Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke luchtzuivering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Welke luchtzuivering

    Hallo,

    welke soort luchtzuivering/bevochtiging(type of merk) kan men het beste aanschaffen voor in de woonkamer 30m2 .
    Hoor graag jullie reacties of ervaringen!

    mvg Rick

  • #2
    Wij hebben in de woonkamer vier grijze roodstaarten en gebruiken een Sharp luchtzuiveringsapparaat van het type KC-A50EU-W,deze is ook om de luchtvochtigheid op peil te houden. Is wel een duur apparaat in aanschaf maar werkt wel goed,hebben nog iets stof maar helemaal stof vrij dat krijgt geen een apparaat voor elkaar en wat wil je met vier papegaaien,luchtvochtigheid houd hij op 60% ook in het stookseizoen. Filters zouden iedere twee jaar vervangen moeten worden, die zijn wel prijzig maar als het goed werkt.

    Comment


    • #3
      Even inhaken, Rocko heb je het apparaat dag en nacht aanstaan en slapen de gaaien dan in de woonkamer?

      Wij hebben een Progenion apparaat in de woonkamer maar ik zet hem alleen 's nachts aan, omdat het zo'n herrie maakt en best koude lucht geeft.
      Onze gaaien slapen in een andere ruimte.

      Of heeft het op deze manier geen zin?

      Comment


      • #4
        Apparaat staat dag en nacht aan en het maakt bijna geen geluid en de luchtstroom staat naar boven gericht,er is geen luchtstroom richting de papegaaien. als je het in de nacht uit zou zetten dan zakt ook je luchtvochtigheid. Om een paar dagen maak ik het buitenste filter schoon en als je dan ziet hoeveel stof eraan zit.

        Comment


        • #5
          Heb je van Progenion een luchtreiniger die de gezuiverde lucht er van voren uit blaast dan moet je hem al verder van je papegaaienkooi afzetten omdat hij de lucht er recht op afblaast en hoe verder je hem weg moet zetten hoe slechter het werkt want het meeste stof vindt je dichtbij de kooien en in het ergste geval als je gaaien veel meer stof afgeven dan zal het apparaat het ook nog eens sneller terug blazen of verder weg blazen. Wij hebben dus vier papegaaien in de woonkamer en toen we geen luchtreiniger hadden lag er overal stof en nu met de Sharp is het echt heel veel minder,apparaat staat dichtbij de kooien en het werkt heel goed,maar nogmaals helemaal 100% stofvrij zal het nooit zijn.

          Comment


          • #6
            Dankje Rocko, zal er eens induiken, die van ons is inmiddels toe aan nieuwe uv-lamp en filter; kan misschien net zo goed een ander apparaat aanschaffen.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Rocko Bekijk Berichten
              Heb je van Progenion een luchtreiniger die de gezuiverde lucht er van voren uit blaast dan moet je hem al verder van je papegaaienkooi afzetten omdat hij de lucht er recht op afblaast en hoe verder je hem weg moet zetten hoe slechter het werkt want het meeste stof vindt je dichtbij de kooien en in het ergste geval als je gaaien veel meer stof afgeven dan zal het apparaat het ook nog eens sneller terug blazen of verder weg blazen. Wij hebben dus vier papegaaien in de woonkamer en toen we geen luchtreiniger hadden lag er overal stof en nu met de Sharp is het echt heel veel minder,apparaat staat dichtbij de kooien en het werkt heel goed,maar nogmaals helemaal 100% stofvrij zal het nooit zijn.
              Dag Rocko, ik ben heel blij dat ik deze topic heb gevonden of er op uit ben gekomen. Het is namelijk zo ik heb 3 Fischeris in de living eigenlijk 2 en 1 in de keuken, maar sluit aan de living dus eigenlijk één en de zelfde ruimte. Mijn probleem is wel heel ernstig ik slaap ook in de living, wegens mijn ziekte. Plus dat ik nu al gebonden ben met 3 à 4 ltr zuurstof 24/24.Kan je mij +- zeggen wat het kost en waar kan ik dat toestel bekomen? Dat is wel heel belangrijk voor mij anders als ik infecties begin te krijgen zal ik verplicht worden mijn vogels weg te doen. En ik heb nog maar juist deze beslissing genomen om het zo te proberen, dan is mijn laatste droom i.v.m kweken voor goed voorbij.
              Groetjes Karl-Heinz

              Comment


              • #8
                Ik zelf kwam voordat ik het apparaat aanschafte het ook tegen op internet, even zoeken op Sharp plasmacluster luchtreinigers.Verder weet ik niet of het in u geval ook goed zou werken omdat elke situatie natuurlijk anders is. Als u er wat tijd insteekt dan kan u er veel over vinden en zo ook waar u hem kan bestellen of afhalen.

                Comment


                • #9
                  Ja ik weet het is niet eenvoudig, maar toch bedankt! ik zal eens surfen zoals je voorstelt in de hoop dat ik iets vind?
                  Groetjes Karl-Heinz

                  Comment


                  • #10
                    Hallo Ingrid, Heinz, Rik en Roko,

                    Ik vraag mij af of jullie nu allemaal een oplossing hebben voor in de woonkamer?

