Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het plaatsen van foto's:

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Het plaatsen van foto's:

    Er zijn meerdere mogelijkheden om foto's te plaatsen op dit forum.
    In dit topic zal ik ze allemaal uit leggen.

    1a: Als u een bericht aan het schrijven bent, ziet u boven het textvenster een aantal icoontjes.
    Als u op de 2de balk klikt op het icoontje onder de gele smilie (op de eerste balk) opent het volgende scherm:
    uploadscherm1.jpg

    Klik hier op: "From Computer", en vervolgens op "Selecteer bestanden".
    Nu kunt u op uw PC een bestand selecteren.
    Klik vervolgens op: Upload Bestand(en).
    De foto wordt zoals hier boven weergegeven IN het bericht.

    1b: Het zelfde als 1a, alleen nu via het tabblad "From URL"
    Nu dient u de complete link naar de foto in te geven zoals deze in de internet browser weergegeven word.
    Als u via het internet een foto wilt plaatsen, dan heeft u een optie: Retrieve remote file and reference locally.
    Als u deze optie aanvinkt, wordt de foto geupload naar het forum, en krijgt het een copyright van het forum.
    Als u deze optie uitvinkt, beheren wij deze foto niet, en kunnen wij er dus ook geen rechten aan ontlenen.
    Ook wordt de foto dan niet gewatermerkt, wat inhoud dat iedere bezoeker deze foto van u kan kopieren en zelf herplaatsen.
    Deze optie hebben wij dus ook liever niet.
    Voorbeeld:




    2: In de zelfde icoonbalk ziet u naast de gele smilie een paperclip staan.
    Als u hier op klikt, opent het volgende scherm:
    uploadscherm2.jpg

    In dit scherm ziet u meerdere onderdelen:
    Bovenin de foto's die u al op het forum geplaatst heeft.
    Onderin de foto's die u klaar heeft staan voor uploaden.
    Helemaal rechts bovenin ziet u de knop: Voeg Bestanden Toe
    Als u hier op klikt, kunt u weer bestanden selecteren op uw PC.
    Als u vervolgens deze bestanden upload, komen deze niet zoals hier boven in het bericht te staan, maar komen ze als bijlage onder het bericht.
    Note: Deze optie is het zelfde als onder het textvenster op de knop "Beheer Bijlagen" klikken.



    Veel succes.
    Bijgevoegde Bestanden
    Last edited by Stefan118; 27-02-12, 19:51.

  • #2
    Het plaatsen van een profielfoto of avatar is weer een heel ander verhaal.

    Laat ik eerst uitleggen wat wat is.
    Een profielfoto, de naam zegt het al, komt puur alleen op uw profiel te staan.
    Een avatar is een afbeelding die bij al uw berichten komt te staan.

    U kunt beide instellen door rechts bovenin het forum op Instellingen te klikken.

    U krijgt dan aan de linker kant van het scherm een kolom met diverse mogelijkheden.
    Hier staat onderandere Wijzig Profiel afbeelding en Wijzig Avatar.

    Beide afbeeldingen stelt u op de zelfde manier in:
    Klik op wat u wilt veranderen, de profiel afbeelding of de avatar.
    U heeft nu 2 opties: een afbeelding via een website, of een afbeelding van uw PC.
    Voor een afbeelding via een website dient u de complete URL in te geven van de site waar de afbeelding staat.
    Voor een afbeelding van uw PC opent er een windows scherm waar u uw afbeelding kunt opzoeken op uw PC.
    Als laatste klikt u op de knop Sla veranderingen op.

    Comment


    • #3
      ja ik kan het ook

      Zelfs tekst krijg ik op de plaats waar ik het wil hebben


      IMGP2760.jpg

      Comment


      • #4
        in mijn profiel staat wel de foto maar niet bij mijn berichten wat doe ik fout dan?

        Comment


        • #5
          Hallo Betty,

          Als je een foto wilt bij je berichten dan moet je je avatar aanpassen.

          Dat kan bij instellingen.

          Het Ć©Ć©n is profielfoto en de ander een avatar.
          ik weet niet alles maar doe mijn best

          Comment


          • #6
            Dank je!!!

