Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aanvaarding Amazone en Rose

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• aanvaarding Amazone en Rose

Lode (Rose) is ondertussen 1 week ons nieuw gezinslid en voelt zich al aardig thuis

wat het eten betreft gaat het minder goed, heb hem van zaden overgezet op nutri-bird waar hij heeeel weinig tot niks van eet.
    fruit gaat al even slecht, geen appel, banaan,druif,gooit alles uit zijn bakje.
    groenten gaat iets beter begint er aan te knabbelen.
    heb hem gewogen is 20 gr afgevallen op 1 week, niet dramatisch maar toch in 't oog houden denk ik

Bijou(blauwvoorhoofdamazone) is jaloers alhoewel ze evenveel aandacht krijgt

Bijou krijst en bijt als ze in de "leer "is om te aaien en strelen, niet te doen, constant bijten.
    Lode aanhoort en aanziet het en heeft dan fel tegen Bijou gereageerd met een flinke knapaanval.
    heb beide apart gezet en genegeerd een 5 tal min.
    ik wil Bijou ook tam krijgen maar zal nog een heel proces zijn denk ik en veel veel geduld.
    ze ziet nu wel van Lode dat hij dit wel allemaal toelaat en heb de indruk dat ze wat jaloers word en meer begint toe te laten,
    of beeld ik me dit maar in ?
    graag enkele tips of goede raad om Bijou tammer te krijgen en een aanvaarding van elkaar.

Hilde

lode Bijou

vraagje waarom heb je lode van zaad op nutribird (pellets) gezet zelf heb ik ook roseetjes en deze eten gewoon zaad en weigeren pellets te eten wat fruit betreft het uit het bakje gooien herken ik meteen hahah 1 roseetje hier eet wel fruit de andere mik het met een grote boog uit zijn bakje .maar als hij zie dat ik appel eet of wat dan ook aan fruit wil hij dit hebben
    boontjes en worteltjes gaan er bij alle twee met grote smaak in

Comment

Hoi,
      Momenteel gaat het heel goed.
      Lode krijgt nu mengeling zaden en pellets en is terug 14 gr bijgekomen.

Wat de samenleving betreft gaat dit ook de goede richting uit.
      deze namiddag kropen ze gewoon op elkanders kooi, zonder aanvallen, komen al heel dicht in elkaars omgeving en ja het gaat goed.
      Lode kroop mee in de kooi van Bijou, ging wat drinken uit het vakje en Bijou liet alles maar begaan, wel nog beste maatjes worden, alhoewel ik maar niet te vroeg zal juichen, het blijven 2 aparte vogelsoorten.

Het tam maken van Bijou zit ook in de goede richting, ze bijt al minder en laat wa meer toe
      ben super content:

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
      X