Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

Forumdag 26 november 2011

10 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
239 Bekeken
dijkkamp
(@dijkkamp)
Lid Moderator
Topic starter

Hallo,

Zoals enkele al wel weten willen we op 26 november weer een forumdag houden.

op die dag zal in ieder geval Hewig van der Horst komen en gaan praten over EHBO bij vogels.
De leden kunnen dan tot 1 november hun vragen schriftelijk stellen en deze worden dan door genomen op de 26ste.

Maar om een dagvullend programma te verkrijgen zijn we dus op zoek naar een aanvulling,zelf zat ik te denken aan voeding maar ja wie kan dit goed en zonder enige comercieele belangen( wat ik verkoop is het beste vehaal dus).

Heb hierover al even met Henk Draaijer gehad en die dacht aan een persoon die ik ook gevraagdt heb in de volgende posting zijn antwoord.

Maar goed we moeten als team maar eens onze gedachten laten gaan wat het andere onderdeel is de lezing van Hedwig duurt zo'n 2 a 2,5 uur dit kan dan op de ochtend of in de middag en de andere persoon de andere tijd opvullen.

De locatie waar dit alles zou mogen gebeuren is waarschijnlijk de locatie waar we de vorige keer ook geweest zijn bij Henk dus.
Die dag was er ook een eenvoudige lunch ik weet niet of dit nu ook weer tot de mogelijkheid behoort en wat daar dan eventuele kosten van zouden zijn.

Het programma zou er als volgt uit kunnen zien;
aankomst tussen 9,30 en 10 uur,
lezing eerste spreker om 10 uur,
kleine pauze om 11,15 uur,
einde lezeing eerst spreker 12,30 uur,

lunch

lezing tweede spreker 13,30
kleine pauze om 14,45 uur
eindelezing tweede spreker 16 uur

Maar zoals gezegd zo zou het programma er uit kunnen zien graag jullie mening/zienswijze.

ik weet niet alles maar doe mijn best

Geplaatst : 14 juni 2011 10:05
dijkkamp
(@dijkkamp)
Lid Moderator
Topic starter

Ik had dus Hans Wagenaar gevraagd of die een lezing kon geven over voeding voor huiskamer en voor kweek en kreeg volgende antwoord terug

Van : rupicola

Gestuurd op : 2011-06-13 om 20:29:33

Onderwerp : Re: eventueele lezing over voeding.
Beste Henk Dijkkamp,

Over voeding heb ik een tamelijk uitgesproken mening, welke doorgaans zeker aan bod komt in mijn lezingen, echter een specifieke lezing -uitsluitend over voeding- heb ik niet beschikbaar.

Ter overweging:
Na bijna 4 decennia tamelijk brede ervaringen op Ornithologisch gebied en ook na tamelijk veel onderzoek aan voeding voor met name papegaaiachtigen (waarover enkele jaren geleden ook gepubliceerd) kan ik wellicht toch wel enige invulling aan een dergelijke bijeenkomst geven.
Voor wat betreft Papegaaiachtigen heb ik daartoe 2 specifieke lezingen beschikbaar :
Papegaaien in het wild deel I (midden- en Zuid Amerika)
en
Papegaaien in het wild deel II (Afrika, Azië en Australië)

Beide lezingen bevatten een unieke verzameling fotomateriaal van papegaaiachtigen in het wild, waaronder ook enkele zeer zeldzame opnames! In mijn lezingen derhalve geen gaas, geen spijlen en helaas voor de liefhebbers ook geen kleurmutaties, maar wel schitterende opnamen van papegaaiachtigen in hun natuurlijke omgeving, waardoor een bijzondere indruk van hun interessante natuurlijke leefgewoonten zal ontstaan.
Tijdens mijn lezing besteed ik altijd veel aandacht aan natuurlijk gedrag, onderlinge interacties, nest- en voedselgewoonten. Uiteraard zullen tevens de nodige soorten uit de betreffende gebieden de revue passeren.

Elke lezing/fotoshow duurt ongeveer twee uur. (2 x 1 uur) en wordt digitaal gepresenteerd, waarbij het getoonde door mij van commentaar wordt voorzien.
Voor zover de beschikbare tijd het toelaat schuw ik enige interactie met toeschouwers niet.
Om die reden bestaat steeds de mogelijkheid om vragen te stellen, welke door mij vervolgens naar beste kennis en kunde zullen worden beantwoord.
Alle technische benodigdheden worden door mij aangeleverd.
Voor deze apparatuur dient minimaal 1 vrije lichtnet aansluiting beschikbaar te zijn.

De datum 26 november 2011 heb ik eventueel nog beschikbaar.

Op basis van een locatie te Apeldoorn kom ik op een onkostenvergoeding van 150 euro. (all inn)

met vriendelijke groet,

Hans Wagenaar

Geplaatst : 14 juni 2011 10:07
arasevera
(@arasevera)
Edel lid

Er schoot mij ook nog een idee te binnen

Een paar jaar terug heb ik een lezing gevolgt. Hier werd ook een stuk over verrijking verteld. Dit was een leuke afwisseling omdat we ook de kans kregen om zelf dingen te gaan maken met leer en karton enzo.

Misschien een idee om bijvoorbeeld afifauna hiervoor te benaderen en vragen of ze zoiets zouden kunnen doen ?

:groenvleugel-ara: Chester en Samba
:dwergara-arasevera: Yoda en Navy

Geplaatst : 14 juni 2011 13:29
Henk Draaijer
(@Henk Draaijer)
Edel lid

Henk

Veel is er mogelijk ik zal je t.z.t. wel een lijst laten toekomen waar je de catering op kunt invullen.
Zaalhuur , personeelskosten , afwassen e.d zijn wat mij betreft vrij.

