Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geschilde Courgette van de AH. - kan ik dit gewoon geven aan de vogel (rauw) ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Geschilde Courgette van de AH. - kan ik dit gewoon geven aan de vogel (rauw) ?

    Geschilde Courgette van de AH voor in de spaghetti in slierten zonder extra toevoegingen. 2 euro verpakking, plastic, huismerk. blijkt al te zijn gewassen in de fabriek,
    kan ik dit gewoon geven aan de vogel ? (amazone xanthops)

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door SingingCoyote13 Bekijk Berichten
    Geschilde Courgette van de AH voor in de spaghetti in slierten zonder extra toevoegingen. 2 euro verpakking, plastic, huismerk. blijkt al te zijn gewassen in de fabriek,
    kan ik dit gewoon geven aan de vogel ? (amazone xanthops)
    Jouw vraag is al weer van een tijdje geleden en er blijkt weinig interactie op het forum. Vandaar dat ik er ook maar af en toe kom. Ik heb uitgebreid op het internet gezocht naar wat gevaarlijk is voor kromsnavels of wat wordt afgeraden. Daar ben ik courgettes niet tegen gekomen. Natuurlijk kan opgemerkt worden, dat dat maar een "gissing" is en niet 100% zeker maar meer heb ik niet te bieden. Van de informatie die ik op internet heb gevonden, heb ik een lijst gemaakt met 3 kolommen; 1 = wat gevaarlijk is of niet aanbevolen c.q. maar spaarzaam moet worden aangeboden, 2 = wat geen probleem is, 3 = wat mijn papegaai van het aangebodene vind (want net als bij mensen verschilt smaak ook bij dieren, lijkt mij). Inmiddels is mij gebleken, dat mijn papegaai erg veel lust. Wel houd ik er rekening mee slechts biologische producten te geven en bij het in de natuur gezochte (hazelnoten, walnoten, tamme kastanjes, allerlei soorten fruit e.d.) op de omgeving te letten vanwege mogelijke vervuilingsfactoren.

    Comment


    • #3
      ja bedankt voor je reactie. ik heb fang nu al meer dan 10 jaar en de eerste twee jaar at hij alleen de zonnebloempitten en heel af en toe een stukje appel.
      dit was wel een moeilijke periode en de vogel was toen niet echt fit.

      na verloop van tijd is hier steeds meer bijgekomen maar dat ging echt met moeite. hij was wel al na een jaar hand tam. hij is nu compleet tam
      en sinds een paar maanden heb ik ontdekt eet hij gewoon echt veel meer verschillende dingen, ook eet hij nu ineens ook mandarijnenpartjes
      en hij vind bleekselderij gigantisch lekker. rozijnen zijn een beetje een plakboel maar hij eet deze ook soms. ik geef geen pellets want ik heb zeer
      grote problemen hiermee gehad met vorige vogels en het punt blijkt te zijn dat ze het vies vinden of eng en dan maar net genoeg eten
      om geen grote honger te hebben met gevolg dat ze in gewicht afnemen dit is gevaarlijk. ik ga misschien toch proberen het menu aan te passen
      met een apart bakje met pellets ooit en te zien wat hij ervan eet maar dat is nog ver weg.
      hij krijgt een standaard amazone/en of papegaaien zaden mengsel van de dierenwinkel 3 eetlepels per dag met extra fruit of groente.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door SingingCoyote13 Bekijk Berichten
        ja bedankt voor je reactie.
        Sorry, dat ik niet sneller op jouw reactie heb gereageerd, maar dit forum is een beetje een dooie boel geworden zodat er meestal weinig nieuw(s) is. DAt men het prebeert te verkopen is volgens mij ook geen goed teken.
        [/quote]
        rozijnen zijn een beetje een plakboel maar hij eet deze ook soms.
        [/quote]Rozijnen en krenten zijn meestal met zwavel behandeld. Daarom geef ik die nooit.
        ik geef geen pellets want ik heb zeer grote problemen hiermee gehad met vorige vogels en het punt blijkt te zijn dat ze het vies vinden of eng en dan maar net genoeg eten
        om geen grote honger te hebben met gevolg dat ze in gewicht afnemen dit is gevaarlijk.
        Toch zou ik proberen ze dit als basisvoedsel te leren eten. Uiteraard is dit geen uitdagend voedsel maar, op zich, kwalitatief heel goed hoewel daar ook verschillen in zitten. Niet elk pelletsvoedsel is gemaakt van biologishe grondstoffen!
        Wanneer je uitzoekt hoeveel pellets jouw papegaai per dag eet (wegen of afpassen) en je geeft iets minder dan dat en pas als het op is als beloning iets lekkers, kun je de hoeveelheid pellets langzaam opvoeren. Je kunt ook gewoon wat pellets (desnoods begin je met eentje) uit de hand aanbieden en daarna iets lekkers en dat geleidelijk aan opvoeren.
        hij krijgt een standaard amazone/en of papegaaien zadenmengsel van de dierenwinkel 3 eetlepels per dag
        Daar zou ik zo gauw mogelijk mee stoppen als hoofdvoedsel en dat geleidelijk aan vervangen door pellets.

        Nou, ik weet niet of je nogeens op dit forum komt en dit zult lezen, maar mogelijk hebben anderen er dan wat aan.

        N.B. Ik heb helaas geen optie kunnen ontdekken waarmee je een attentiemail kunt krijgen als er een reactie is. Jammer, want dat zou communicatiebevorderend werken.


        Comment


        • #5
          Code:
          Sorry, dat ik niet sneller op jouw reactie heb gereageerd, maar dit forum is een beetje een dooie boel geworden zodat er meestal weinig nieuw(s) is. DAt men het prebeert te verkopen is volgens mij ook geen goed teken.
          dat het forum te koop c.q. te overname wordt aangeboden komt door de volgende feiten,

          de eigenaar bezit niet genoeg zeg gerust geen digitale kennis om forum draaiende te houden.
          de eigenaar zit dit moment in zwaar weer met zijn gezondheid dat die geen andere uitweg ziet als forum van de hand te doen.

          de is geen gemakkelijke keuze geweest kan ik u zeggen
          ik weet niet alles maar doe mijn best

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse

          Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

          Working...
          X