Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schilderijen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Schilderijen

    Beste mensen!

    Eigenlijk heb ik geen flauw idee of ik dit op het forum mag zetten. Ik hoop van wel omdat het me helpt om te sparen voor een maatje, een grijze roodstaart.

    Eerst een klein stukje over mezelf.
    ik ben een alleenstaande moeder, heb een dochtertje van 4. Ben blij met de keus van scheiden die ik destijds gemaakt heb maar alleen is maar alleen nietwaar en breid graag mijn gezinnetje uit, met een grijze roodstaart uiteraard.

    Nu ben ik er voor aan het sparen. Dat gaat best redelijk alleen niet snel genoeg..ongeduldig blijkbaar. Het sparen doe ik door middel van mijn schilderwerk. Ik maak portretschilderijen en schilder (huis)dieren. Mijn huidige opdracht is bijna afgerond, het schilderen van een deel van een zweefmolen.
    Met nog 2 opdrachten in het verschiet komt mijn droom weer wat dichterbij maar het zou fijn zijn als mensen me weten te vinden. Uiteraard heb ik wel al een website waar het eea op staat.

    ik vraag me af of hier iemand graag zijn maatje(s) vast zou willen leggen op Canvas. Dat is weer eens wat anders dan een foto en je kan er alle kanten mee op.

    Een lieve vriend van mij heeft kaketoe's gehad, nu heeft hij een edelpapegaai en valkparkietjes. Voor hem maak ik een schilderij van 80 x 120 met zijn geliefde kaketoe, valkpartkieten, edelpapegaai en zelfs een kolibrie erin verwerkt omdat hij die zo geweldig vind.
    Zo zie je maar, je kan er alle kanten mee op, al is deze afmeting wel extreem groot hoor...lol

    ik zou het heel fijn vinden als deze topic wordt toegestaan en hoop dat er mensen zijn die ik kan helpen met iets moois zodat hun mij weer helpen met het realiseren van mijn droom.
    Want hoe meer mensen mij weten te vinden, des te meer ik mag schilderen...wat uiteindelijk mijn toekomst droom is en met, uiteindelijk, een maatje in mijn buurt is mijn droom compleet.

    Bedankt voor het lezen en je tijd.

    hartelijke groet,
    Renate
    Soms gaat het net even anders dan je zou willen..
    Dus een andere sitenaam maar wel dezelfde dame

    http://www.christinapriesman.nl

  • #2
    leuk idee Renate, je mag wel heel veel schilderen om de kosten te dekken.

    Heb je al eens geëxposeerd? Het nadeel hiervan is dat je deze in moet lijsten en dat is niet goedkoop, wil je je schilderij ook verkopen. J ebent z eook een tijdje kwijt, dus kunt maar een paar exposities per jaar doen.

    Ik ben wel benieuwd naar je kunstwerken.

    Van mij mag je dit topic overal plaatsen, maar gelukkig ben ik geen moderator Hahaha

    Comment


    • #3
      Leuk! Heb je ook foto's van je schilderijen? Dan zal er denk ik sneller iemand interesse hebben.

      Wat ik me wel af vraag: Als je straks een grijze roodstaart hebt, en hij wordt ziek, moet je dan ook eerst een paar schilderijen verkopen voordat je naar de DA kunt?? Ik bedoel het niet vervelend, maar ik ben er wel benieuwd naar. De DA kan heel veel geld kosten... Of heb je bv. een speciaal potje voor papegaaien noodgevallen??

      Comment


      • #4
        Bedankt voor je reactie!

        Ik heb nog niet geëxposeerd. Dit vooral omdat ik in opdracht schilder,
        de schilderijen gaan dus naar hun eigenaar.

        Dat is aardig wat weg moet schilderen om mijn einddoel te bereiken is een feit, al praat ik niet over tientjes werk, het zijn stuk voor stuk gewaardeerde unieke schilderijen. Ook spaar ik daarmee voor vakanties en uitjes met mijn dochtertje dus snel gaat het niet maar ik doe het met liefde en dat is te zien.

        ik hoop dat de moderator mijn topic accepteert iig.
        Ik wacht in spanning af...

        groet!
        Soms gaat het net even anders dan je zou willen..
        Dus een andere sitenaam maar wel dezelfde dame

        http://www.christinapriesman.nl

        Comment


        • #5
          @naomi

          ik had zo'n reactie verwacht..grijns..
          Uiteraard ga ik niet over 1 nacht ijs. Moet tenslotte ook geld hebben als mijn auto er mee ophoud, of de wasmachine het niet meer doet...daarvoor is weer een ander potje en van dat potje dan ook de dierenartskosten. Dus dat is bij voorbaat al gedekt overigens. Ook werk ik 3 dagen dus een vast inkomsten heb ik toch ook hoor. Maar het gaat om de extra's nietwaar.
          maar zodra de papegaai er is, dan sparen we weer verder voor ook zijn extra's. Gelukkig zit dat wel ok.

          vakanties zijn bij mij ook meestal gewoon een dagje weg. Ik ben niet zo'n vakantie mens, hooguit in een huisje ergens in Nederland en dan kan de papegaai gewoon mee. Je gaat tenslotte met het hele gezin nietwaar!
          Soms gaat het net even anders dan je zou willen..
          Dus een andere sitenaam maar wel dezelfde dame

          http://www.christinapriesman.nl

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Renate Bekijk Berichten
            Beste mensen!

