Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

dikke kont

10 Berichten
7 Gebruikers
0 Reactions
3,378 Bekeken
HAROLD396
(@HAROLD396)
Berichten: 3
Actief lid
Topic starter
 

hallo,

ik heb een agapornis en die heeft een dikke kont oftewel een opgezette anus.

de agapornis zit nu 18 dagen aan de antibiotica en heeft een voer aan passing in over leg met de dierenarts ook ook is ze aan de diaree

ze krijgt nu:
1 eetlepel zaden
1 eetlepel brinta
1 theelepel ei/kracht voer
voldoende grid en groente en fruit en vers water
verder slaapt de vogel veel

ben op zoek naar een tip wat de dikke anus kan zijn dierenarts kan het niet echt vinden verder wordt er een veren onderzoek gedaan naar parasiten en of ontstekingen

alvast bedankt

harold


 
Geplaatst : 8 oktober 2010 20:10
(@joselito)
Berichten: 1339
Beroemd lid
 

Kanker? Ei op komst?

Ik weet het ook niet. Kan de vogel niet zien ook en ik ben gn dierenarts.

mvg


 
Geplaatst : 11 oktober 2010 13:07
(@Diana DJ)
Berichten: 857
Eervol lid
 

ik zelf heb een popje die regelmatig eitjes legt, en tussende eitjes door dat ze dus prijspoept, ze schijt al een reiger 😀 ff grof gezegt. ze heeft nu dus 4 eitjes en nee er zit geen man bij die overleeft dat niet ze is een echte pittbull en indd zoals joselito zegt wij zijn geen vogelartsen, is het een dierenarts met vogelkennis??? ikzelf heb een vogelarts die heeft verstand van zaken, je zou een secont opinion kunnen doen bij een vogelarts???


Diana DJ [SIGPIC][/SIGPIC]

 
Geplaatst : 11 oktober 2010 14:54
lemmiwinks
(@lemmiwinks)
Berichten: 101
Waardevol lid
 

hoi,
ik wil je niet bang maken, totaal niet, maar onze vorige aga had dit ook enigzins, alleen bij hem was het ook vies rondom zn anus (uitwerpselen) en enigzins zwart, dit zagen wij toen hij al was overleden, als je te veel twijfelt ga dan echt naar een arts, om dat wat wij hebben gehad te voorkomen!
heel veel succes!
(ps, ook lijkt het mij als de vogel erg veel slaapt, dat hij zich er niet lekker door voelt, misschien dus toch ziek?)


Yoda :dwergara-arasevera: en Lemmiwinks :agapornis-Lutino (r.i.p)

 
Geplaatst : 12 oktober 2010 13:49
HAROLD396
(@HAROLD396)
Berichten: 3
Actief lid
Topic starter
 

Dikke Kont

helaas is mijn aga gisteren overleden bij de dierenarts


 
Geplaatst : 16 oktober 2010 16:37
Miss Purpel
(@Miss Purpel)
Berichten: 396
Betrouwbaar lid
 

Hallo Harold,

Ik vind het heel erg van je agaatje en wens je veel sterkte! Weet je nu ook waaraan hij/zij is gestorven?


leerde hier reeds veel, sta open voor elke reactie, wil blijven leren!

 
Geplaatst : 16 oktober 2010 18:28
HAROLD396
(@HAROLD396)
Berichten: 3
Actief lid
Topic starter
 

Hallo miss purpel

dankje.

hij/zei had te weinig kalk in de botten en een virus/bacterie
er is een veer kweek gedaan bloed onderzoek en een mest onderzoek door het umc dierenkliniek te utrecht

bedankt voor je reactie


 
Geplaatst : 16 oktober 2010 19:41
chantald
(@chantald)
Berichten: 741
Eervol lid
 

Wat een vervelend bericht. Het is altijd triest om een huisdiertje te moeten verliezen. Sterkte met het verlies.


Groetjes,
Chantal, Peach & Duuk:agapornis:

 
Geplaatst : 16 oktober 2010 23:18
shivas
(@shivas)
Berichten: 1374
Beroemd lid
 

ach wat sneu, stekte gewenst.

nu maar afwachten wat het nu is geweest he.


 
Geplaatst : 17 oktober 2010 11:25
lemmiwinks
(@lemmiwinks)
Berichten: 101
Waardevol lid
 

ow jeetje, naar bericht..
nooit leuk om een geliefd huisdier te verliezen..


Yoda :dwergara-arasevera: en Lemmiwinks :agapornis-Lutino (r.i.p)

 
Geplaatst : 19 oktober 2010 11:18
Deel:

Scroll naar boven