Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Openhaard aan?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Openhaard aan?

Nou vroeg ik mij af hoe jullie dit doen...

Normaal hebben wij in de winter de openhaard aan na het avond eten.. Deze winter word onze eerste winter met onze papegaaien. Nou lijkt het mij dat de openhaard dan niet meer aan kan als de gaaien beneden zijn. Ik weet niet zo goed wat we op de openhaard doen heb namelijk manden met hout gekregen van iemand kan het wel even na vragen...

Dus even voor de duidelijkheid:
    - Mag hij aan ja of nee met de gaaien in de woonkamer?
    -Als het te gevaarlijk is mag hij dan wel aan als de gaaien boven in hun slaapkamer staan te slapen, of blijft er dan schadelijke stoffen hangen waar zei last van hebben de volgende ochtend?

Het lijkt mij niet goed om hem aan te doen maar wil dit even zeker weten, en als dit echt niet kan overwegen we om hem dicht te maken of iets even de optie's bekijken.

Hier even een foto van de schouw (zelf gemaakt) Staat wel een groot zwart rooster voor een spatscherm.
    Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
    sigpic

http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

hallo,

nee sharon niet aansteken en al het hout wat je gekregen hebt hier heen brengen
    ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
      hallo,

nee sharon niet aansteken en al het hout wat je gekregen hebt hier heen brengen
      Ik weet ergens richting vaassen wel een oude loods waar je vuren hout kan pakken knetterd zo lekker

Als ik weer een partij krijg breng ik je wel wat langs
      sigpic

Comment

Zo lang ze er maar niet invliegen want geroosterde gaai smaakt nergens na,'

Henk

P.s mis het berenvelletje wel voor de haard

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk Draaijer Bekijk Berichten
          Zo lang ze er maar niet invliegen want geroosterde gaai smaakt nergens na,'

Henk

P.s mis het berenvelletje wel voor de haard
          Lijkt me ook niet smaken nee! Staat tegenwoordig een rooster voor maar toch blijft voorzichtig.. Ga even kijken wat het kost om een glazen wand te laten maken dat ie bijna afgesloten is.

Voor het berenvelletje was geen plaats meer staat een stoel voor hihi is een oude foto tijdens de verbouwing..
          sigpic

Comment

In de buurt van de kooi doen wij in ieder geval de kaarsen en van die soort op olie brandende kaarsen en potjes niet aan.
            Zij wil nog wel eens s'avonds van haar kooi springen en dan gezellig naar ons toe komen lopen om op de stoel cq bank leuning ( met handdoek) gezellig er bij te komen zitten. Ze bepaalt dat zelf want vaak is ze zo moe dat ze vanaf 19.00 uur al op één poot aan de nacht gaat beginnen. Vaak nog wel even rond 22.00 uur een paar woordjes en wat eten om defenitief te gaan slapen.

Maar moet er niet aan denken dat als ze van haar kooi fladdert ze rechtstreeks de brandende kaarsen in springt. Wordt dus een nieuw soort winter dit jaar met papegaai en met minder kaarsen. Trouwens onze openhaard kan ze niet in want die ligt niet in de aanvliegroute de kaarsen wel !!
            Last edited by orpington; 24-10-10, 08:41.
            www.denethor.nl

Comment

Wij hebben een haard met een glas (schuifdeur) deze gaat gewoon aan als Seph (caique) los is. Voordeel van een glasdeur is ook dat er nagenoeg geen dampen in de kamer komen. Seph komt overigens zelf niet in de buurt. Kaarsen doen we niet aan als de kooi open is. Koken overigens ook niet.

Wij willen het niet op ons geweten hebben dat hij in een schrik reactie te dicht bij het fornuis of een kaars komt.

groet,

Peter

Comment

in preciepe de grijze is nog gekortwiekt die kan er niet in de buurt komen. Maar nu met de Jardine erbij die vliegt wel en wouden we zo laten. Zijn begonnen weer met de tuigjes training. ik ga eens kijken hoe de trek nu is als de gaaien boven zijn en eens rond snuffelen om glazen wandjes te laten maken of iets.. Vorige winter hebben we hem oook weinig gebruikt eigenlijk dus het is geen ramp om te wachten tot ik wandjes of iets heb..
                sigpic

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                X