Wel denk ik in het algemeen dat we van te voren een beetje belangstelling moeten meten. Veel oude bekenden zien we niet meer zo op chat en forum dus ben benieuwd wat er aan passanten en of nieuwe leden willen komen. Dus een minimum aantal moeten we wel bepalen. (ik denk zelf min 35 max 60)

Dit jaar zijn er veel workshops e.d gehouden dus iets vernieuwend bedenken zal niet mee vallen. EHBO lijkt me een leuke. Ook voor leden misschien leuk om te laten zien wat je met camera's ip, blok etc kunt doen , of andere technieken die met vogels te maken hebben.
Wellicht is er nog wat met die freeflight mensen af te spreken als jullie die in juli zelf hebben beoordeeld.

Henk

Geplaatst : 18 juni 2011 18:36
arasevera
(@arasevera)
Edel lid

Ik denk persoonlijk dat freeflight genoeg aan de beurd is geweest dan ? Of had je daarbij wat anders in gedachten ?

Maar misschien kunnen we leden pijlen wat ze leuk vinden ?

Geplaatst : 24 juni 2011 08:23
Henk Draaijer
(@Henk Draaijer)
Edel lid

Nee heb verder niets in de gedachten. We zouden inderdaad de leden kunnen vragen of ze nog iets in gedachten hebben en of ze dan ook komen. Dat laatste is wel belangrijk om te weten hoeveel mensen er dan ongeveer zouden komen. Ongetwijfeld krijg je dan wel de vraag wat het gaat kosten dus daar moeten we dan wel ongeveer een richtbedrag voor hebben lijkt me.

Henk

Geplaatst : 24 juni 2011 10:53
arasevera
(@arasevera)
Edel lid

UPPPPPPPPPPPP

Geplaatst : 18 augustus 2011 14:55
dijkkamp
(@dijkkamp)
Lid Moderator
Topic starter

definiteif programma

Hallo,

Na wat overleg tussen rijn en mij hebben we besloten om programma iets wat te wijzigen.
Reden hiervan is dat voor sommige mensen die ver moeten rijden wel een vroeg tijdstip zou worden.

Programma zal er als volgt uit gaan zien,

11.00 uur Welkom en kennismaking met een kopje koffie.

12.00 uur Gezamelijke lunch,broodjes en andere lekkernijen
13.30 uur E.H.B.O voor vogels door Mevr.Drs Hedwig van der Horst
15.00 uur korte koffie/thee/rook pauze

15.30 Behandeling vragen van leden door Mevr Hedwig van der Horst
16.30 uur napraten en mogelijkheid tot uitloop vragen ronde
17.00 uur sluiting

Locatie is Zorgcentrum de veenkamp
Kosten zijn 10 euro PP voor eten en koffie
vragen aanleveren via het forum tot 19 november(sluiting is dus 18 november 24.00 uur)

Geplaatst : 26 september 2011 19:54
dijkkamp
(@dijkkamp)
Lid Moderator
Topic starter

goed geen opmerkingen over het programma dus hij kan geplaatst worden.

Stefan wil jij als het programma in offtopic staat dan ook bovenaan hoofdpagina volgende tekst zetten,
[INDENT=5]26 november forumdag

E.H.B.O bij vogels door Hedwig van der Horst.

zie ( en dan hier de link van betreffende topic)

en het programma zoals het in offtopic geplaatst zal worden,

Hallo leden,

Op zaterdag 26 november 2011 gaan wij weer een bijeenkomst houden met als onderwerp E.H.B.O bij vogels door Hedwig van der Horst.
Ook zal er de mogelijkheid zijn om vragen te stellen over andere dingen met betrekking op onze gaaien.
Het programma zal er als volgt uit zien,

1. 11.00 uur Welkom en kennismaking met een kopje koffie
  2. 12.00 uur Gezamelijke lunch,broodjes en andere lekkernijen
  3. 13.30 uur E.H.B.O voor vogels door Mevr.Drs Hedwig van der Horst
  4. 15.00 uur koffie/thee/rook pauze
  5. 15.30 Behandeling vragen van leden door Mevr Hedwig van der Horst
  6. 16.30 uur napraten en mogelijkheid tot uitloop vragen ronde
  7. 17.00 uur sluiting

Vragen aanleveren via het forum tot 19 november (sluiting is dus 18 november 24.00 uur).
    De vragen worden doorgestuurd naar de Vogelarts en zij zal dan op die dag, als kan, de vragen beantwoorden.

Kosten zijn € 10,-- p.p. voor eten en koffie.

Locatie is Zorgcentrum De Veenkamp in Apeldoorn.

U dient zich vooraf op te geven en dit kan tot de lijst vol is (maximaal aantal personen is 50).

Geplaatst : 28 september 2011 09:57
dijkkamp
(@dijkkamp)
Lid Moderator
Topic starter

Hallo,

zoals te zien is op hoofdpagina is forumdag nu onder de aandacht van de leden gebracht.

als je klikt op hier kom je uit op,

http://www.papegaaienforum.nl/showthread.php?253908-Forumdag-26-november-2011&p=308842&posted=1#post308842

daar lezende zie je dat je voor de vragen doorverwezen wordt naar,

http://www.papegaaienforum.nl/showthread.php?253909-Vragen-aan-vogelarts-aangaande-forumdag-op-26-november-2011

in deze topic moeten we geen discussie toelaten dus mocht u er 1 waarnemen direct verwijderen zonder ook maar bericht te doen naar plaatser of een verwijzing.

Geplaatst : 28 september 2011 16:35
Deel:

Scroll naar boven