Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Papegaaienscholen, cursussen etc.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Papegaaienscholen, cursussen etc.

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje aangemeld op dit forum maar heb nog weinig van me laten horen.
    Ik heb geen papegaai maar zou dit in de toekomst wel willen. Ik vind het belangrijk om een goede band te krijgen met deze papegaai.
    Ik vroeg me af of zogenaamde papegaaienscholen hiervoor echt bevorderlijk zijn, en wat jullie ervaringen hiermee zijn.

Ik vind het belangrijk dat er vertrouwen zal zijn tussen mij en de papegaai, en dat ik hem niet hoef te wantrouwen. Want bijvoorbeeld, als ik in het papegaaienpark ben krijg kan ik onverwachts wel eens een knauw krijgen van een van de parkieten die je daar kunt voeren. Het lijkt me heel vervelend als dit ook bij je eigen papegaai zo is. Want als je niet weet hoe je papegaai zal reageren op iets wat jij doet, wordt je toch een beetje onzeker.

Ik kijk vaak naar filmpjes op youtube van BirdTricks ( voor geinteresseerden http://www.youtube.com/user/BirdTricks/videos ) en de band die zij hebben met hun papegaaien zou mij ook heel mooi lijken. Het is meer een vriendschap, zoals ik het zie, dan een kwestie van baasje-huisdier.

Hebben jullie tips voor hoe ik deze band met een gaai kan krijgen, en zijn papegaaienscholen hiervoor nuttig? Ik hoor het graag!

Dankjulliewel,
    Yara

hallo,

ik denk dat je je papegaai moet leren "lezen". Goed kijken naar zijn gedrag. Dit verteld namelijk heel veel. Veel lezen over gedrag en ervaring opdoen is hierbij belangrijk.
    Een goede band krijg je ook bijv door clickertrainingen toe te passen.

een papegaaien school of cursus is in mijn ogen nooit verkeerd. Je leert veel en je kunt je vragen stellen en discussiƫren en toepassen want bij jou werkt.

Comment

Hallo Yara,

Je bent op de goede weg als je een cursus volgt met het behouden van papegaaien
      Het maakt niet uit waar als er maar een goede kennis over wordt gegeven
      Ik heb gezien dat ze hier op de forum 10 euro vragen en dat is weinig geld
      Ook ik heb in het verleden een cursus gevolgd "Het behouden van papegaaien"
      Veel mensen denken dat een papegaai een goudvis is maar dat is beslist niet zo
      Een papegaai wijkt snel uit naar slecht gedrag als je dat niet in de hand houdt
      En dat kan je voorkomen met het volgen van een cursus en dan weet je ook precies wat mag en kan doen
      Ook het geven van goed voer is van groot belang om de papegaai in goede conditie te houden
      Ik wens je veel succes !!
      groet,
      Rico en RamonRico 5.jpgRico 5.jpgHuis Corvers 006.jpg

Comment

Bedankt voor jullie reacties,
        Blij te lezen dat hier dus wel een zekere baat bij is. Ik snap niet waarom je hierop zou bezuinigen (voor die 10 euro is dat toch wel een beetje zielig) als dus inderdaad blijkt dat dit helpt.

Dan nog even een vraagje; er zijn lezingen voor toekomstige papegaaienhouders, maar ook echte scholen die je helpen met het trainen van je gaai. Iemand hier ervaring mee? Ik neem aan dat ook dit nooit weg is..

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
        X