Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hulp gevraagd voor het uitzoeken voor mijn eerste gaai

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • hulp gevraagd voor het uitzoeken voor mijn eerste gaai

    Hallo!
    Ik ben Martijn, trotse eigenaar van twee parkieten en nieuw op dit forum. Ik weet ook niet of ik op het goede topic zit.
    Al jaren verzamel ik informatie over papagaaien
    En in de zomer wil ik dan eindelijk een gaai kopen!
    Ik vind het super spannend, omdat hier al lang mee bezig ben.

    Alleen twijfel ik nog steeds. Zelf zit ik te denken aan een caique of pionus.
    Wat denken jullie van deze twee? Of wellicht een betere keuze?
    Ik ben wel van mening dat een grijsje of Amazone niet bij mij past

  • #2
    Blijft altijd een eigen keuze maar zou dan voor de caique gaan. Speelser en meer karakter dan de pionus vind ik.

    Henk

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Henk Draaijer Bekijk Berichten
      Blijft altijd een eigen keuze maar zou dan voor de caique gaan. Speelser en meer karakter dan de pionus vind ik.

      Henk
      Dankjewel Henk,

      Mijn enige twijfel is dat een caique misschien iets te pittig is voor iemand met alleen boekenwijsheid. Dat is wat ik gelezen heb tenminste.
      Of valt dit wel mee?

      Comment


      • #4
        erik

        Martijn,

        je moet wel een vogel nemen die jij naar je zin is(want ze kunnen heel oud worden)............zoals wil je graag dat hij veel speelt en of de vogel kan praten en met jou speelt (blokjes in een kopje gooien enz......)
        een caique is pittig en dramt zijn willetje door en kan niet praten(wel brabbelen en als je geluk hebt een paar woordjes) en wil veel bij je zitten.......en wil ook spelen met blokjes
        maar het is wel een kleine vogel die je makkelijk mee kan nemen........in de auto bv in een reiskooi/bench.

        een grijze praat veel en daar kan je mee praten en praat terug. maar die speelt veel minder dan een caique.
        en zo kan je de karakters verdelen van de vogels.
        ga eens kijken bij mensen die een bepaalde papegaai hebben..........en vraag eens wat je allemaal wilt weten en dan zie je ook de grote van de papegaai in het echt(een internetfoto of uit een boek is veel kleiner dan in het echt.)

        een edel kan goed praten maar vind het genoeg dat hij kan kijken wat jij aan het doen bent.
        een amazone is ook een prater en weer veel feller van karakter.
        succes.

        erik

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse
        Working...
        X