 

wij hebben zoals altijd de radio aan als we weg zijn. met oud en nieuw hebben we hem wat harder aan staan dan gewoonlijk om het buitengeluid te overstemmen.
wat we wel doen is de overgordijnen dicht. dat is het enigste verschil.

vogels moet je ook eigenlijk direct vanaf het begin aan alles laten wennen.
net zoals een pup, die neem je dan oa mee in het openbaar vervoer etc
wij hebben met verjaardagen de muziek ook wel eens wat hard staan en zodoende wennen ze wel.
of wat gedacht van een paar gaten boren in het beton ...(dan doen we trouwens wel een doek over de kooi om het geluid ietwat te dempen)

en vooral nooit de vogel teveel vertroetelen zovan ahh moest ie zo schrikken dan issie zo zielig etc etc..dieren hebben dit gedrag snel door en gaan er dan op inspelen. dus gewoon behandelen alsof het een normale dag/avond/nacht is.


 
Geplaatst : 31 december 2012 14:12
Antonia 1968
(@Antonia 1968)
Berichten: 2695
Edel lid
 

Tot nog toe geen paniek.
Heb wat later dan anders het eten ververst en ze lekker allemaal arazaad gegeven en wat lekkers nog erbij,
extra lekker smulen dus.
De vogels di in de apartekamer zitten mogen er zo weer uit naar de woonkamer, als ze willen, zij zouden evt
last kunnen hebben maar é!n van hen zowiezo zal her voor het raamgaan zitten kijken naar de gekleurde vuurpijlen...


Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

[SIGPIC][/SIGPIC]

 
Geplaatst : 31 december 2012 22:40
(@Loopy)
Berichten: 88
Waardevol lid
Topic starter
 

Even een up-date: bij mij blijkt nu dus dat vrouwtje op kooi blijft.(is gewiekt) Vuurwerk lijkt haar nix te boeien.
Mannetje vliegt telkens van kooi naar t raam. Dan kijkt ie n poosje naar buiten, naar waar knallen en kleuren vdaan komen, lijkt t wel opwindend te vinden whaha! En dan gaat ie weer ff naar kooi en dan weer naar t raam etc :p0:


 
Geplaatst : 31 december 2012 23:21
Deel:

Scroll naar boven