Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tussenwand duokooi probleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Tussenwand duokooi probleem

    Vorig jaar toen ik mijn tweede Grijsje in huis nam kocht ik een mooie grote duokooi voor ze van Montana.
    In de hoop dat de tussenwand eruit zou kunnen als het zou klikken, en zo niet dan was het ook met tussenwand ruim genoeg voor ze.

    Helaas is de klik er niet en zit de tussenwand er nog steeds in.
    Nu is alleen de tussenwand ook gelijk het probleem... en wordt erg in tenen gebeten, boven de snavels regelmatig een schram van het "bijten en hakken"... al met al niet echt handig en is het wachten op tot er een teentje af wordt gebeten.
    (kort gezegd: de liefde is niet wederzijds, mijn ene Grijs vind de ander heel leuk dus blijft vragen om koppie krauwen, en de ander komt er dan aan en probeert in zijn hoofd te hakken, tenen te bijten etc, anderzijds zitten ze soms ook lief te "kussen" met elkaar, maar omdat het lelijk doen overheerst en de ene soms en gilt als hij weer eens wordt gebeten moet er echt wat gebeuren... er hangt nu al heel veel speelgoed tegen de wand als een soort gordijn... als tussenoplossing)

    Nu wil ik een ander soort tussenschot en ben ik op zoek naar mensen die ervaring hebben met bovenstaande, en waar dus ook het normale traliewerk van het tussenschot in hun duokooi geen optie meer was.
    Hoe hebben jullie dit aangepakt en waarvan hebben jullie een nieuw wandje gemaakt?

    Ik heb gedacht aan een wandje van polycarbonaat of plexiglas, alleen is dit dan gelijk een "loze wand" in de kooi omdat er niet aan gehangen kan worden. Ook kan ik dan van links naar rechts geen zitstokken meer plaatsen omdat aan een plastic wand niks bevestigd kan worden.
    Ik wil graag wel dat ze elkaar kunnen blijven zien.
    Een deel hout (onderste helft) en deel plastic is denk ik ook geen optie omdat het hout dan kapot zal worden geknaagd. Helaas want met hout kan ik wel zitstokken bevestigen dmv voliere driehoekjes en oogjes van erin maken voor speelgoed om te hangen.

    Ik hoop wat tips te krijgen waar ik weer mee verder kan, misschien ervaringen en foto's van hoe jullie het opgelost hebben zou helemaal mooi zijn.
    Hebben jullie ook eventueel tips waar ik dit zou kunnen laten maken?
    Mijn budget is niet eindeloos maar weet ook dat het polycarbonaat niet goedkoop is.
    In het ergste geval als een nieuw tussenwandje te kostbaar is zal ik misschien voor twee aparte kooien moeten gaan, al bevalt deze verder prima, kostte een vermogen dus doe ik hem liever niet weg..

    Bedankt.

    Dit is de kooi:
    https://www.facebook.com/photo.php?f...4&l=7f7674e3e0
    Baasje van Kip & Jack (Grijze Roodstaarten) en Ozzy (Meyertje)
    http://www.roodstaartjes.blogspot.nl/

  • #2
    Wij hebben een golfplaat van plexiglas er tussen zitten.
    Omdat de tussenwand uit een boven en onder deel bestaat
    kun je daar nog iets aanhangen.
    Minni Micky Kimo

    Comment


    • #3
      Dit is mijn kooi en ik heb er ook plexiglas tussen zitten voor mijn grijse kippen ,geen probleem.


      1 stok door het plexiglas vastgemaakt.

      Comment


      • #4
        @ Ellen68, ik denk dat je een andere kooi hebt als de mijne, de mijne kan helaas niet in twee delen eruit, maar is een tussenwand uit 1 stuk. Anders was het idd misschien wel handig geweest.

        @ Tam, hoe heb je het plexiglas bevestigd aan de tussenwand? Volgens mij gebruik je nog wel de tussenwand toch.... dacht ik de zien op de foto...? Bedankt voor je foto.
        Baasje van Kip & Jack (Grijze Roodstaarten) en Ozzy (Meyertje)
        http://www.roodstaartjes.blogspot.nl/

        Comment


        • #5
          om plexiglas te bevestigen aan tralies kun je hier een aantal gaten inboren en daar een rvs bout doorsteken naar de andere kant van de tralie en deze met een grote ring en moertje vast zetten.

          tis wat met zo'n potenbijter hahaha, maar ja beter voorkomen dan dat er straks eentje zonder teen zit.

          succes

          Comment


          • #6
            Dankjewel.
            Weet je waar ik een beetje bang voor ben als ik het aan de tralies bevestig, dat aan de andere kant er nog wel geprobeerd kan worden te klimmen maar die niet lukt of er een nageltje tussen klem blijft zitten.... andere optie zou zijn aan twee kanten van het traliewerk van de tussenwand plexiglas maar dan is erg kostbaar.

            Maar bedankt voor je reactie. Ik overdenk liever zoiets even goed als dat ik dadelijk met een oplossing zit die niet bevalt en ik het weer anders wil hebben, haha.
            Baasje van Kip & Jack (Grijze Roodstaarten) en Ozzy (Meyertje)
            http://www.roodstaartjes.blogspot.nl/

            Comment


            • #7
              nisschien zeg ik nu wat raars, maar als je de tussenwand (aannemende dat er maar 1 tralieswand is om ze te scheiden)eruit haalt en dan de plexiplaat ertussen zet, hebben ze beiden aan die kant geen tralies meer.

              Comment


              • #8
                Jup, dat is 1 van de opties die ik overweeg.... alleen vind ik het zo zonde dat het dan een loze wand is in de kooi, waar ik geen speelgoed en zitstokken aan kan hangen en ook geen stok meer van links naar rechts kan laten lopen in de kooi.
                Baasje van Kip & Jack (Grijze Roodstaarten) en Ozzy (Meyertje)
                http://www.roodstaartjes.blogspot.nl/

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Pnuts Bekijk Berichten

                  @ Tam, hoe heb je het plexiglas bevestigd aan de tussenwand? Volgens mij gebruik je nog wel de tussenwand toch.... dacht ik de zien op de foto...? Bedankt voor je foto.
                  Deze zit er los tussen,boven en onder zit een stukje(rigeltje) waar hij in past en ja de tussenwand zit er gewoon tussen, alleen het bovenstukje heb ik wel vast moeten maken.
                  Aan 1 kant waar het glad is heeft de gaai al snel door dat hij daar niet kan klimmen.
                  Aan de andere kant wordt gewoon geklommen,aan de tralies
                  Last edited by tam; 13-05-13, 21:43.

                  Comment


                  • #10
                    erikl

                    dan boor je toch wat gaten er in met de stok maat....en twee gaatjes(één voor de wand en één na de wand) in de stok voor een split pen of een bout dan kan de stok er niet uit vallen.
                    en wat gaatjes voor speelgoed............probleem opgelost.
                    erik

                    Comment

                    Ads onder in topics

                    Collapse
                    Working...
                    X