Het systeem dat onze emails verstuurd werkt momenteel niet. Dit zorgt ervoor dat het nu helaas niet mogelijk is om zelf een account aan te maken. Verstuur een mailtje met je gewenste gebruikersnaam naar help@papegaaienforum.nl.Excuses voor 't ongemak.
De kosten zijn erg afhankelijk van naar welke va je gaat.
Ik zou je adviseren te kijken welke va een beetje in je buurt zitten en dan te gaan bellen om naar de kosten te vragen.
Ik heb zelff nooit een landelijk onderzoek gedaan ofzo hoor, maar volgens mij is Hedwig van der Horst in Veldhoven de goedkoopste.
Maar sommige va zijn zeker 2 a 3 keer duurder dan haar.
Uitslagen zijn ook afhankelijk van naar welk laboratorium het gestuurd wordt. Maar van sommige testen kan je al binnen een week de uistlag hebben, maar soms moet je wel 2 weken wachten.
Ja wat kost het testen,wat kost een auto,wat kost een biertje?
Grote kans dat je zegt ligt aan waar je het koopt zo is geld dat ook voor testen waar laat je het doen en door wie.
Als je het bij een kweker/verkoper laat doen dan kost dat meestal niets,het bloed afnemen dus.
Bij een Vogelarts of Dierenarts(liever vogelarts) moet je soms consult kosten betalen.
Ter vergelijking wij hebben 3 jaar geleden koppel ara's laten testen bij peter Bastiaanse en daar waren we voor PBFD,Polyama,Chlamidia en röntgen ter controle KDS en visuele chek en daar voor waren we €210 kwijt,vorig jaar een andere ara laten testen bij Hedwig van der Horst op PBFD,Polyoma en KDS hiervoor waren we zo'n €100 kwijt.
Ik weet van een lid die bij een plaatselijke Dierenarts een PBFD en geslachts-onderzoek heeft laten doen en die was €280 kwijt.
ik heb inderdaad kort geleden een agatje bij Hedwig laten testen op pbfd en polyoma, de kosten hiervoor waren 60 euro.
voor die zelfde prijs doet ze 2 vogels in een combinatie test.
dus dan krijg je 1 uitslag, schoon of niet.
Bij Peter Bastiaansen betaal je bijna het dubbele....
Ik had een vogel van 9 maanden op het oog, deze was alleen aangeschaft bij 4-animals dus als ik hem kocht wilde ik eerst een test laten doen aangezien deze winkel niet echt goed aangeschreven staat.
Hij was echter opeens verkocht.
Ik had een vogel van 9 maanden op het oog, deze was alleen aangeschaft bij 4-animals dus als ik hem kocht wilde ik eerst een test laten doen aangezien deze winkel niet echt goed aangeschreven staat.
Hij was echter opeens verkocht.
Comment