Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een verschrikkelijke week....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Oorspronkelijk geplaatst door Astrid74 Bekijk Berichten
    Ik heb dit inderdaad ook van Jan gehoord Ook heb ik net met Herman gebeld en op zich, als ze 2x per dag 70cc krijgt (met gemalen macadamia noten), zou ze in ieder geval, qua voeding, genoeg hieraan hebben.
    Ik ga die weaning pellets wel halen morgen Bedankt voor de tip iig.

    edit: zijn die weaning pellets van Scenic?
    @edit, klopt helemaal.

    Comment


    • #32
      Kleine update: het gaat nog steeds vooruit met onze meid, ze zit op dit moment lekker bij haar voerbakje en een beetje te eten Verder zit ze eigenlijk continu op de onderste stok en probeert ze nog steeds af en toe een stukje te klimmen. Dit gaat nog niet helemaal lekker en al snel gaat ze dan weer naar beneden.
      Het is trouwens exact op het uur na, een week geleden. Dus zo zie je maar, hoe snel ze herstelt
      Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

      Comment


      • #33
        Ben blij dit te horen! Hoop dat ze snel de oude is!:-)

        Comment


        • #34
          Heey Astrid super dat je vogel zo opknapt. Hopen dat als we nog een week verder zijn dat hij weer helemaal de oude is...

          al lees ik nu bijna niemand die altijd voorstander zijn van niet wieken.
          Dat zou ook een beetje ongepast zijn in dit topic denk je niet? Ik blijf tegenstander van wieken maar ga daar in dit topic de discussie niet over aan. Hier gaat het even over de vogel van Astrid en zij heeft het hier al moeilijk genoeg mee lijkt me....

          Comment


          • #35
            Dit is inderdaad geen discussie topic.
            Ik wilde alleen even laten weten dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Verder moet iedereen zelf weten of hij/zij zijn vogels wiekt
            Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

            Comment


            • #36
              Ik hoop dat het in alle geval goed komt. Je hebt in alle geval erg veel zorg aan je gekwetste gaai gegeven!

              Ik ben niet zeker dat wieken de oplossing is voor het probleem: tegen het raam vliegen.
              Een gaai die vliegt en rustig is, dus niet opschrikt van iets, zal spontaan niet tegen het raam vliegen.
              Echter gewiekt of niet, een gaai die verschrikt, kan een enorme krachtontwikkeling doen om te vluchten. En zelfs een gewiekte gaai zal dan tegen het raam aanknallen, met dezelfde gevolgen als een ongewiekte gaai.
              Tenzij je alle slagpennen knipt, waardoor hij enkel als een kip kan landen, en dat is dan weer gevaarlijk voor het breken van borstbeen, pootjes en snavel door de smak dat de gaai doet tegen de grond.

              Ik snap de reactie volledig van: ze knalt tegen het raam aan dus knippen we. Het is niet allemaal zo zwart-wit. Wieken en niet wieken, het is allebei gevaarlijk, het zijn gewoon andere gevaren. :-/

              Over die weaning pellets: mijn ara's maken van hun pellets altijd soep: ze stoppen hun bek vol pellets en laten die in hun drinkkom vallen. Waarna ze zo die platte zompige pellets opeten... Vers drinkwater duurt gemiddeld 10min...

              Maar zoals je zei ze herstelt goed, en ze is een harde tante, ik hoop dat ze haar lesje geleerd heeft over het raam!
              Sterkte nog en hou ons op de hoogte!

              Nick
              http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
              Papegaaienpsychologie:
              Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
              http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

              Comment


              • #37
                Hoi Astrid,

                Hoe gaat het nu met jullie Rheia, ik hoop dat haar herstel voorspoedig verloopt, eet ze weer goed en lukt het haar weer te blijven zitten op haar zitstok.

                Groetjes Julia
                Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

                Comment


                • #38
                  Hey,

                  Alles gaat nog steeds erg goed met Rheia. Ze heeft af en toe nog wel wat evenwicht problemen, maar over het algemeen blijft ze erg goed op haar stok zitten Verder eet ze heel af en toe, maar mevrouw vindt haar pap toch lekkerder momenteel. Dat mag nu nog, over een week ofzo ga ik dit wel wat aanscherpen. Maar ik moet haar wel weer op gewicht krijgen nu, dus vandaar dat ze nog volop van de pap mag genieten

                  @Nick: ik knip zowiezo nooit alle slagpennen, ik laat er meestal een stuk of 3 aan beide kanten intact. Maar we zijn nog niet zeker of we haar nu gaan knippen. Zelf denk ik aan een tuigje, want uiteindelijk wordt ze wel een kweekvogel en wil haar zelfvertrouwen ook niet kwetsen door haar te gaan knippen nu.
                  Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

                  Comment


                  • #39
                    Het gaat nog steeds erg goed met Rheia. Ze is ondertussen zelfstandig en ze is netjes op gewicht gekomen. Af en toe heeft ze nog een storinkje, maar haar revalidatie verloopt super tot op heden
                    Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

                    Comment


                    • #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door Astrid74 Bekijk Berichten
                      Het gaat nog steeds erg goed met Rheia. Ze is ondertussen zelfstandig en ze is netjes op gewicht gekomen. Af en toe heeft ze nog een storinkje, maar haar revalidatie verloopt super tot op heden
                      Dat is super goed te lezen!
                      Ellen & her Parrots

                      Comment


                      • #41
                        Mijn meisje is er weer zo goed als bovenop

                        14072012697.jpg

                        Ze heeft nog wel wat storinkjes af en toe, maar dit kan nog goedkomen.
                        Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

                        Comment


                        • #42
                          super!!

                          Comment


                          • #43
                            Hoi Astrid,

                            Dat is goed nieuws om te horen, fijn zo!

                            Groetjes Julia
                            Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

                            Comment


                            • #44
                              super!
                              & wat een lieverd is ze!
                              Paco & Sjaakie

                              The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated

                              Comment


                              • #45
                                Dat is heel goed nieuws, ga zo door Reiha, kan je weer lekker spelen en stoeien
                                Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                                Ken je papegaai

                                sigpic

                                Comment

                                Ads onder in topics

                                Collapse
                                Working...
                                X