Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Komt van een niet -zo-goed-bekendstaande verkoper

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Komt van een niet -zo-goed-bekendstaande verkoper

    Ik ben in discussie met een verkoper van een 7 jarige papegaai, die het dier 4 jaar in bezit heeft.
    Maar hij komt bij De...s vandaan....

    Ze weten nu wel dat die niet zo goed bekend staat, maar hebben zelf geen negatieve ervaring.
    De vogel is nooit ziek geweest dus nooit bij een arts geweest.
    Eigenares is een nu puberend meisje dat nu andere interesses heeft.
    Lijkt me een valide reden tot verkoop.

    Mijn dilemma is: kopen of, wegens de afkomst, toch maar niet.
    Aan de andere kant, de vogel is lief en tam, maar komt nu niet meer zo vaak uit zijn kooi.
    Ziet er goed uit.

    Wat te doen?
    En waarom!!!
    Cor

  • #2
    Voordat je de koop sluit met de eigenaar zelf, jij en de papegaai naar een goed bekende vogelarts, alles laten onderzoeken, dat afwachten en dan de koop sluiten? Zitten alle benodigde papieren erbij? Het klinkt dat ze er niet vandaag vanaf moeten dus die tijd wel willen overbruggen. Ik zou nooit een papegaai kopen zonder dat deze helemaal in orde is bevonden door een goed bekend staande vogelarts.

    Klinkt wel goed, heel veel succes ermee!

    Comment


    • #3
      Dat commentaar snap ik wel een beetje, maar ik denk dat dit niet gaat lukken.
      Draai de zaak eens om: zou jij de vogel aan een volkomen onbekende meegeven, die zegt dat hij er mee naar een vogel arts gaat?
      En geen van beiden ooit terug ziet?...

      In theorie prachtig, maar in de praktijk toch wel lastig lijkt me.
      In elk geval zou ik er niet mee instemmen.

      Comment


      • #4
        je zou als je zou willen gezamenlijk naar een va kunnen gaan en de monsters van de vogels laten nemen,en als de uitslag binnen is de verkoop en overdracht laten plaatsvinden
        als je verhaal klopt zou je zeggen dat het wel goed zit,heb zelf ook ooit wel eens een vogel aangeschaft waarvan bleek dat die van ergens vandaan kwam waarvan ik dacht oeps maar bleek na testen gewoon in orde te zijn

        Comment


        • #5
          Voordat er commentaar gegeven wordt over D uit Den Ilp ga er eerst heen en geef dan commentaar.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door aadje Bekijk Berichten
            Voordat er commentaar gegeven wordt over D uit Den Ilp ga er eerst heen en geef dan commentaar.

            Een mooi uitziende winkel zegt nog helemaal niks over de werkwijze. De naam veranderen om te verdoezelen bewijst ook geen goede trouw...
            Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

            Ken je papegaai

            sigpic

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door aadje Bekijk Berichten
              Voordat er commentaar gegeven wordt over D uit Den Ilp ga er eerst heen en geef dan commentaar.
              Wie gaf er commentaar dan?

              En "Den Ilp"is voor het eerst genoemd hier door jou!

              Comment


              • #8
                even los van het feit waar je de papagaai zou kopen en om welke reden deze ook weg moet.

                Laat vogel altijd testen en maak duidelijke afspraken op papier wat te doen als vogel ziek blijkt te zijn.
                ik weet niet alles maar doe mijn best

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door CorvdL Bekijk Berichten
                  Wie gaf er commentaar dan?

                  En "Den Ilp"is voor het eerst genoemd hier door jou!
                  Maar hij komt bij De...s vandaan.... Beter lezen.

                  Comment

                  Ads onder in topics

                  Collapse
                  Working...
                  X