            Eigenlijk heb ik geen flauw idee of ik dit op het forum mag zetten. Ik hoop van wel omdat het me helpt om te sparen voor een maatje, een grijze roodstaart.

            Eerst een klein stukje over mezelf.
            ik ben een alleenstaande moeder, heb een dochtertje van 4. Ben blij met de keus van scheiden die ik destijds gemaakt heb maar alleen is maar alleen nietwaar en breid graag mijn gezinnetje uit, met een grijze roodstaart uiteraard.

            Nu ben ik er voor aan het sparen. Dat gaat best redelijk alleen niet snel genoeg..ongeduldig blijkbaar. Het sparen doe ik door middel van mijn schilderwerk. Ik maak portretschilderijen en schilder (huis)dieren. Mijn huidige opdracht is bijna afgerond, het schilderen van een deel van een zweefmolen.
            Met nog 2 opdrachten in het verschiet komt mijn droom weer wat dichterbij maar het zou fijn zijn als mensen me weten te vinden. Uiteraard heb ik wel al een website waar het eea op staat.

            ik vraag me af of hier iemand graag zijn maatje(s) vast zou willen leggen op Canvas. Dat is weer eens wat anders dan een foto en je kan er alle kanten mee op.

            Een lieve vriend van mij heeft kaketoe's gehad, nu heeft hij een edelpapegaai en valkparkietjes. Voor hem maak ik een schilderij van 80 x 120 met zijn geliefde kaketoe, valkpartkieten, edelpapegaai en zelfs een kolibrie erin verwerkt omdat hij die zo geweldig vind.
            Zo zie je maar, je kan er alle kanten mee op, al is deze afmeting wel extreem groot hoor...lol

            ik zou het heel fijn vinden als deze topic wordt toegestaan en hoop dat er mensen zijn die ik kan helpen met iets moois zodat hun mij weer helpen met het realiseren van mijn droom.
            Want hoe meer mensen mij weten te vinden, des te meer ik mag schilderen...wat uiteindelijk mijn toekomst droom is en met, uiteindelijk, een maatje in mijn buurt is mijn droom compleet.

            Bedankt voor het lezen en je tijd.

            hartelijke groet,
            Renate

            Renate misschien kan/mag je je site hier ook melden zodat de liefhebbers het kunnen bekijken?

            Ed
            Hier op deze site kun je mijn vogels bewonderen.

            http://home.kpn.nl/bakk4330/

            dit wordt mijn nieuwe site:
            www.burdies-papegaaien.nl



            4x 5 x 1 x 1 x
            en 1 witte valk en 1 blauwe grasparkiet


            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Renate Bekijk Berichten
              @naomi

              ik had zo'n reactie verwacht..grijns..
              Uiteraard ga ik niet over 1 nacht ijs. Moet tenslotte ook geld hebben als mijn auto er mee ophoud, of de wasmachine het niet meer doet...daarvoor is weer een ander potje en van dat potje dan ook de dierenartskosten. Dus dat is bij voorbaat al gedekt overigens. Ook werk ik 3 dagen dus een vast inkomsten heb ik toch ook hoor. Maar het gaat om de extra's nietwaar.
              maar zodra de papegaai er is, dan sparen we weer verder voor ook zijn extra's. Gelukkig zit dat wel ok.

              vakanties zijn bij mij ook meestal gewoon een dagje weg. Ik ben niet zo'n vakantie mens, hooguit in een huisje ergens in Nederland en dan kan de papegaai gewoon mee. Je gaat tenslotte met het hele gezin nietwaar!
              Hahaa

              Gelukkig maar! Had het om de een of andere reden ook niet verwacht, ookal ken ik je natuurlijk helemaal niet...
              Maar er zijn natuurlijk ook mensen die geen geld hebben voor de DA en hun huisdier daarom medische zorgen onthouden, wat ik natuurlijk echt niet vind kunnen!

              Maar ben heel benieuwd naar foto's van je schilderijen!

              Comment


              • #8
                Dat zou inderdaad fijn zijn.
                Durf het niet zonder toestemming te plaatsen.

