Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

hulp gevraagt voor ara

7 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
1,751 Bekeken
jimbo
(@jimbo)
Berichten: 28
Aanwezig lid
Topic starter
 

hallo
mijn blauwgele ara praat sinds een dag of drie niet meer
hij geeft iedere keer een korte krijs en slaat dan met zijn vleugel en gaat met zijn kop zachtjes op en neer snavel halfopen
hij eet wel en drinkt maar om de 10 min geeft hij een korte krijs en slaat dan zijn vleugel een stukje uit maar praten en fluiten niks meer
heeft er toevallig iemand hier ervaring mee en weet mischien wat dit is
ik heb hem nu ongeveer 3 weken en dit heeft ie nog nooit gedaan kan hem wel gewoon pakken en kroelen enz

grt victor


 
Geplaatst : 16 januari 2010 19:14
rhadamantis
(@rhadamantis)
Berichten: 763
Eervol lid
 

Hoe oud is je ara, heb je er een foto van?

Als je twijfelt bel zo snel mogelijk naar een vogelarts, (niet naar een gewone dierenarts!)
Enkele adressen kan je hier op de site vinden, van gespecialiseerde dierenartsen.

Nick


http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
Papegaaienpsychologie:
Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

 
Geplaatst : 16 januari 2010 19:28
jimbo
(@jimbo)
Berichten: 28
Aanwezig lid
Topic starter
 

rhadamantis;277452 wrote: Hoe oud is je ara, heb je er een foto van?

Als je twijfelt bel zo snel mogelijk naar een vogelarts, (niet naar een gewone dierenarts!)
Enkele adressen kan je hier op de site vinden, van gespecialiseerde dierenartsen.

Nick

de ara is 1 jaar oud


 
Geplaatst : 16 januari 2010 20:54
(@Francapapegaaien)
Berichten: 956
Eervol lid
 

Elke papegaai heeft 3 periodes waarin het gedrag veranderd.
Voor een blgleara is de 1ste "pubertijd" met een week of 20, de 2de met ca een jaar en de 3de met een jaar of 4-5.
Dit is een periode dus waarin je een goede opvoeding moet geven anders krijg je gedragsproblemen.
In dat kader wil ik je het boekje van Bonny Talsma "gek van mijn vogel" adviseren,

mvg Frank


 
Geplaatst : 17 januari 2010 01:07
jimbo
(@jimbo)
Berichten: 28
Aanwezig lid
Topic starter
 

ok
nou bedankt voor jullie reactie,s ondertussen gaat het heel goed met jantje
praat speelt en we hebben veel lol samen
ben er dus inmiddels wel achter waarom ie dus die geluiden maakt en weet nu ook wat ie er mee bedoelt
stonden nog verschillende discusies hier op het forum over gelijke geluiden
bij de blauwgele dus me druk gemaakt om niets
in ieder geval bedankt voor de reacties

grt vic


 
Geplaatst : 3 februari 2010 13:13
arasevera
(@arasevera)
Berichten: 2383
Edel lid
 

Heel fijn om te horen dat het weer goed gaat met je ara !!!
Ik ben wel nieuwschierig wat nu de oorzaak was ?


:groenvleugel-ara: Chester en Samba
:dwergara-arasevera: Yoda en Navy

 
Geplaatst : 3 februari 2010 15:16
rhadamantis
(@rhadamantis)
Berichten: 763
Eervol lid
 

Nu ik er over denk heeft vasco dat ook soms, soms is het spraak waterval met allerlei woorden die we eigenlijk niet verstaan, en sommige dagen lijkt hij wat afwezig en zit gewoon stil en geeft een zacht krijsje om de zoveel tijd.

Soms wil hij daarmee zeggen dat hij honger heeft, check even of zijn eetbakje nog in orde is, en of hij het niet gewoon omgegooid heeft ofzo.


http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
Papegaaienpsychologie:
Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

 
Geplaatst : 3 februari 2010 17:02
Deel:

Scroll naar boven