Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bijten van handtamme bonte boer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • bijten van handtamme bonte boer

    Hallo,
    soms als ik men bonte boer uithaal heeft hij soms echte woede aanvallen en de andere keer is hij dan echt lief.
    Het is ook men eerste tamme papegaai dat ik hou dus ik heb hier ook nog niet echt veel ervaring mee.

    Hoe moet ik hem dat afleren?
    Is een lichte tik op de bek bv. een optie of wordt het dan alleen maar erger?
    groeten Corneel

  • #2
    nee je mag nooit slaan of tikken verkopen, dan wordt het alleen maar erger.Als hij bijt niks laten merken,hem oppakken.
    Ik zelf doe hem dan in een dichte doos,maar kijk wel uit dat hij wel lucht krijgt.
    laat hem er zo n 5 a 10 minuten in zitten,en haal hem er dan weer uit.Doe weer gewoon tegen de vogel.
    En als hij het blijft doen,dan weer in de doos. tot dat hij het door krijgt van als ik bijt ga ik in de doos.
    Als u gebeten wordt is het beste om er niet op te reageren
    wand dat vind de vogel leuk, wand dan heeft hij toch z n aandacht gekregen.
    Daar is een vogel gek op.ook al is het negatiefe aandacht.
    Er is hier ook een site van www. koppiekrauw.nl daar kunt u ook een hoop informatie op vinden.
    Ik hoop dat ik u zo wat geholpen hebt. groetjes van Ziyal
    Last edited by ziyal; 26-04-09, 23:30.

    Comment


    • #3
      kijk voor veel info op www.koppiekrauw.com

      http://www.koppiekrauw.com/tam%20mak...edoek-therapie

      http://www.koppiekrauw.com/Gedrag-pa...-strafkooi.htm
      Gevleugelde groeten van Joepie Tica tweety en Coco
      Gerrit Visser

      Comment


      • #4
        Hallo,
        bedankt, zal het zeker proberen,
        Wat zie je als bijten?
        Iets dat echt zeer doet of ook als ze gewoon eens sabbelen?
        Corneel

        Comment


        • #5
          bijtende bonte boer

          hallo corneel,ook ik heb een bijtnde bonte boer maar dan alleen naar de vrouwen toe en met bijten bedoel ik echt happen en doorbijten,zowieso is alleen happen al bijten dus ik tolereer het niet.Een optie naast de doos die al eerder werd genoemd is de time outkooi daar gaat ie in als ie hapt of bijt of als ie ander gedrag vertoont wat absoluut niet mag.Je moet er wel heel conseqent in zijn anders heeft t geen nut dus echt heel kordaat aanpakken maar zeker niet op de snavel tikken,sowieso niet slaan dat lost niets op.Dus bijtgedrag,negeren en in de time outkooi en dan een paar minuten laten zitten en gewoon elke keer herhalen dan heeft ie t vanzelf wel door,succes en laat eens horen hoe t is gegaan,groetjes mirjam,harry,bobby en rocky

          Comment


          • #6
            Hoe moet je hem dan vastpakken?
            hem gewoon op je vinger zetten en in de kooi plaatsen of hem helemaal vastpakken?
            Corneel

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door corneel Bekijk Berichten
              Hoe moet je hem dan vastpakken?
              hem gewoon op je vinger zetten en in de kooi plaatsen of hem helemaal vastpakken?
              Corneel
              Hallo Corneel,

              Eerst moet je eens uitvinden waarom jouw vogel bijt!
              Misschien bijt de vogel wel uit angst of hij bijt omdat hij je niet vertrouwt.
              Zorg eerst dat de vogel je optimaal vertrouwt en dat die volledig handtam is.
              De theedoek-therapie die op www.koppiekrauw.com staat is een heel goede methode om de vogel volledig handtam te maken.

              De time-out-kooi zet je eigenlijk alleen in wanneer al het andere gefaald heeft.
              Liefst pak je de vogel dan gewoon op je vinger op, met de duim houd je de teentjes vast dat ie niet weg kan springen en je plaatst de vogel zonder ook maar één woord te zeggen in de time-out-kooi voor een periode van pakweg 15 minuten.

              Groet, Frans
              fkbmac www.koppiekrauw.com

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse
              Working...
              X