                    Mijn vader houdt twee dwergpapegaaitjes in de living en het probleem is dus dat de huisdokter zegt dat hij allergisch is voor de vogels. De vogels mogen niet weg van mijn vader aangezien hij zo gehecht is aan ze. Ik kan hem ook niet forceren om ze weg te doen, ik begrijp hem wel langs de ene kant.

                    Ik probeer nu uit te zoeken of er bepaalde luchtreinigers bestaan die sterk genoeg zijn in het doen verdwijnen van die papegaaiallergenen?

                    Ik heb een paar interessante pagina's gelezen,deze vond ik wel duidelijk: http://www.luchtreinigeradvies.com/i...h-voor-vogels/

                    Hebben jullie positieve ervaringen dankzij zo'n specifieke luchtreiniger dichtbij de vogels? Ik stel me vragen bij bereik en geluid...

                    Ik weet dat dit topic al meer dan een maand in pauze staat maar ik wist niet direct waar anders in te pikken.

                    Hopelijk hebben jullie nog wat tips alvorens ik een firma contacteer?

                    Groeten

                    Comment


                    • #11
                      Ik weet dat dit topic al meer dan een maand in pauze staat maar ik wist niet direct waar anders in te pikken.


                      Dat is geen probleem OMA is meer in het leven geroepen om mensen er opmerkzaam op te maken dat een wat oudere topic is en dat ze even moeten opletten en dus niet reageren op een topic van het overlijden van een vogel van 6 maand geleden.
                      ik weet niet alles maar doe mijn best

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Sabine De Raed Bekijk Berichten
                        Hallo Ingrid, Heinz, Rik en Roko,

                        Ik vraag mij af of jullie nu allemaal een oplossing hebben voor in de woonkamer?

                        Mijn vader houdt twee dwergpapegaaitjes in de living en het probleem is dus dat de huisdokter zegt dat hij allergisch is voor de vogels. De vogels mogen niet weg van mijn vader aangezien hij zo gehecht is aan ze. Ik kan hem ook niet forceren om ze weg te doen, ik begrijp hem wel langs de ene kant.

                        Ik probeer nu uit te zoeken of er bepaalde luchtreinigers bestaan die sterk genoeg zijn in het doen verdwijnen van die papegaaiallergenen?

                        Ik heb een paar interessante pagina's gelezen,deze vond ik wel duidelijk: http://www.luchtreinigeradvies.com/i...h-voor-vogels/

                        Hebben jullie positieve ervaringen dankzij zo'n specifieke luchtreiniger dichtbij de vogels? Ik stel me vragen bij bereik en geluid...

                        Ik weet dat dit topic al meer dan een maand in pauze staat maar ik wist niet direct waar anders in te pikken.

                        Hopelijk hebben jullie nog wat tips alvorens ik een firma contacteer?

                        Groeten

                        Beste,

                        Ik persoonlijk heb hier niet verder op onderzoek gegaan, aangezien ik terug op medium care ben geraakt en mijn hobby heb moeten afsluiten.

                        Maar een allergie is niet het zelfde als wanneer je maar één long meer hebt en die dan ook nog ziek is op de koop toe.
                        Daarom moet u zelf of jou vader kijken of luchtzuivering hier aan de orde is? Of eventueel raad vragen aan de arts die hem behandeld.

                        Ik wens jullie zeker dat jullie de juiste beslissing neemt, ik wens u dan veel succes voor in de toekomst.
                        Groetjes Karl-Heinz

                        Comment


                        • #13
                          Luchtzuivering

                          Wij zijn gelukkig niet allergisch maar hebben de Sharp aangeschaft om dat vier grijze roodstaarten in de woonkamer nogal wat stof afgeven,wij weten niet of dit apparaat afdoende zou zijn voor iemand die allergisch is voor de stof die vogels produceren. Bij ons werkt het apparaat perfect en helemaal stofvrij zal het niet worden met vier grijze roodstaarten maar de hoeveelheid stof die aan het filter zit na twee dagen is veel en tevens wordt de luchtvochtigheid goed op peil gehouden zeker in de wintermaanden met stoken van de cv, dus geen droge lucht.
                          Ik zou zelf als ik allergisch zou zijn en je wilt geen vogel wegdoen ze niet in een woonkamer zetten waar je zelf de meeste tijd in door brengt maar ja dat is mijn mening en wij hebben er eerder al een discussie
                          over gehad met iemand op een vriendengroep (Facebook) die slikte liever een hoop pillen en stikte zowat dan dat hij zijn vogel weg zou doen naar iemand die hem een goede thuis kon bieden met meer aandacht. Maar nogmaals als je rond gaat zoeken op het net kom je hele verhalen tegen met voor en nadelen van sommige apparaten, zeker met een allergie is het maar de vraag of het voor 100% werkt en even uitproberen is er vaak niet bij want je koopt een duur apparaat en als het niet werkt dan zit je.

                          Comment

                          Ads onder in topics

                          Collapse
                          Working...
                          X