Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ervaring met moderne papegaai?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • ervaring met moderne papegaai?

    Heey hallo

    Heeft hier iemand ervaring met de stichting moderne papegaai?
    Zo ja... wat zijn je ervaringen.

    Ik heb op de site gelezen dat ze op zoek zijn naar gastouder.
    Dit trekt me heel erg aan.... want ik wil graag dieren helpen.
    En zo ook ervaring op doen met papegaaien.
    een voorwaarde is dat je de cursus moderne papegaai volgt. Dat is 1 dag... en daar wordt je voorgelicht over allerlei dingen. Opvoeden,huisvesting,voeding etc.

    Ik zou graag jullie ervaringen willen horen.

    Groetjes Hanneke

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door hanneke026 Bekijk Berichten
    Heey hallo

    Heeft hier iemand ervaring met de stichting moderne papegaai?
    Zo ja... wat zijn je ervaringen.

    Ik heb op de site gelezen dat ze op zoek zijn naar gastouder.
    Dit trekt me heel erg aan.... want ik wil graag dieren helpen.
    En zo ook ervaring op doen met papegaaien.
    een voorwaarde is dat je de cursus moderne papegaai volgt. Dat is 1 dag... en daar wordt je voorgelicht over allerlei dingen. Opvoeden,huisvesting,voeding etc.

    Ik zou graag jullie ervaringen willen horen.

    Groetjes Hanneke
    Ik heb de cursus gedaan. zelf heb ik al zeker 20 jaar vogels en in die 20 jaar steeds weer wat opgestoken. Op de cursus werd mij eigenlijk niets nieuws verteld, maar voor iemand die geen ervaring heeft is het een leerzame cursus.
    Ik raad je aan contact te zoeken met de Moderne Papegaai en je welwillendheid voorleggen.

    Comment


    • #3
      Ziet er een leuke vereniging uit !

      Ik zou het zeker eens proberen, ervaringen doe je daar zeker op (:


      Gregory

      Comment


      • #4
        Het is een leuk initiatief, maar hun regels zijn wel erg vreemd bij momenten:

        Het bijwonen van minimaal één evenement per jaar.
        Waarom is er zulke verplichting?

        Een adoptiegezin wordt en blijftdonateur van Stichting de Moderne Papegaai®.
        Ik vind het volstrect normaal dat er een vergoeding wordt gevraagt voor de papegaai, onkosten, voeding, vogelarts etc... Maar dit geeft de indruk dat je de vogel huurt van de stichting.

        Aan de papegaai die u adopteert, dient u als hoofdvoeding, uitsluitend de voorgeschreven voeding van het merk Harrison's Bird Foods te geven.
        Niet enkel Harrison is goed als voeding, er zijn ook voldoende andere producenten die ook hoogwaardige voeding produceren.

        De papegaai dient te zijn gekortwiekt. Vogels die kunnen vliegen kunnen niet deelnemen aan allerlei activiteiten en zijn veroordeeld tot het opgesloten zijnin een kooi of binnen te zitten.
        Waar ze dit idee vandaan halen weet ik niet, maar het is allesbehalve modern en correct. Het is wat achterhaald, maar bon. Ongeknipte vogels kan je perfect in huis houden en zijn heus niet verplicht om in een kooi te zitten of binnen.

        Als uw papegaai komt te overlijden neemt u contact op met Stichting de Moderne Papegaai®, u dient dit binnen 10 uur te melden. Het is belangrijk dat u de vogel in een koude omgeving laat afkoelen. Als de papegaai niet binnen 24 uur kan worden aangeboden voor onderzoek bij de vogeldierenarts of laboratorium, is het van belang de papegaai in een vochtige doek te wikkelen en vervolgens in een plastic zak in de koelkast te bewaren.
        Het is me een raadsel wat de wettelijke basis is voor dit. Het doet me denken aan een auto-ongeval waarbij je binnen een bepaalde tijd aangifte moet doen bij je verzekeraar.
        Dat je je vogel laat onderzoeken bij een verdacht overlijden lijkt me normaal. Voor gevallen waarbij je weet wat er fout is gegaan is dat anders. Als je papegaai in de zetel zat en je dikke tante is er net op gaan zitten, wel, dan weet je wat de doodsoorzaak is...

        Vroeger hadden ze nog de regel dat een 2e papegaai niet mocht geadopteerd worden als gezelschap voor een andere papegaai. Dit stond haaks tegenover hun uitleg dat papegaaien sociale wezens zijn. Uiteraard zet je 2 onbekende papegaaien niet meteen samen, maar je kan ze wel in aparte kooien houden tot ze elkaar kennen en elkaar aanvaarden als vrienden. in mijn ogen is dit een van de betere verrijkingen die je kan geven aan een papegaai, dat ze kunnen leven met een soortgenoot die ze aanvaarden en die met hen speelt en dat ze elkaars veren verzorgen.


        http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
        Papegaaienpsychologie:
        Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
        http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door rhadamantis Bekijk Berichten
          Het is een leuk initiatief, maar hun regels zijn wel erg vreemd bij momenten:

          Het bijwonen van minimaal één evenement per jaar.
          Waarom is er zulke verplichting?

