Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

Catharina's zijn ruzie gaan maken

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
1,477 Bekeken
marijnvdzaag
(@marijnvdzaag)
Berichten: 7
Actief lid
Topic starter
 

Ik heb twee catharinaparkieten (mannetjes). De ene zit hier nu een half jaar, de ander wat langer (zijn vrouwtje was overleden aan legnood). Het is een tijd heel goed gegaan; ze hebben zich liefdevol gedragen naar elkaar.
Sinds minstens een maand maken ze erg veel ruzie. Dat lijkt me voor hun erg vervelend en voor mij stoort de herrie nogal. Als ik me goed herinner is het al een tijdje elke dag raak, soms meerdere keren per dag. Ik heb twee kooien, maar slechts één kamer en zolang ze elkaar kunnen zien, lijken ze ongelukkig met het feit dat ze elkaar niet kunnen bereiken en als ze elkaar alleen maar kunnen horen (doek ertussen) dan schreeuwen ze hard naar elkaar. Normaal gesproken zitten ze dus samen in een redelijk ruime kooi.

Zijn er oplossingen bekend voor aanhoudende ruzies, moet ik nog meer geduld hebben of kan ik het beste een vogel inruilen voor een andere?

Vast bedankt.


 
Geplaatst : 7 mei 2012 17:15
wilma01
(@wilma01)
Berichten: 169
Waardevol lid
 

Ow,

Ik zie hier een vergelijkbare vraag. Mijn Catharina's deden dat ook: 2 broertjes. Nu is rustiger. We hebben van alles 2! Dat klinkt echt onnozel, maar het werkt. 1 kooi, met 2 voerbakjes, ruime waterbak, 2 dezelfde frutsels naast elkaar (ook buiten de kooi, waar ze altijd gaan zitten). Ze maken hier meestal ruzie als de 1 ergens aan zit en de ander er ook aan wilt. Die 2 bakjes voer naast elkaar is echt een uitvinding. Want ook die van mij kunnen niet zonder elkaar!

Monique

marijnvdzaag;322501 wrote: Ik heb twee catharinaparkieten (mannetjes). De ene zit hier nu een half jaar, de ander wat langer (zijn vrouwtje was overleden aan legnood). Het is een tijd heel goed gegaan; ze hebben zich liefdevol gedragen naar elkaar.
Sinds minstens een maand maken ze erg veel ruzie. Dat lijkt me voor hun erg vervelend en voor mij stoort de herrie nogal. Als ik me goed herinner is het al een tijdje elke dag raak, soms meerdere keren per dag. Ik heb twee kooien, maar slechts één kamer en zolang ze elkaar kunnen zien, lijken ze ongelukkig met het feit dat ze elkaar niet kunnen bereiken en als ze elkaar alleen maar kunnen horen (doek ertussen) dan schreeuwen ze hard naar elkaar. Normaal gesproken zitten ze dus samen in een redelijk ruime kooi.

Zijn er oplossingen bekend voor aanhoudende ruzies, moet ik nog meer geduld hebben of kan ik het beste een vogel inruilen voor een andere?

Vast bedankt.


[SIGPIC][/SIGPIC]:rolleyes:

 
Geplaatst : 19 december 2012 23:01
lady
 lady
(@lady)
Berichten: 524
Prominent lid
 

bij mij in de voliere zaten ook meerdere catharina,s maar die het laatste bij gekomen waren echte ruziemakers dus die heb ik toen naar een ander goed huisje gedaan ,er is nu echt rust in de groep die over gebleven is.


 
Geplaatst : 19 december 2012 23:19
Deel:

Scroll naar boven