Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.
Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl
Hoi hoi
Het idee was eigenlijk om alweer een dag te organiseren in het voorjaar, nu zie ik dat niet meer gebeuren, maar ik denk dat we wel vast kunnen gaan brainstormen over evt. het najaar ?
Ik heb gisteren Michel van de Plas benaderd, hij is voorzitter van stichting papegaaienhulp en geeft dus ook lezingen, hieronder even wat voor lezingen hij geeft.
Dat klopt ik geef regelmatig lezingen bij vogelverenigingen. Dit zijn meestal lezingen over soorten en/of kweek. Misschien is dit voor jullie leden ook interessant om te zien hoe moeilijk het eigenlijk is om succesvol met papegaaien te kweken, we zien dan ook veel soorten in rap tempo uit Nederland verdwijnen. Ik weet niet precies wat jullie doelgroep is maar indien gewenst kan ik ook over andere onderwerpen een lezing maken. Kant-en-klare lezingen zijn (in volgorde van populariteit): -Succesvol kweken met papegaaien en parkieten -Amazones -Kaketoes -Ara's -Grijze roodstaarten en andere Afrikaanse papegaaien -Zuid-Amerikaanse parkieten -Lori's -Papegaaien houden in groepsverband Kaketoes en ara's zijn korte lezingen die vaak samen gedaan worden. Zoals gezegd kan ik op verzoek uit meer dan 10.000 eigen foto's ook iets op maat maken. De kosten zijn € 100,- voor de lezing en € 0,19 per km reiskosten. de opbrengst gaat geheel naar Stichting Papegaaienhulp.
:groenvleugel-ara: Chester en Samba
:dwergara-arasevera: Yoda en Navy
Een paar maanden terug zijn Henk, Rijn en ik bij een lezing geweest van Hans Wagenaar (rupicola), hij geeft ook verschillende lezingen, maar ik vond het persoonlijk niet zo boeiend vertellen.
Lijkt me in eerste instantie alvast een goed idee.
ik ben wel bang dat we ook na moeten denken over de locatie.
Het kan zijn dat we in het weekend geen gebruik meer kunnen maken van mijn locaties.
o
Hallo,
Ja het zou ontzettend zonde zijn als niet meer kan bij jou Henk.
Mooi locatie en goed geregeld altijd tegen een minimale kostprijs.
ik weet niet alles maar doe mijn best
Klopt zou jammer zijn.
Ik heb met 2 "bedreigingen" te maken.
1. Gezien de vele insluipers en diefstallen is de cliëntenraad van mening dat Wenen de weekenden geen vreemd volk meer in huis moeten halen. Als zij dit besluit gaan nemen dan kan het niet meer want de raad heeft hierin een beslissingsbevoegdheid.
2. Onze facilitaire dienst moet commerciëler gaan werken. Wat ik tot nu toe zie in het concept zal dit voor ons het volgende inhouden.
Zaalhuur 50 euro per dagdeel l, aangezien wij in 2 dagdelen zitten dus 100 euro.
buffet wat wij altijd hebben minimaal 10 euro exl drinken.
koffie thee met cake en overige consumpties 1 euro
personeelskosten 25 euro per uur in ons geval meestal 6 uur dus 150 euro
Uitgaande van een lezing zoals bij ons dus (50 personen)
Zaalhuur 100
Koffie/ consumpties 5. 250
Buffet. 500
personeelskosten/ afwas. 150
Spreker /reisgeld. 150
Totaal. 1150 delen door 50 = 23 euro pp
Lijkt mij erg veel geld voor een lezing
Dat is jammer henk, word indd wel erg duur
Heel heel misschien kan ik de schietverenigingskantine wel afhuren, op dit moment is het niet echt een top lokatie, en mag max 50 man.
Maar per 1 juni of juli moeten we dicht omdat de gemeente het gebouw geheel wil renoveren. Ik zal robin eens vragen hoe lang dit gaat duren.