Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Betaalbare RVS kooi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Betaalbare RVS kooi

    Wij zijn al een tijdje op zoek naar een geschikte kooi voor ons grijsje (Hugo). Hij heeft de afgelopen 18 jaar met veel plezier in en op zijn Essegi Perla kooi gezeten:
    8L2k2.jpg

    Deze kooi begint te roesten, dus we zijn al een tijdje op zoek naar een vervangende kooi. Ik dacht een identieke kooi te hebben gevonden (Duvo+ Pearl):
    498-037.jpg

    Op het oog is de kooi volledig identiek. De kleur en maten komen helemaal overeen. Helaas blijkt deze kooi kwalitatief toch niet het niveau van de Essegi te halen (deurtjes sluiten niet strak, bak klemt, ...). Voor het geld denk ik geen slechte kooi, maar het voelt allemaal net wat minder aan dan de Essegi. Ik denk dat deze kooi toch retour gaat en dat ik een degelijke RVS kooi wil aanschaffen.

    De kooien van Villa Filou vind ik prachtig, maar voor een kooi van dit formaat betaal je dan meer dan €2.000. Ik snap dat RVS duurder is en een op bestelling handgemaakte kooi natuurlijk duurder is dan een fabriekskooi, maar het is gewoon boven budget. Het verbaast mij eigenlijk dat er niet echt een segment tussen zit.

    Als we op vakantie gaan, dan gaat Hugo altijd naar een oppasadres. Daarvoor gaat hij met kooi en al in de auto. De huidige kooi (90x55x155cm) past net achterin, dus groter moet de kooi ook niet worden. Ik zoek dus eigenlijk een kooi die voldoet aan de volgende eisen:

    • Horizontale spijlen, zodat Hugo lekker makkelijk kan klimmen.
    • Geen vangbakken aan de zijkant (zie je eigenlijk standaard bij de Montana). Ik vind ze niet zo mooi en is ook onhandig bij vervoer. Onze huidige kooi heeft plexiglas beschermers en die werken eigenlijk prima.
    • Degelijke kwaliteit die niet binnen 10 jaar gaat roesten en goede pasvorm (onze huidige kooi is ruim 15 jaar oud).
    • Liefst antraciet met chromen tralies.


    Ik ben al uitgebreid op zoek geweest. De kooien van Montana vallen eigenlijk af vanwege de opvangplaten (die kunnen er af, maar dan wordt het wel een smeerboel). Maar ook de verticale spijlen zijn een dealbreaker. Ook de kooien van Strong ben ik niet kapot van. Iemand nog goede tips?

  • #2
    Sorry... Kan iemand dit topic verhuizen naar huisvesting? Ik heb het per abuis in voeding gezet :-(

    Comment


    • #3
      hugo

      Sorry... Kan iemand dit topic verhuizen naar huisvesting? Ik heb het per abuis in voeding gezet :-(

      Ja dat kan, en is dus ook gedaan voor je en ook naar het juiste forum onderdeel.
      ik weet niet alles maar doe mijn best

      Comment


      • #4
        Hoi!

        Is het een geen mogelijkheid om de kooi te laten 'zandstralen' en opnieuw te laten coaten met een veilige coating? Als dat kan lijkt het me een stuk voordeliger dan een nieuwe kooi, en je houdt dezelfde kwaliteit

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Misschien eens 2de hands kijken?

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse
          Working...
          X