Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Loodvergiftiging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Loodvergiftiging

    Ik heb 4 grasparkieten die vrij door de kamer mogen vliegen. Vanmorgen kreeg de jongste van een half jaar een aanval. Ik dacht eerst aan epilepsie maar dat was het niet. Dat ging ongeveer een uur door en ze viel aldoor achterover van haar stokje en haar kop trok rechts naar achteren. Ik vond wat op internet over de draaihalsziekte. Tja daar leek het precies op. Ik heb haar 3 uurtjes apart gezet en ik merkte dat het langzaam aan beter ging en ze kon haar kop weer normaal draaien. Net wou ze terug naar de anderen en ze zit weer rustig op haar stokje en eet ook weer.

    Ik kwam er vanmiddag dus ook achter dat zij een heel stuk van het glas in lood raam "gegeten" had. Ik sta alleen voor een raadsel dat het nu weer goed gaat en vanmorgen dacht ik dat zij dood ging. Een vergiftiging kan toch niet binnen een paar uur uit het lichaam verdwijnen zonder blijvend schade achter te laten.?!

  • #2
    Ik zou met een vermoeden van een loodvergiftiging direct naar een va gaan!

    Comment


    • #3
      Dat gaat moeilijk op hemelvaartsdag....

      Comment


      • #4
        Hedwig van de Horst kun je via de 06 bellen, dan krijg je een bericht die je moet inspreken en dan belt ze terug

        adres en nummer staat hier bij de vogelartsen op de site

        Comment


        • #5
          Klopt, je kan Hedwig bellen en er zijn wel meer va met spoednummers en verwijzingen. Soms lukt het dan niet, maar soms ook wel, dus de opmerking dat het niet kan op Hemelvaartsdag is een beetje snel gemaakt. Maar als je pech hebt dan wordt het dus idd direct morgenochtend.

          Comment


          • #6
            en als men te lang wacht kan men er mee snoekvissen, voldoende lood aanwezig

            Comment


            • #7
              Wat een dom antwoord zeg. Dacht dat dit een gezellig forum was maar bij de eerste topic al zo een stomme opmerking!

              In ieder geval hoef ik niet met haar te vissen want ze is weer beter....

              Comment


              • #8
                het is hier ook gezellig, af en toe maken we grapjes :-)



                p.s.: er is niemand gestorven.
                http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
                Papegaaienpsychologie:
                Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
                http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

                Comment


                • #9
                  Ik lach mij kapot .......

                  Comment

                  Ads onder in topics

                  Collapse
                  Working...
                  X