            Comment


            • #7
              formaat foto

              Het lukt mij wel om fotos te uploaden maar ze blijven zo klein. (zie voorbeeld hieronder)
              Nu wil ik graag een grotere foto plaatsen want dat is duidelijker voor de wedstrijden. Ik zie bij anderen ook dat dat kan. Hoe doe ik dat?
              2012-04-20 14.37.31.jpg
              Nikki
              Fleur

              Zazu & Zoƫ (forpusjes)

              Comment


              • #8
                Foto uploaden naar bijv. www.photobucket.com. Dan de link van de foto kopieren en plakken.
                Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Stefan118 Bekijk Berichten
                  Er zijn meerdere mogelijkheden om foto's te plaatsen op dit forum.
                  In dit topic zal ik ze allemaal uit leggen.
                  Hallo Stefan,
                  Tevergeefs heb ik me rot gezocht naar een handleiding waarin zou staan hoe je foto's voor verschillende doelen (profiel, avatar en in berichttekst) zou kunnen plaatsen.
                  Tenslotte maar in arren moede die vraag op het forum geplaatst. Via een zekere "dijkkamp" verkreeg ik een koppeling naar jouw bericht over dit onderwerp. Dat heb ik aandachtig bestudeert maar ik kwam er niet verder mee. Allereerst overigens m'n complimenten over de manier waarop je dit zo uitgebreid en met afbeeldingen uiteen hebt gezet. Ik neem echter aan, dat dit voor MicroSoft-adapten is, maar niet iedereen is daar weg van. Ik heb een Raspberry Pi met daarop het "RISC OS"-besturingssysteem (of eventueel Raspbian (een Linux-besturingssysteem) draaien. Daarmee ben ik al jaren verwend omdat het zo intuitief en simpel werkt. Wanneer ik een kopie van een bestand ergens naar toe wil brengen doe ik hetzelfde als wanneer ik een kopje op een tafel wil verplaatsen,ik klik er op met m'n linker muistoets en houd die vervolgens ingedrukt (net als een kopje vastpakken). Daarna verplaatst ik met mijn muis de afbeelding van dat bestand naar een gewenste plaats en laat de muisknop los (net als een kopje ergens anders neerzetten). Dus niet allerlei vensters openen, keuzes maken en een veelvoud aan dingen aan moeten klikken voordat er iets is gebeurd.

                  Mijn vraag is nu, is er ook een methode om zonder MicroSoft's Windows foto's op het forum te zetten?

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Gerard Bekijk Berichten

                    Hallo Stefan,
                    Tevergeefs heb ik me rot gezocht naar een handleiding waarin zou staan hoe je foto's voor verschillende doelen (profiel, avatar en in berichttekst) zou kunnen plaatsen.
                    Tenslotte maar in arren moede die vraag op het forum geplaatst. Via een zekere "dijkkamp" verkreeg ik een koppeling naar jouw bericht over dit onderwerp. Dat heb ik aandachtig bestudeert maar ik kwam er niet verder mee. Allereerst overigens m'n complimenten over de manier waarop je dit zo uitgebreid en met afbeeldingen uiteen hebt gezet. Ik neem echter aan, dat dit voor MicroSoft-adapten is, maar niet iedereen is daar weg van. Ik heb een Raspberry Pi met daarop het "RISC OS"-besturingssysteem (of eventueel Raspbian (een Linux-besturingssysteem) draaien. Daarmee ben ik al jaren verwend omdat het zo intuitief en simpel werkt. Wanneer ik een kopie van een bestand ergens naar toe wil brengen doe ik hetzelfde als wanneer ik een kopje op een tafel wil verplaatsen,ik klik er op met m'n linker muistoets en houd die vervolgens ingedrukt (net als een kopje vastpakken). Daarna verplaatst ik met mijn muis de afbeelding van dat bestand naar een gewenste plaats en laat de muisknop los (net als een kopje ergens anders neerzetten). Dus niet allerlei vensters openen, keuzes maken en een veelvoud aan dingen aan moeten klikken voordat er iets is gebeurd.

                    Mijn vraag is nu, is er ook een methode om zonder MicroSoft's Windows foto's op het forum te zetten?
                    Niet te geloven! Het is gelukt (zoals iedereen kan zien) en bleek veel simpelere dan ik dacht (als je het eenmaal weet).

                    Comment

                    Ads onder in topics

                    Collapse

                    Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                    Working...
                    X