Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem bijten en trosgierst vraagje.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Probleem bijten en trosgierst vraagje.

Hey,

Ik heb sinds een week terug 2 halsbandparkieten aangeschaft.
    Ze zijn nu ongeveer een 2maand oud.
    1 van de 2 heb ik al vrij tam gekregen en neem ik mee op de kamer.
    Hij blijft graag op men schouder en hij komt als ik hem roep en men arm uitsteek.

De andere daarintegen heb ik problemen mee.
    Telkens als ik met men hand in de kooi kom gaat hij/zij eropaf en hij/zij bijt erg hard !
    Na wat zoekwerk vind ik de tips van het niet terug te trekken van het hand en gewoon te laten bijten.
    Ik heb dit geprobeerd en een 10tal minuten gehouden maar hij/zij blijft gewoon bijten, ik denk dat hij/zij dit enorm leuk vind.
    ik had die laatste keer een handschoen aangedaan maar het doet nog altijd veel pijn.
    Op de huid boven den handschoen waar hij/zij ook beet is het vel een beetje los en dat is nu allemaal opgezwollen.

Terwijl hij bijt duft hij wel op mijn hand te komen zitten.
    Dus is het ter verdedeging ? of bijt hij gewoon graag ?
    En wat doe ik er aan ?

Nog een vraagje

Ik lees veel over trosgierst, kun je dat kopen of moet je dat in het wild gaan plukken ?

mvg,
    Niels

Hoi niels,

Ik heb ook zo'n bijtgrage edelpop, ik heb er ook heel veel moeite mee gehad een aantal maanden terug, zij beet zo hard, de stukken uit mijn vingers echt waar, trek dan maar eens niet terug want zij hield ook vast, ik kreeg hier op het forum van iemand de tip om met een gebogen hand de rug van de hand naar de vogel te houden, dan kunnen ze bijna niet bijten omdat de huid dan erg strak om de hand zit. ik heb dat gedaan en hoefde dus niet terug te trekken en vervolgens had het bijten ook geen zin meer voor de vogel.. nu doet ze het bijna niet meer.. Mischien dat je hier wat aan hebt?

O ja en trosgierst koop je gewoon in de dierenwinkel..

Succes!
    https://www.papegaaienforum.nl/album.php?albumid=11

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Viv Bekijk Berichten
      Hoi niels,

Ik heb ook zo'n bijtgrage edelpop, ik heb er ook heel veel moeite mee gehad een aantal maanden terug, zij beet zo hard, de stukken uit mijn vingers echt waar, trek dan maar eens niet terug want zij hield ook vast, ik kreeg hier op het forum van iemand de tip om met een gebogen hand de rug van de hand naar de vogel te houden, dan kunnen ze bijna niet bijten omdat de huid dan erg strak om de hand zit. ik heb dat gedaan en hoefde dus niet terug te trekken en vervolgens had het bijten ook geen zin meer voor de vogel.. nu doet ze het bijna niet meer.. Mischien dat je hier wat aan hebt?

O ja en trosgierst koop je gewoon in de dierenwinkel..

Succes!

Ja, dat doe ik nu ook zodat hij al zeker niet bij men vingers kan, dat valt beter mee.

Ondanks zijn gedrag heb ik hem vandaag toch eens mee op men kamer genomen en vrijgelaten.
      Had eerst nogal wat schrik dat ik hem vrij ging laten dat ik hem moeilijk terug ging kunnen pakken vanwege zen hevig gedrag.
      Maar dit viel eigenlijk reuze mee, hij had meer intresse voor mij als voor de kamer. heeft een 3 tal keer rondgevlogen en voor de rest maar wat op men hand zitten bijten en proberen in men oren

Bedankt voor de tip, die trosgierst ga ik zeker eens halen dan.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
      X