          Een adoptiegezin wordt en blijftdonateur van Stichting de Moderne Papegaai®.
          Ik vind het volstrect normaal dat er een vergoeding wordt gevraagt voor de papegaai, onkosten, voeding, vogelarts etc... Maar dit geeft de indruk dat je de vogel huurt van de stichting.

          Aan de papegaai die u adopteert, dient u als hoofdvoeding, uitsluitend de voorgeschreven voeding van het merk Harrison's Bird Foods te geven.
          Niet enkel Harrison is goed als voeding, er zijn ook voldoende andere producenten die ook hoogwaardige voeding produceren.

          De papegaai dient te zijn gekortwiekt. Vogels die kunnen vliegen kunnen niet deelnemen aan allerlei activiteiten en zijn veroordeeld tot het opgesloten zijnin een kooi of binnen te zitten.
          Waar ze dit idee vandaan halen weet ik niet, maar het is allesbehalve modern en correct. Het is wat achterhaald, maar bon. Ongeknipte vogels kan je perfect in huis houden en zijn heus niet verplicht om in een kooi te zitten of binnen.
          Als uw papegaai komt te overlijden neemt u contact op met Stichting de Moderne Papegaai®, u dient dit binnen 10 uur te melden. Het is belangrijk dat u de vogel in een koude omgeving laat afkoelen. Als de papegaai niet binnen 24 uur kan worden aangeboden voor onderzoek bij de vogeldierenarts of laboratorium, is het van belang de papegaai in een vochtige doek te wikkelen en vervolgens in een plastic zak in de koelkast te bewaren.
          Het is me een raadsel wat de wettelijke basis is voor dit. Het doet me denken aan een auto-ongeval waarbij je binnen een bepaalde tijd aangifte moet doen bij je verzekeraar.
          Dat je je vogel laat onderzoeken bij een verdacht overlijden lijkt me normaal. Voor gevallen waarbij je weet wat er fout is gegaan is dat anders. Als je papegaai in de zetel zat en je dikke tante is er net op gaan zitten, wel, dan weet je wat de doodsoorzaak is...

          Vroeger hadden ze nog de regel dat een 2e papegaai niet mocht geadopteerd worden als gezelschap voor een andere papegaai. Dit stond haaks tegenover hun uitleg dat papegaaien sociale wezens zijn. Uiteraard zet je 2 onbekende papegaaien niet meteen samen, maar je kan ze wel in aparte kooien houden tot ze elkaar kennen en elkaar aanvaarden als vrienden. in mijn ogen is dit een van de betere verrijkingen die je kan geven aan een papegaai, dat ze kunnen leven met een soortgenoot die ze aanvaarden en die met hen speelt en dat ze elkaars veren verzorgen.
          Dit zijn heel vreemde regels inderdaad, als ik de regels lees is het meer een geldopbrengst voor de eigenaars van de vereniging. En zo te zien waarden ze de mensen nog de dieren niet. Tja... Zo zie je maar dat 1 ding belangrijk is in het leven, Geld :s


          Gregory

          Comment


          • #6
            Ik heb niet de indruk dat ze echt achter geld zitten, maar ik vind ze wel regelxxxx.
            Last edited by dijkkamp; 09-05-12, 11:03. Reden: ongepast taal gebruik
            http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
            Papegaaienpsychologie:
            Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
            http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

            Comment


            • #7
              Dit is toch iets van die Hooimeijer uit Meppel? Dan moet je waarschijnlijk ook Harrisons gaan voeren.
              Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Astrid74 Bekijk Berichten
                Dit is toch iets van die Hooimeijer uit Meppel? Dan moet je waarschijnlijk ook Harrisons gaan voeren.
                Ja je hebt helemaal gelijk.
                En dat van die Harrisons staat zelfs in de voorschriften!
                Die va H heeft veel betrekkingen met de stichting, hij (of volgens zijn methodes) geeft ook de lezingen, cursussen, gedragsconsulten enz.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Lejah Bekijk Berichten
                  Ja je hebt helemaal gelijk.
                  En dat van die Harrisons staat zelfs in de voorschriften!
                  Die va H heeft veel betrekkingen met de stichting, hij (of volgens zijn methodes) geeft ook de lezingen, cursussen, gedragsconsulten enz.
                  Bij mijn weten is dr Hooimeijer niet meer verbonden met deze stichting. Maar los hiervan.. er zijn wel erg veel regels die ze stellen.
                  Ellen & her Parrots

                  Comment

                  Ads onder in topics

                  Collapse
                  Working...
                  X