Hey,
Ik heb sinds een week terug 2 halsbandparkieten aangeschaft.
Ze zijn nu ongeveer een 2maand oud.
1 van de 2 heb ik al vrij tam gekregen en neem ik mee op de kamer.
Hij blijft graag op men schouder en hij komt als ik hem roep en men arm uitsteek.
De andere daarintegen heb ik problemen mee.
Telkens als ik met men hand in de kooi kom gaat hij/zij eropaf en hij/zij bijt erg hard !
Na wat zoekwerk vind ik de tips van het niet terug te trekken van het hand en gewoon te laten bijten.
Ik heb dit geprobeerd en een 10tal minuten gehouden maar hij/zij blijft gewoon bijten, ik denk dat hij/zij dit enorm leuk vind.
ik had die laatste keer een handschoen aangedaan maar het doet nog altijd veel pijn.
Op de huid boven den handschoen waar hij/zij ook beet is het vel een beetje los en dat is nu allemaal opgezwollen.
Terwijl hij bijt duft hij wel op mijn hand te komen zitten.
Dus is het ter verdedeging ? of bijt hij gewoon graag ?
En wat doe ik er aan ?
Nog een vraagje
Ik lees veel over trosgierst, kun je dat kopen of moet je dat in het wild gaan plukken ?
mvg,
Niels
Ik heb sinds een week terug 2 halsbandparkieten aangeschaft.
Ze zijn nu ongeveer een 2maand oud.
1 van de 2 heb ik al vrij tam gekregen en neem ik mee op de kamer.
Hij blijft graag op men schouder en hij komt als ik hem roep en men arm uitsteek.
De andere daarintegen heb ik problemen mee.
Telkens als ik met men hand in de kooi kom gaat hij/zij eropaf en hij/zij bijt erg hard !
Na wat zoekwerk vind ik de tips van het niet terug te trekken van het hand en gewoon te laten bijten.
Ik heb dit geprobeerd en een 10tal minuten gehouden maar hij/zij blijft gewoon bijten, ik denk dat hij/zij dit enorm leuk vind.
ik had die laatste keer een handschoen aangedaan maar het doet nog altijd veel pijn.
Op de huid boven den handschoen waar hij/zij ook beet is het vel een beetje los en dat is nu allemaal opgezwollen.
Terwijl hij bijt duft hij wel op mijn hand te komen zitten.
Dus is het ter verdedeging ? of bijt hij gewoon graag ?
En wat doe ik er aan ?
Nog een vraagje
Ik lees veel over trosgierst, kun je dat kopen of moet je dat in het wild gaan plukken ?
mvg,
Niels
Comment