Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wij hebben ons besluit genomen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • wij hebben ons besluit genomen!

    hallo allemaal,

    na het hele forum doorgespit te hebben naar info hebben wij besloten om voor een 2e kans grijsje te gaan uit de vrije zeeuwse papegaai opvang in borssele en we zijn er dolenthousiast over en kunnen niet wachten tot het zover is natuurlijk!

    het verhaal in een notendop:

    wij waren in eerste instantie zoekende naar een jong van +- 12 weken en hebben heel wat telefoontjes, teleurstellingen en uren achter de laptop doorstaan. toch maar besloten om een gevraagd advertentie te plaatsen op ons zeelandnet prikbord.
    een paar dagen bleef het stil, geen enkele reactie. en toen ging de telefoon! ik werd gebeld door mevrouw van harlingen van stichting de vrije zeeuwse papegaai en heb een leuk gesprek gehad met een overdaad aan informatie van deze enthousiaste dame dit gaf stof tot nadenken... dus ik een beetje schoorvoetend naar miriam en het verhaal voorzichtig voorgelegd, om te peilen of ze hiervoor te porren was natuurlijk. aanvankelijk hadden we ook samen besloten dat er een jong zou komen, om niet de ellende van een ander over te nemen. na wat overleg en voors en tegens wegstrepen kwamen er alleen maar meer vragen, dus toch nog maar wat meer info opdoen van en over de stichting.

    dus ik dapper achter de laptop en een mailtje sturen naar de stichting! na een paar uur kreeg ik bericht terug van annemarie, een mede oprichtster van de stichting, waarin al onze vragen beantwoord werden met groot enthousiasme en werd dus uitgelegd hoe alles in zijn werk gaat. ik miriam alles laten lezen en die werd steeds positiever naarmate ons gesprek volgde. aan het eind van het geprek waren wij toch allebei wel eens dat we het een mooi initiatief vinden om een gaaitje een 2e kans te bieden in ons gezin en wij zien er ook zeker wel iets in om de andere vogels daar te sponsoren door onze bijdrage.

    dus kortom, alle afspraken zijn gemaakt voor een bezoek van annemarie, bep en de gaaitjes op 17 april a.s. en we kijken er heel erg naar uit!

  • #2
    top! ben benieuwd naar de uitkomst van 17 april en suc6 alvast

    Comment


    • #3
      leuk jullie besluit

      Ja dat is heel fijn om een gaai een 2 de kans te geven, wij hebben er ook een genomen die weg moest bij mensen. Jullie zullen de dagen nu wel aftellen. Laten jullie het nog weten als hij /zij er is?

      Comment


      • #4
        Wij tellen idd af en we laten zeker weten hoe het gaat !

        Comment


        • #5
          oh super!
          Ik hoop dat het wat klikt en jullie ook een droomvogel mogen hebben binnenkort

          Ik heb ook een opvangertje, Onze sjaak heb ik overgenomen van iemand die ziek was en niet meer gebeten mocht worden,
          het klikte niet met de andere vogel en ze vochten dus wel vaak. ook viel hij haar aan omdat zij geen haar meer had en hij haar waarschijnlijk niet meer herkende.
          Ze heeft echt maanden aan het twijfelen geweest om het wel of niet te doen.

          uiteindelijk zijn we beide blij dat sjaak hier is, het is een droombeest!
          was direct op zijn gemak bij ons en is dat nog altijd.
          al durft hij ook een behoorlijke donder te zijn, maar dat zijn alle gaaitjes!

          Veel succes in ieder geval & een gaai die een tweede thuis zoekt hoeft niet percé een onhandelbaar beest te zijn,
          zoals met bijna alle dieren is het vaak een slecht baasje die niet goed kan opvoeden..
          Paco & Sjaakie

          The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated

          Comment


          • #6
            Geweldig een mooi gebaar en een uitstekende keuze, succes voor de 17e we horen het wel.

            Groet Julia
            Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse
            Working...
            X