Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarschuwing over Mink

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Waarschuwing over Mink

    Hallo!

    Ik heb een beetje rond gezocht op het forum, en ik zag nog geen dergelijk toppic over dit onderwerp, dus vandaar dat ik hem start.

    Onderhand komt mijn kleine grijsje over ongeveer een week bij Hareco vandaan, maar toen ik nog opzoek was naar een betrouwbare winkel/fokker van grijsjes ben ik o.a. Mink na gegaan. Las erg veel negatieve reacties over deze winkel en besloot ze te bellen om te vragen wat er waar was over deze verhalen. Heb je mevrouw vriendelijk te woord gestaan, maar toen ik vroeg; 'Wat is er waar van deze verhalen over zieke vogels uit jullie winkel?' Was de vriendelijkheid van hun kunt opeens weg en kreeg ik een antwoord: 'Ja wat denk je zelf?'. Verder heb ik met deze mevrouw geen normaal fatsoenlijk gesprek meer kunnen volgen dus Mink viel in ieder geval af.

    Nou dit soort verhalen zal iedereen wel over Mink gehoord hebben, en zo staan ze tenslotte ook bekend op dit forum, maar waar ik jullie voor wil waarschuwen is dat Mink ook onder andere namen adverteert op Marktplaats met zijn (zieke) vogels.

    Van degene waar ik 100 procent zeker van kan zijn is dat Jordey uit Rotterdam ook Mink is!
    Mochten jullie meerdere namen weten waaronder Mink adverteert, plaats ze hier!
    Dit soort winkels mogen niet bestaan!
    Liefs Charlotte, Kyra, Citroen, Chicka en Melbourne
    Volg de blog over mijn dieren: http://kyracitroen.blogspot.nl/

  • #2
    goed speurwerk Charlotte! ben het met je eens, deze winkels zouden geen vogels meer mogen verkopen, maar zolang er vraag is en mensen een kromsnavel impulsief aanschaft, zullen deze winkels blijven bestaan.

    Als je hier al op het forum aanmeld, ben je een van de mensen die wel nadenkt.
    Ik denk dat ieder forum lid d'r mond open moet doen als je iets hoort over papegaaien, hierdoor kun je voorlichting geven.
    Als je nog energie hiervoor hebt tenminste.

    Comment


    • #3
      het is voor iedereen altijd wel fijn om te weten waaar t wel goed gaat en waar niet.
      een ware ontdekking charlotte
      goed om te weten, verder vertrouw ik iedereen erop dat als er iets niet goed in de haak zit het op het forum wilt zetten. Gelukkig heb ik nog geen nare ervaringen meegemaakt met winkels.
      alleen dat de dierenwinkel de Moel in wervershoof Dennis adverteerd voor papegaaien...

      Gr. Marcel
      Denzo Chica

      Comment


      • #4
        Ik weet toevallig dat Margreet uit Leiden die ook adverteert op marktplaats ook 4-animals is.
        Ik belde daar heen op een advertentie van forpussen, kreeg te horen dat het in rijswijk was ipv Leiden om daarna ook nog te horen dat het bij 'de winkel' 4 animals was.
        Heb even gezegt dat ik het totaal niet netjes vond hoe ze mensen misleiden met dit soort advertenties omdat het lijkt alsof het een hobbykweker is en heb toen gelijk opgehangen.

        Onder andere zijn de volgende advertenties van hun, de eerste advertentie is de advertentie waar ik op reageerde, het lijkt toch echt duidelijk een hobbykweker.. of ligt dat aan mij?

        http://www.marktplaats.nl/a/dieren-e...reviousPage=lr

        http://www.marktplaats.nl/a/dieren-e...reviousPage=lr
        Met mijn gedachte ergens anders, ben ik altijd overal.

        R.I.P lieve kleine Crispy '30-10-2012 / 16-04-2013'

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door bluerio Bekijk Berichten
          Ik weet toevallig dat Margreet uit Leiden die ook adverteert op marktplaats ook 4-animals is.
          Ik belde daar heen op een advertentie van forpussen, kreeg te horen dat het in rijswijk was ipv Leiden om daarna ook nog te horen dat het bij 'de winkel' 4 animals was.
          Heb even gezegt dat ik het totaal niet netjes vond hoe ze mensen misleiden met dit soort advertenties omdat het lijkt alsof het een hobbykweker is en heb toen gelijk opgehangen.

          Onder andere zijn de volgende advertenties van hun, de eerste advertentie is de advertentie waar ik op reageerde, het lijkt toch echt duidelijk een hobbykweker.. of ligt dat aan mij?

          http://www.marktplaats.nl/a/dieren-e...reviousPage=lr

          http://www.marktplaats.nl/a/dieren-e...reviousPage=lr
          mee eens
          Denzo Chica

          Comment


          • #6
            Ja...ik word een beetje moe van alllll die advertenties van hun.. zoveel ....
            sigpic

            Comment


            • #7
              Even een officieel bericht vanuit het moderatorteam.

              Dit topic laten we nu lopen zoals het loopt. Wel moeten we er met zijn allen voor waken dat het geen hetze wordt. Dan zullen wij als moderators ingrijpen.
              Chester en Samba
              Yoda en Navy

              Comment


              • #8
                Ja tuurlijk.....
                sigpic

                Comment


                • #9
                  Arasevera heeft hierin zeker gelijk.

                  Hier hebben wij (het forum, bestuur en sommige leden) al eens eerder problemen mee gehad.
                  Daar wordt je niet vrolijk van, dus sinds geruime tijd hebben en hanteren wij de volgende regels...

                  Regels specifiek voor het uiten van beschuldigingen richting een verkopende partij:


                  1. Een forumlid mag alleen een naam van een "foute" verkoper / kweker noemen indien overlegd met het forumbestuur en ook haar/zijn privé gegevens zijn gecontroleerd (dus niet lekker anoniem beschuldigen.)
                  2. Er kan pas een beschuldiging geuit worden richting een kweker / verkoper indien men ZELF gedupeerd is. Dus niet van horen zeggen door de buurman van de vriend van je achter nichtje haar ex.
                  3. Volledige openheid richting het team/bestuur forum. (mailwisselingen en verdere bewijsstukken)
                  4. Er zal altijd hoor en wederhoor plaatsvinden.
                  5. De naam van de verkoper niet eerder naar buiten brengen dan dat er wederhoor plaats gevonden heeft.
                  6. Indien er door het forumbestuur / moderator gevraagd wordt de correspondentie openbaar te maken dit ook doen anders doen wij het indien wij daar toestemming voor krijgen van de andere partij.
                  7. Bij niet volledige medewerking van klager/klaagster wordt het topic mogelijk verwijderd of gesloten.



                  Waarschuwingen zijn nooit verkeerd, maar het moet geen heksenjacht worden.

                  Comment

                  Ads onder in topics

                  Collapse
                  Working...
                  X