                Dus ik wacht af..
                Soms gaat het net even anders dan je zou willen..
                Dus een andere sitenaam maar wel dezelfde dame

                http://www.christinapriesman.nl

                Comment


                • #9
                  Renate, via instellingen rechtsboven en dan links bij wijzig onderschrift, kan je je site onderaan je berichten automatische plaatsen.

                  ed
                  Hier op deze site kun je mijn vogels bewonderen.

                  http://home.kpn.nl/bakk4330/

                  dit wordt mijn nieuwe site:
                  www.burdies-papegaaien.nl



                  4x 5 x 1 x 1 x
                  en 1 witte valk en 1 blauwe grasparkiet


                  Comment


                  • #10
                    Bedankt Ed!
                    Als het goed is staat de site er onder.
                    En als het niet goed is, dan doe ik nog een poging
                    Soms gaat het net even anders dan je zou willen..
                    Dus een andere sitenaam maar wel dezelfde dame

                    http://www.christinapriesman.nl

                    Comment


                    • #11
                      Heb even gespiekt op je website Ziet er echt heel mooi uit, het schilderij met de tekst eronder : 'een schilderij waarbij overleden dierbare maatjes, samen zijn met hun die nog in ons midden zijn.' sprak me echt aan.
                      Mag ik zo brutaal zijn te vragen wat zoiets nou ongeveer kost van een beetje normaal formaat? (antwoord mag uiteraard ook via PB).
                      Met mijn gedachte ergens anders, ben ik altijd overal.

                      R.I.P lieve kleine Crispy '30-10-2012 / 16-04-2013'

                      Comment


                      • #12
                        Ook ik heb interesse maar wil wel een beetje wat prijzen weten. Sukses!
                        Koko en Duckie

                        Comment


                        • #13
                          Zo, je hebt echt talent!
                          Vooral die vos vind ik erg mooi!
                          Liefs Charlotte, Kyra, Citroen, Chicka en Melbourne
                          Volg de blog over mijn dieren: http://kyracitroen.blogspot.nl/

                          Comment


                          • #14
                            Wat leuk dat jullie op mijn site gekeken hebben. Ik ben nog met wat werken bezig dus die staan er nog niet op. Zoals ik in mijn eerste stuk al vertelde ben ik bezig met een groot schilderij met een aantal kromsnavels erin. Daar gaat een hoop tijd in zitten en ik vind het zo leuk om te zien. Uiteraard komt hij erop te staan als hij af is.

                            Ik lees dat jullie graag willen weten wat de prijzen zijn.
                            Ik kan natuurlijk wat richtprijzen geven maar die prijzen staan niet geheel vast.
                            Dit heeft te maken met oa de afmeting van het Canvas, de hoeveelheid dieren die erop komen te staan. Vaak probeer ik er samen uit te komen.

                            Als begin formaat heb ik 30 x 40 die kost 125,- en daar kunnen maximaal 2 beesten op, anders word het niet zo mooi.
                            Het formaat wat daarna veel gevraagd wordt is 50 x 60 dat zijn ook de formaten waarop ik de dieren heb geschilderd die op mijn website staan. Daarbij is het afhankelijk hoeveel beesten erop moeten komen. Met 2 ben ik uiteraard minder lang bezig met passen, meten en uittekenen dan met 5. De schilderijen op mijn site met dat aantal beesten (5 dus) kosten 250,-. Maar wil je bijvoorbeeld 1 of 2 beesten erop zal dat rond de 175,- zijn.
                            Ik ben ook met een gorilla met jong bezig op een formaat 60 x 80 die is 375,- maar als met meerdere beesten op dat formaat zal de prijs weer anders zijn. Ieder dier is weer een klein schilderijtje op het doek nietwaar en vergt veel tijd.
                            De vos die op mijn site staat was overigens geen opdracht maar een eigen werk. Die is 50 x 50 en kost 150,-. Het schilderij waar ik nu mee bezig ben is 80 x 120 met veel vogels erop die op ware grote zijn ook nog, van de kaketoe tot de kolibrie. De prijs van dit doek gaat richting de 600,-. Maar als er op dat formaat maar 1 of 2 beesten zouden komen, dan zou de prijs lager zijn.

                            Dit waren wat richtlijnen wat prijzen aan gaat. Ik hoop dat het wat duidelijk is iig.
                            Alles is te bespreken. Ook heb ik wel eens ruiling gedaan. Ik maakte een schilderij voor iemand en diegene deed weer wat voor mij. Ook een eerlijke optie nietwaar? Maar het moet wel tegen elkaar afwegen uiteraard.


                            Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en als je meer wil weten of een exacte prijs omdat je iets in je hoofd heb, dan kan je me altijd een berichtje sturen uiteraard!

                            Ik hoor graag van jullie.
                            lijkt me erg leuk in ieder geval!


                            Hartelijke groet en een fijne zondag!
                            Soms gaat het net even anders dan je zou willen..
                            Dus een andere sitenaam maar wel dezelfde dame

                            http://www.christinapriesman.nl

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Renate Bekijk Berichten
                              Bedankt Ed!
                              Als het goed is staat de site er onder.
                              En als het niet goed is, dan doe ik nog een poging
                              Hoi Renate

                              heb op je site zitten kijken en het ziet er allemaal heel mooi uit hou je in gedachten.

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X