Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

waneer uitgegroeid?

11 Berichten
7 Gebruikers
0 Reactions
3,398 Bekeken
(@gerritbmt)
Berichten: 11
Aanwezig lid
Topic starter
 

Kan iemand mij vertellen wanneer een b/g ara is uitgegroeid?
Ik heb hier ergens gelezen dat het voor een roodstaart 18 weken is.
Is dit hetzelfde voor een ara?


:blauwgele-ara:www.volierebouwvanveen.nl

 
Geplaatst : 2 oktober 2011 23:27
arasevera
(@arasevera)
Berichten: 2383
Edel lid
 

Ik meen dat dat ongeveer met een jaar is.


:groenvleugel-ara: Chester en Samba
:dwergara-arasevera: Yoda en Navy

 
Geplaatst : 3 oktober 2011 07:48
(@bertbetina)
Berichten: 148
Waardevol lid
 

geldt dat ook voor grijze roodstaart??


 
Geplaatst : 4 oktober 2011 06:01
trixie
(@trixie)
Berichten: 713
Eervol lid
 

Ben ik ook wel benieuwd naar:)


Liefs Trixie en :grijze-roodstaart:

 
Geplaatst : 4 oktober 2011 17:35
(@gerritbmt)
Berichten: 11
Aanwezig lid
Topic starter
 

Volgens mij 18 weken voor een roodstaart zoals ik elders op het forum las


:blauwgele-ara:www.volierebouwvanveen.nl

 
Geplaatst : 4 oktober 2011 18:54
trixie
(@trixie)
Berichten: 713
Eervol lid
 

Wauw dan is ie wel heel gauw groot:)


Liefs Trixie en :grijze-roodstaart:

 
Geplaatst : 4 oktober 2011 19:22
(@bertbetina)
Berichten: 148
Waardevol lid
 

dat kan ik me bijna niet voorstellen, ik merk dat onze grijze met 6 maanden een beetje begon uit te zwaren, weet niet hoe ik het anders moet omschrijven maar je ziet het ook wel bij honden die de eerste jaren heel hard groeien en dan pas stevig worden. Maar hoe dit bij papegaaien is weet ik niet.

gr betina


 
Geplaatst : 4 oktober 2011 19:36
Macara
(@Macara)
Berichten: 389
Betrouwbaar lid
 

Voor een ara zeker een jaar ja..... En daarna worden ze alleen nog maar mooier na elke rui 🙂


:groenvleugel-ara: Diesel en Balou

:blauwgele-ara: x :groenvleugel-ara: Harley en Izzy

 
Geplaatst : 4 oktober 2011 21:56
(@gerritbmt)
Berichten: 11
Aanwezig lid
Topic starter
 

Wat zijn dan de fases van de ara? Peuter kleuter puber en volwassen,
is erg weinig info over te vinden,ik dacht dat ze na 4 à 5 jaar volwassen zijn.
Iemand die hier duidelijk in kan geven i.v.m. de opvoeding is dat wel erg handig om
te weten.

Grt. Gerrit


:blauwgele-ara:www.volierebouwvanveen.nl

 
Geplaatst : 5 oktober 2011 01:40
(@CeesGijs)
Berichten: 0
New lid Gast
 

Ja ik ben ook wel benieuwd hoe lang dit duurt.
Mijn ara is net een jaar geworden (7-7).
Omdat ik haar iedere dag zie, zie ik haar niet groeien maar haar gewicht is in de laatste maanden (tot juni) ongeveer nog wel toegenomen (zonder dik te worden hoor).
Dus een jaar kan ongeveer wel kloppen.


 
Geplaatst : 10 juli 2012 15:53
Antonia 1968
(@Antonia 1968)
Berichten: 2695
Edel lid
 

Met een maandje of 6 is een ara kwa lengte wel uitgegroeid, wel kunnen ze nog wat flinker worden.
Tussen 1 en 2 jaar zijn ze wel echt op formaat zoals ze blijven.
Rond een jaar of 2 a 3 gaan ze een beetje puberen, tijd om extra conseqent te blijven bij dingen die
je echt niet wil van ze.
Rond de 5 jaar worden ze volwassen.


Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

[SIGPIC][/SIGPIC]

 
Geplaatst : 10 juli 2012 16:19
Deel:

Scroll naar boven